Mrs Moneybags skrev 2023-04-27 16:38:37 följande:
Du får ursäkta att jag ömmar mer för ett litet barn än för en man som ändå har valt den här personen till sin fru/flickvän och klarar sig bra själv utan henne.
I min värld är barnet nummer ett. Ser att det finns andra sätt att se på världen i den här tråden.
Anonym (Bevisat samband) skrev 2023-04-27 14:53:14 följande:
Mammans skull givetvis. Risken om hon berättar nu är stor att hon blir singelmamma. Rent generellt kan jag hålla med er, vad man borde göra, vad som är moraliskt rätt, men det straffar sig.
Vad TS borde göra om hon vill behålla mannen är att inte berätta samt skaffa ett till barn. Med honom givetvis, inte vänstra igen.
När man väljer att bli förälder har man också valt att sätta sig själv i andra rummet under ett antal år, barnets behov får styra. Det är inte kul att vara singelmamma, men det var ju ett medvetet val från hennes sida att riskera att sätta sig i den sitsen. Inte mycket att göra åt nu. Barnet och barnets biologiska pappa ska inte behöva straffas för det.
Du verkar läsa in saker jag inte skrivit. Jag anser också att prio ett är barnet, dock vänder jag mig mot att du skrev att barnet är "den enda" som inte valt sin situation. En man som är ovetande om att han inte är far till ett barn har näppeligen valt den situationen heller.
Nu har ju TS skrivit att han skulle ha varit medveten om ett visst överlapp mellan honom och en annan man, så den tesen är avskriven. Det lyfter ju visserligen fler frågor, som varför det inte gjordes ett faderskapstest vid födseln, varför TS man tog på sig faderskapet utan att veta....
(Prio två är de båda männen som är inblandade, TS kommer sist om du vill veta min rangordning)