Anonym (Orolig över inkomst/arbete) skrev 2023-05-23 15:57:01 följande:
Ja, just diabetessjuksköterska är jag inte jätteintressant av.. :/
Ja absolut gör vi praktiker. Jag ska kolla med dem i höst.
Anonym (TH) skrev 2023-05-23 14:35:58 följande:
Du får väl helt enkelt zooma in på den typen av tjänster. Med förbehållet att det inte finns sökbart precis när du är klar utan att du får söka annat jobb eller en tjänst med vissa pass som kanske inte ligger helt optimalt.
Börja kika runt redan nu i beskrivningarna av utlysta tjänster.
Är du timavlönad så blir ju ekonomin och tillvaron lite mer osäker men på det viset styr du själv vilka pass som du väljer att tacka ja respektive nej till. Samma sak om du arbetar inom bemanning/uthyrning.
Vilka tjänster tänker du?
Ja jag vet inte hur lätt det är att få jobb öht i dagens läge?
Precis. Osäkerheten gör mig rädd, har ju familj att försörja.
Jag tänker flera som beskrivits här, oklart om vissa kräver vub dock, det gör de säkert. Men skolsköterska, vårdcentral, sköterska på företagshälsovård och dagkirurgi. Inom fertilitet känner jag också en som jobbar dagtid måndag-fredag.
Avancerad kirurgi på uppdrag av regionerna (spinecenter, kvinnosjukvård och plastik tex) kan man vara op-syrra eller mottagningssköterska och jobba dagtid.
Sen finns även tjänster med tjänstgöring dagtid på sjukhusen och där har du alla möjliga avdelningar ju. Men tror de är svårare.
Börja sök på "sjuksköterska" på Blocket jobb, Indeed, Arbetsförmedlingen & Linkedin och börja skapa dig en uppfattning.
Det löser sig säkert, behovet är stort men kanske kommer du att behöva testa runt lite innan du hittar en arbetsplats som passar just dig. Inga konstigheter, så är det för många och inom de flesta yrken skulle jag tro.