• goteborg6

    Stanna eller gå?

    Vi har varit ihop i 10 år, har två barn 8 och 10. 

    Han är gift med jobbet ofta inte hemma förrän 18-19. 
    Jag lagar mat äter ensam med barnen. 
    Han dricker för mycket men gör inget åt det. 
    När han är hemma sitter han med mobilen, pratar knappt. 
    Vi glider ifrån varandra misstänker att han har ADHD. eller känslomässigt frånkopplad. 
    Han vill inte göra samma saker som jag, han vill helst ägna sig åt sina intressen. Jag får tjata för att få igenom roliga saker med familjen. Han har bättrat sig något men ja är så nere...uttråkad. är detta normalt eller kört? 

  • Svar på tråden Stanna eller gå?
  • Tecum

    Har det blivit så de senaste åren eller varit så hela tiden ni varit ihop? Har han eget företag, då blir det lätt långa dagar och mycket bekymmer?

  • FuckGoggleAskMe

    Att komma hem kl 18 låter inte direkt som att vara gift med jobbet. Ge barnen en lätt måltid om de blir hungriga innan och sen äter alla tillsammans kl 18-19. 

  • goteborg6

    Det har alltid varit så, fine det är mycket när man har eget men jag vet inte om jag är beredd att ställa upp på det. Vill inte vakna upp bitter och 50 och ha stått bakom honom utan att ha gjort min grej. Att ha levt ensam i ett äktenskap...

  • Mohammmma

    det Har varit så för första och andra är som en häst 🐎 man blivit belönad på lång tid tills den tiden kommer fram och blir de som fins nu som alla vet och tyvärr men det är sakar han fel men samtie hans fel på grund av ett misstag hella sjuten är förstörd tyvärr och man kommer den andra försöker lyssna på nån som vill förstöra för han och Ingen tänker vem han är 
    det man ska säga om nån vill lämna andra så de upp till paret som kan bes de .fint av alla som skriver i tråden så manen vaknar upp och vet vart hamnar man i livet tänker lite på fram tiden bara man inte skriva nåt som inte sant eller pratar om tid och datum .

  • Ekdahl
    goteborg6 skrev 2023-05-31 18:31:19 följande:
    Stanna eller gå?

    Vi har varit ihop i 10 år, har två barn 8 och 10. 

    Han är gift med jobbet ofta inte hemma förrän 18-19. 
    Jag lagar mat äter ensam med barnen. 
    Han dricker för mycket men gör inget åt det. 
    När han är hemma sitter han med mobilen, pratar knappt. 
    Vi glider ifrån varandra misstänker att han har ADHD. eller känslomässigt frånkopplad. 
    Han vill inte göra samma saker som jag, han vill helst ägna sig åt sina intressen. Jag får tjata för att få igenom roliga saker med familjen. Han har bättrat sig något men ja är så nere...uttråkad. är detta normalt eller kört? 


    Börja med att prata med honom. Berätta hur du känner...
Svar på tråden Stanna eller gå?