• Anonym (Less)

Ansökt om skilsmässa från deprimerad man

Han har varit det i flera år nu med inslag av alkoholberoende. 
    Inta antidepressiva hjälper å han försöker inte direkt själv heller med att testa annat. Säger bara att livet är skit osv. 
    Det enda han gör är att ligga i sängen å titta på plattan/telefonen hela tiden. 
    Lagar ingen mat, ingen frukost, kvällsmat eller nåt. 
    Tom barnen säger att pappa bara ligger i sängen hela tiden. 
    Så jag drar runt allt som har med livet att göra.
    För någon dag sedan sa han till mig att livet hade varit mycket bättre om vi hade legat med varann. Så egentligen är det ju mitt fel att han mår dåligt å dricker. 
    Men vem fan orkar dra runt allt i ett hem samtidigt ska man orka ligga med sin deprimerade man med som bara ligger i en säng. Där å då fick jag nog. 
  • Svar på tråden Ansökt om skilsmässa från deprimerad man
  • LFF
    Anonym (Ointresse) skrev 2023-06-13 15:47:03 följande:
    Nu har det ju beslutats att man hellre offrar män än ökar kostnaderna.

Kvinnor däremot kallas årligen till mammografi. 
    Nej, man har inte hittat säkra provmetoder för screening av prostatacancer ännu. Men det är något man forskar på eftersom kostnaderna för att behandla de som blivit sjuka är större än kostnaderna för screening. Senast jag läste om det så var det att den nuvarande metoden gav för många falskt positiva svar vilket ledde till onödig oro hos patienterna. 
  • Anonym (Ointresse)
    LFF skrev 2023-06-13 16:02:01 följande:
    Nej, man har inte hittat säkra provmetoder för screening av prostatacancer ännu. Men det är något man forskar på eftersom kostnaderna för att behandla de som blivit sjuka är större än kostnaderna för screening. Senast jag läste om det så var det att den nuvarande metoden gav för många falskt positiva svar vilket ledde till onödig oro hos patienterna. 
    Staten har sedan 80-talet haft en policy att spara och då är det ju bra att man slipper betala ut pension till männen som betalat in skatt ett helt arbetsliv. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Ointresse) skrev 2023-06-13 16:00:15 följande:
    Man gamla könsnormer gäller i parningsdansen. Då är jämställdhet ointressant.
    På samma sätt som att jämställdhet är ointressant när barnen kommer. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Ointresse) skrev 2023-06-13 16:04:24 följande:
    Staten har sedan 80-talet haft en policy att spara och då är det ju bra att man slipper betala ut pension till männen som betalat in skatt ett helt arbetsliv. 
    Men du, du slipper ju att leva med en kvinna, du får reda dig själv helt och hållet. Du bestämmer allt själv och format ditt eget liv. Du behöver inte vara jämställd om du inte vill. Du kan fortsätta gnälla, ingen kommer att syna dig. 
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (B) skrev 2023-06-13 16:07:48 följande:
    På samma sätt som att jämställdhet är ointressant när barnen kommer. 
    När barnen kommer sitter krokarna i mannen och då kryper hon upp i soffan med ostbågar, tittar på Netflix och äter sig fet medan mannen skjutsar barnen mellan 3-4 olika aktiviteter, handlar och tar hand om hus och trädgård.

Hon planerar och han utför.

Har flera sådana exempel i min omgivning.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (B) skrev 2023-06-13 16:12:09 följande:
    Men du, du slipper ju att leva med en kvinna, du får reda dig själv helt och hållet. Du bestämmer allt själv och format ditt eget liv. Du behöver inte vara jämställd om du inte vill. Du kan fortsätta gnälla, ingen kommer att syna dig. 
    Nu är ju inte kvinnorna på forumet representativa för kvinnor IRL :) Inte lika bittra och fräna...
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Ointresse) skrev 2023-06-13 16:19:16 följande:
    Nu är ju inte kvinnorna på forumet representativa för kvinnor IRL :) Inte lika bittra och fräna...
    *De IRL är inte lika bittra och fräna...
  • Anonym (B)
    Anonym (Ointresse) skrev 2023-06-13 16:18:01 följande:
    När barnen kommer sitter krokarna i mannen och då kryper hon upp i soffan med ostbågar, tittar på Netflix och äter sig fet medan mannen skjutsar barnen mellan 3-4 olika aktiviteter, handlar och tar hand om hus och trädgård.

Hon planerar och han utför.

Har flera sådana exempel i min omgivning.
    Är männen tvingade att stanna? De får lämna kvinnorna, de reder ju sig själva. 
  • Salem
    Anonym (Less) skrev 2023-06-11 12:22:02 följande:
    Ansökt om skilsmässa från deprimerad man
    Han har varit det i flera år nu med inslag av alkoholberoende. 
    Inta antidepressiva hjälper å han försöker inte direkt själv heller med att testa annat. Säger bara att livet är skit osv. 
    Det enda han gör är att ligga i sängen å titta på plattan/telefonen hela tiden. 
    Lagar ingen mat, ingen frukost, kvällsmat eller nåt. 
    Tom barnen säger att pappa bara ligger i sängen hela tiden. 
    Så jag drar runt allt som har med livet att göra.
    För någon dag sedan sa han till mig att livet hade varit mycket bättre om vi hade legat med varann. Så egentligen är det ju mitt fel att han mår dåligt å dricker. 
    Men vem fan orkar dra runt allt i ett hem samtidigt ska man orka ligga med sin deprimerade man med som bara ligger i en säng. Där å då fick jag nog. 
    Förstår att han lessnar när du inte vill ligga
  • Anonym (B)
    Anonym (Ointresse) skrev 2023-06-13 16:19:16 följande:
    Och inte männen heller. Du är ett undantag. Männen jag känner är empatiska, jämställda och framförallt skyller de inte sina egna tillkortakommanden på kvinnorna de själva valt att leva med. 
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (B) skrev 2023-06-13 16:30:19 följande:
    Är männen tvingade att stanna? De får lämna kvinnorna, de reder ju sig själva. 
    Du uppfattade inte vad krokarna (barnen) var? Kvinnor kan ju med samma argumentation lämna sina män istället för att gnälla här på forumet.
  • Anonym (B)
    Salem skrev 2023-06-13 16:30:22 följande:
    Förstår att han lessnar när du inte vill ligga
    Och ändå är det TS som är vinnaren när hon lämnar honom. Han lär får svårt att hitta ett nytt hembiträde som samtidigt vill ligga gratis.

Ni bittra män kan gnälla hur mkt ni vill på kvinnorna, ni är ändå förlorare. 
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (B) skrev 2023-06-13 16:32:18 följande:
    Och inte männen heller. Du är ett undantag. Männen jag känner är empatiska, jämställda och framförallt skyller de inte sina egna tillkortakommanden på kvinnorna de själva valt att leva med. 
    Vilka tillkortakommanden? Du sympatiserar uppenbarligen med någon som ligger i soffan och äter ostbågar bara för att det råkar vara en kvinna? Jag har inte mycket empati för lata människor oavsett kön.
  • Anonym (B)
    Anonym (Ointresse) skrev 2023-06-13 16:34:44 följande:
    Du uppfattade inte vad krokarna (barnen) var? Kvinnor kan ju med samma argumentation lämna sina män istället för att gnälla här på forumet.

Ja, och det är ju det TS ska göra, lämna. Jag tror hennes man blir glad, nu kan han reda sitt liv själv. Kanske svårt att hitta ett hembiträde som även vill ligga gratis. 

Jag gratulerar TS. 

• Anonym (B)
    Anonym (Ointresse) skrev 2023-06-13 16:37:17 följande:
    Vilka tillkortakommanden? Du sympatiserar uppenbarligen med någon som ligger i soffan och äter ostbågar bara för att det råkar vara en kvinna? Jag har inte mycket empati för lata människor oavsett kön.
    Du läser som fan läser Bibeln. TS ligger inte på soffan, det är hennes blivande ex som gör. Att dina kompisar stannar hos sina lata kvinnor är deras eget fel.
    Jag är för att man lämnar partners som inte bidrar, oavsett kön. Du får väl stött dina vänner som har det svårt hemma. 
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (B) skrev 2023-06-13 16:35:33 följande:
    Och ändå är det TS som är vinnaren när hon lämnar honom. Han lär får svårt att hitta ett nytt hembiträde som samtidigt vill ligga gratis.

Ni bittra män kan gnälla hur mkt ni vill på kvinnorna, ni är ändå förlorare. 
    Blir du sur när man rycker lite i offerkoftan? :)
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (B) skrev 2023-06-13 16:43:26 följande:
    Du läser som fan läser Bibeln. TS ligger inte på soffan, det är hennes blivande ex som gör. Att dina kompisar stannar hos sina lata kvinnor är deras eget fel.
    Jag är för att man lämnar partners som inte bidrar, oavsett kön. Du får väl stött dina vänner som har det svårt hemma. 
    Nja, det var ju svårt för dem att veta att kvinnan de valde att skaffa barn med skulle bli en lat soffpotatis. Detsamma gäller väl TS. Men när man väl har barn tillsammans är det inte lika lätt att dela på sig även om det är det enda som funkar i längden. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Ointresse) skrev 2023-06-13 16:45:04 följande:
    Blir du sur när man rycker lite i offerkoftan? :)

Det är inte jag som sitter och gnäller om hur illa männen blir behandlade. Det är du. Jag är kvinna och det är absolut inte synd om mig, jag lever ett bra liv. 

Nu får du hoppa in i en annan tråd och fortsätta gnälla. 

• Anonym (Ointresse)
    Anonym (B) skrev 2023-06-13 16:50:14 följande:

Det är inte jag som sitter och gnäller om hur illa männen blir behandlade. Det är du. Jag är kvinna och det är absolut inte synd om mig, jag lever ett bra liv. 

Nu får du hoppa in i en annan tråd och fortsätta gnälla. 

Nej, du är ju i andra laget.
Svar på tråden Ansökt om skilsmässa från deprimerad man