• Anonym (Less)

Ansökt om skilsmässa från deprimerad man

Han har varit det i flera år nu med inslag av alkoholberoende. 
    Inta antidepressiva hjälper å han försöker inte direkt själv heller med att testa annat. Säger bara att livet är skit osv. 
    Det enda han gör är att ligga i sängen å titta på plattan/telefonen hela tiden. 
    Lagar ingen mat, ingen frukost, kvällsmat eller nåt. 
    Tom barnen säger att pappa bara ligger i sängen hela tiden. 
    Så jag drar runt allt som har med livet att göra.
    För någon dag sedan sa han till mig att livet hade varit mycket bättre om vi hade legat med varann. Så egentligen är det ju mitt fel att han mår dåligt å dricker. 
    Men vem fan orkar dra runt allt i ett hem samtidigt ska man orka ligga med sin deprimerade man med som bara ligger i en säng. Där å då fick jag nog. 
  • Svar på tråden Ansökt om skilsmässa från deprimerad man
  • Anonym (Sweet but a psycho)
    Anonym (M) skrev 2023-06-11 15:11:26 följande:
    Typiskt manlig utgångspunkt. De flesta kvinnor är inte halvpsykopater som använder sex som maktmedel.
    Håller med.

Jag är närmare helpsykopat och vill ha sex hela tiden. Oskyldig
  • AndreaBD
    Anonym (Ointresse) skrev 2023-06-11 15:05:40 följande:
    Jag tror det handlar om sexuell makt.
    Nej, det gör det inte. Jag skulle inte ha något intresse av "makt" och hellre slippa gnäll. Men oavsett - varför separerar man inte? 
  • AndreaBD
    Anonym (Sexbrist) skrev 2023-06-11 14:31:56 följande:
    För att ett förhållande ska fungera och för att inte den ene ska känna sig sämre eller känna att han/hon inte duger, behövs samliv, att man känner att man har den andres kärlek.
    Jo, jag håller med dig där. Det är en dealbreaker att inte ha sex på flera år. Då får man antigen "outsourca" det eller så få man separera. 
  • Anonym (Ointresse)

Kvinnor har den sexuella makten vare sig de/ni vill eller ej. 

• Anonym (M)
    Anonym (Ointresse) skrev 2023-06-11 15:50:11 följande:

Kvinnor har den sexuella makten vare sig de/ni vill eller ej. 

Det är inte samma sak som att man använder det som ett manipulerande maktmedel!
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (M) skrev 2023-06-11 13:19:39 följande:
    Tror du på riktigt att det bara kan finnas en enda relation i hela Sverige som ser ut så här?? Skärp dig!
    Du missar vad jag menar. Det här är en regelbunden trådskapare om hur jobbig hennes tölp till man/pv/kille är. Trots  det bedrövliga och mansgrisiga beteende hon beskriver så är han den hon vill dela sitt liv med,  drömmer om en framtid med honom. Vill ha råd hur hon ska stå ut. Olika ålder och olika antal barn. Alla  blir förskräckta och vill hjälpa. Har sett personen i två år nu.

Suck liksom, ett favoritutryck i trådarna.
  • Anonym (M)
    Anonym (Igen..) skrev 2023-06-11 15:57:41 följande:
    Du missar vad jag menar. Det här är en regelbunden trådskapare om hur jobbig hennes tölp till man/pv/kille är. Trots  det bedrövliga och mansgrisiga beteende hon beskriver så är han den hon vill dela sitt liv med,  drömmer om en framtid med honom. Vill ha råd hur hon ska stå ut. Olika ålder och olika antal barn. Alla  blir förskräckta och vill hjälpa. Har sett personen i två år nu.

Nej, det är vad du tror. Det finns många som säger "suck liksom" i olika typer av trådar. Det finns vällllldigt många mer som har problem med sina män, men på dig låter det som att en och samma person startar många av de trådarna och det tror inte jag på. Finns inget av det du beskriver i denna tråd om att hon vill dela sitt liv med honom, att hon drömmer om en framtid med honom och ts ber inte alls om råd kring hur hon ska "stå ut", hon ska ju ansöka om skilsmässa. Står till och med "ansökt" i titeln så det kanske redan är gjort. Så det ser ut som att du har fel. Dessutom kan du antingen anmäla sådana trådar som du tror är fejk eller bara låta dem vara. Finns ingen anledning att gå in i tråden och förstöra på det här sättet.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (M) skrev 2023-06-11 15:54:29 följande:
    Det är inte samma sak som att man använder det som ett manipulerande maktmedel!
    Män sitter på våldskapitalet och det är inget som säger att män använder det som maktmedel.

Likafullt förekommer manligt våld och kvinnlig manipulation.
  • Anonym (M)
    Anonym (Igen..) skrev 2023-06-11 15:57:41 följande:

Får också påpeka att ts inte en enda gång sagt "suck liksom".
  • Anonym (?)
    Anonym (Less) skrev 2023-06-11 12:49:46 följande:

Samtidigt så jobbar han å då är han inte speciellt trött eller liknande. Han kan hålla på å ringa sin kollegor å prata till 7 på kvällarna å sen är det plattan som gäller. 
    Är han helt plötsligt glad så vet jag atr han har druckigt för han är aldrig glad med sin familj. 
    Vetskapen om att han aldrig är glad eller tycker någor är roligt får mig att må dåligt med. 
    Han har testat varenda antidepressiva som finns tror jag. Samtidigt så blandar han ju den med sprit varje dag så tror inte effekterna av den antidepressiva kommer till sin fulla rätt.

Han jobbar alltså? Har han en diagnos på depression? Låter konstigt för då brukar man inte klara att jobba.

Oavsett så låter situationen ohållbar.
Svar på tråden Ansökt om skilsmässa från deprimerad man