Citronella skrev 2023-06-20 22:46:40 följande:
Jag har inte bråkat, du måste ha blandat ihop mig med någon annan. Eller ser du alla som inte tycker som dig som bråkiga?
JAG (alltså jag, inte någon annan) vill inte ta vaccin eller annan medicin när jag är gravid för att inte påverka fosterutvecklingen eller graviditeten på något vis. Jag har skrivit väldigt tydligt att andra gör som de vill.
Jag tänker inte så svartvitt att man antigen måste vara för alla medicinska ingrepp som existerar eller att att man måste vara tvärtemot det finns ett mellanting.
Ah. Du är en av dem som med bestämdhet hävdar att vaccin under graviditet är farligt. Figures.
Du skulle hellre ta risken att ditt barn fick kikhosta och fick lida med andnöd på sjukhus som 4 veckor gammal, än att ta ett vaccin där inget bevis för någon som helst fosterpåverkan finns.
Efter att ha hört berättelser om spädbarn som drabbats av olika ÖNH- sjukdomar och varit extremt nära att stryka med är det inget jag tänker ta en risk. Har inte hört ett enda fall av ett spädbarn med hämmad forsterutveckling som kan relateras till vaccin av de vaccin FMH rekommenderar mamman att ta nu.
Jag anser att ditt tänk inte är att välja mellan två risker. Jag anser att ditt tänk är att ta en fullkomligt onödig risk. Det står jag för vilken dag i veckan som helst. Låter det hårt? Inte hårdare än ditt ?ja jag skulle då inte göra något som kan hämma fosterutvecklingen?-argument, som är ett icke argument, för vilken mamma vill det?
Kommer inte diskutera mer med dig. Kalla mig sur eller tvär men jag pallar helt enkelt inte med det resonemanget.