Hjälp jag har kraschat
Var en lycklig nyutbildad sjuksköterska för några år sedan med drömmar om att bli barnmorska, gift med tre barn och vi ville ha ett till. Blev gravid och under tiden drabbades min anhöriga av svår sjukdom, jag kraschade då och blev sjukskriven. Till rutinultraljud upptäcktes en missbildning på vårt barn och vi tvingades till sen abort. Mycket traumatiskt allting.
Hann inte vara sjukskriven innan läkarna började tjata på att jag skulle jobba igen. Blev gravid på nytt och jag blev sjukskriven snart pga foglossning och förtidsvärkar. Födde lätt prematur och snittet (medicinsk anledning) var komplicerat och vi avråddes fler barn.
blev erbjuden betald utbildning till barnmorska med full lön (37000 per månad) när det var dags att börja jobba igen. Blev peppad och de sa jag skulle klara detta. Men nu efter ett halvår har jag fullkomligt kraschat. Ingenting är kul. Jag njuter inte av min familj som jag borde.Jag orkar inte fortsätta utbildningen trots att jag drömt om det i många år.
hur ska jag göra nu?! Har betald utbildning med krav att jobba i sommar på bb avdelningen här (inkl 4 v semester). Men hjärnan bara skriker stopp! Jag har slut på ork, lust, glädje. Hur ska jag kunna pausa livet lite när jag är mitt i värsta jobberbjudandet?!
HJÄLP!