• Anonym (Dumpad)

Att hantera ett uppbrott

Jag vet inte riktigt vad jag vill med detta inlägg, men det gör så ont inombords att jag inte vet vad jag ska ta vägen? Känslan av saknad, tomhet och att känna sig bortvald. Kanske kan nån av er komma med nåt klokt Inspel. Jag matchade med en person som jag var lätt bekant med sen innan. Jag har haft ett gott öga till honom, men han var ju gift. När vi matchade hade han nyligen blivit lämnad av sin fru sen x antal år tillbaka och han hade mått uselt. Vi började dejta och jag var tydlig med att jag inte ville bli någons rebound och tröst. Därför lät jag honom styra tempot i vårt dejtande. Och allt kändes bra, han prioriterade all sin lediga tid med mig och uppvaktade mig och jag kände mig så sedd! Tiden gick och efter ett par månader ville han att jag skulle få träffa del av han släkt.

• Svar på tråden Att hantera ett uppbrott
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Dumpad) skrev 2023-07-30 19:16:54 följande:

Jag trodde inte ett rebound varade så länge heller. eller att man i det läget involde sin familj osv. Men uppenbarligen är det så. Nästa fundering, varför valde han att lämna för att ge sig vidare ut på nätdejtingen? För att få en ny kick? Jag fick inte den uppfattningen av honom som kille utan väldigt snäll och omtänksam. Fram till att han valde att dumpa mig. 

Hur länge träffades ni då? Ett rebound kan lätt hålla på ett halvår och att någon presenterar en för sin familj skulle vara något särskilt är en föråldrad syn sedan länge. Jag vet killar som tagit hem sina ONS och kk:s till sina föräldrar till och med.

Varför han fortsätter dejta? Behöver du fråga...? Han vill väl ligga som alla andra så klart. Dessutom finns ju chansen att han träffar kvinnan i sitt liv på kuppen. Snäll och omtänksam har inget med det där att göra. Lite som att undra hur det kommer sig att någon som donerar pengar till Röda Korset går och snattar på Ica, helt orelaterat mao.
  • Anonym (Dumpad)
    Anonym (000) skrev 2023-07-30 19:23:41 följande:
    Han ville nog mer än han vara redo för, helt enkelt. Kanske trodde han t.o.m att om han gjorde allt det där, så skulle det funka. 
    Han är vise just nu, och han behöver reda upp inom sig hur han ska ha sitt liv. Du är inte varken orsak till det som hände, eller lösningen. Han kan bara ordna upp detta med sig själv.
    Nätdejting - tja, han kanske har svårt att vara ensam? Behöver bekräftelse? Då kan han få det via lite ytliga kontakter som han vet inte är så seriösa. 
    Tack, det kändes skönt att läsa dessa rader, både det med att han är vilse, men även att jag inte är orsaken till det som hände. Man lägger gärna skulden på sig själv och analyserar allt i detalj. Och ja, han har nog behov av bekräftelse för att slippa facea sin smärta inombords. Tack för kloka ord! 
  • Anonym (Alexa)

Lider med dig, det är så jobbigt att få ett så brutalt uppvaknande ur något som känns härligt och fantastiskt och äkta. Men det är verkligen inte ditt fel att han inte var redo! Däremot var det säkert din förtjänst att han lät sig "svepas med" och försökte ge sig in i något som han inte orkade fullfölja; för att han tyckte att du var så fin och härlig att vara med. Även om det är svårt just nu: var tacksam att det inte hann gå längre tid och ta det lugnt med nyseparerade framöver, de är oftast väldigt förvirrade <3

• Anonym (Dumpad)
    Anonym (Alexa) skrev 2023-07-30 22:30:17 följande:

Lider med dig, det är så jobbigt att få ett så brutalt uppvaknande ur något som känns härligt och fantastiskt och äkta. Men det är verkligen inte ditt fel att han inte var redo! Däremot var det säkert din förtjänst att han lät sig "svepas med" och försökte ge sig in i något som han inte orkade fullfölja; för att han tyckte att du var så fin och härlig att vara med. Även om det är svårt just nu: var tacksam att det inte hann gå längre tid och ta det lugnt med nyseparerade framöver, de är oftast väldigt förvirrade <3

Tack snälla du! Och den tanken har slagit mig, tänk om det hade hänt längre fram med ännu fler minnen. Och i värsta fall, om barnen hade fått lära känna honom ännu bättre och fått veta att det var nån som mamma tyckte om. Nu hann det aldrig gå så långt. Men ja, nyseparerade ska jag aldrig ge mig in på nån mer gång. Jag inser nu efteråt att den där förskönande bilden innerst inne aldrig stämmer. Det tar tid att komma över en skilsmässa. min jobbiga känsla just nu är att jag kommer att förbli ensam. Och den känslan är lite jobbig ibland. Plus att jag fortfarande saknar honom, även om jag är bedviken samtidigt. Återigen, tack för fina och påhejande ord! Det är det jag behöver nu istället för hårda ord. 
  • Anonym (Nej)

Nej TS. Du var inte orsaken. :) som många skriver så är sannolikheten gigantisk att samma utfall skett med precis vem som helst. Det var för tidigt bara. Ibland vill man mer än man mentalt klarar av. Känslorna kom i kapp honom Och allt blev skrämmande. Kanske hörs ni igen i framtiden, men ta det i sådana fall när och om det kommer. Klart att det är tråkigt, men han går igenom saker som du inte kan hjälpa honom med ändå. Fokus på dig! :)

• Anonym (Dumpad)
    Anonym (Nej) skrev 2023-07-30 23:36:39 följande:

Nej TS. Du var inte orsaken. :) som många skriver så är sannolikheten gigantisk att samma utfall skett med precis vem som helst. Det var för tidigt bara. Ibland vill man mer än man mentalt klarar av. Känslorna kom i kapp honom Och allt blev skrämmande. Kanske hörs ni igen i framtiden, men ta det i sådana fall när och om det kommer. Klart att det är tråkigt, men han går igenom saker som du inte kan hjälpa honom med ändå. Fokus på dig! :)

Ja jag tror han mår dåligt inombords och helst inte vill möt sina jobbiga känslor att han blivit lämnad. Samtidigt gör det ont att han förmodligen redan har kontakt med nån annan kvinna efter mig. Men jag försöker intala mig att han fortfarande inte är redo. Och sen som du säger, försöka fokusera på mig och mitt liv. Jag vet att vi kommer mötas nån gång då stan är liten och jag kommer att vara vänlig och inte skapa drama. Då kan han inse samtidigt att jag var ett guldkorn som han blev av med.
  • Anonym (!!!)

Finns en massa rövhål som beter sig sådär oavsett om de nyligen separerat osv. Tycker inte du ska vara så säker på att han är ?vilse? eller ?nyskild?. Han var inte schysst mot dig. Hade han inte varit redo går man ju inte ut direkt och börjar leta igen!

• Anonym (!!!)

Kanske dejtade han någon annan veckan ni inte sågs eftersom han var avtrubbad efter det.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Dumpad) skrev 2023-07-30 23:51:58 följande:
    Ja jag tror han mår dåligt inombords och helst inte vill möt sina jobbiga känslor att han blivit lämnad. Samtidigt gör det ont att han förmodligen redan har kontakt med nån annan kvinna efter mig. Men jag försöker intala mig att han fortfarande inte är redo. Och sen som du säger, försöka fokusera på mig och mitt liv. Jag vet att vi kommer mötas nån gång då stan är liten och jag kommer att vara vänlig och inte skapa drama. Då kan han inse samtidigt att jag var ett guldkorn som han blev av med.
    Skulle det vara så att han har kontakt med någon annan är det helt enkelt för att han Har svårt att acceptera att det är han som inte gått vidare. Han kanske tyckte det kändes enklare att skylla på dig i huvudet men nästa relation han har kommer förmodligen sluta likadant. 
  • Anonym (Eh)
    Anonym (!!!) skrev 2023-07-31 00:16:42 följande:

Finns en massa rövhål som beter sig sådär oavsett om de nyligen separerat osv. Tycker inte du ska vara så säker på att han är ?vilse? eller ?nyskild?. Han var inte schysst mot dig. Hade han inte varit redo går man ju inte ut direkt och börjar leta igen!

Det finns massor med människor som börjar dejta för att de inbillar sig att de är redo när de i själva verket har låååångt till den punkten.
  • Anonym (Dumpad)

Nu är han en väldigt snäll och reko kille, lång förhållande bakom sig osv. Men jag tror att han gärna ville få tillbaka sitt gamla liv igen fast med en ny människa. Sen insåg han nog att det gick för snabbt och att känslorna inte hann med. Samtidigt lite dubbelmoral att ge sig ut i dejtingträsket igen.

• Anonym (!!!)
    Anonym (Eh) skrev 2023-07-31 11:19:39 följande:
    Det finns massor med människor som börjar dejta för att de inbillar sig att de är redo när de i själva verket har låååångt till den punkten.
    Och lär sig aldrig heller? De som kör den ursäkten och samma dag lägger ut sig på dejtingsidor igen är rätt avslöjade.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (!!!) skrev 2023-07-31 12:46:07 följande:
    Och lär sig aldrig heller? De som kör den ursäkten och samma dag lägger ut sig på dejtingsidor igen är rätt avslöjade.
    Det är tyvärr många som inte verkar lära sig det nej. Och sedan kan man undra hur många längre relationer en person hinner med (dvs lärtillfällen) under en livstid.
  • Anonym (Alexa)

Min erfarenhet är att folk börjar dejta direkt efter ett uppbrott därför att
    -singellivet är helt otänkbart för dem
    -de är livrädda för att lämnas ensamma med sina egna tankar
    -de tror att en ny partner är enda sätet att visa att man "gått vidare" från den förra relationen

osv.

• Anonym (Alexa)

Och, förstås, de vill ha bekräftelse på att de fortfarande duger ute på marknaden, speciellt om de själva blev dumpade.

• Anonym (Eh)

Några av mina herrbekanta som har blivit nysinglar har formligen kastat sig ut på marknaden för nu ska de minsann få allt det där sexet som förnekats dem så länge! Om de är redo för en relation eller inte, irrelevant. De verkar liksom tro att de är så hett eftertraktade på marknaden att kvinnorna kommer att kasta sig för deras fötter i parti och minut, they'll be swimming in pussyyyyyy! Och sedan visar sig verkligheten att Fet, Ful och Fyrtio inte är så jäkla hett trots allt och deras personlighet gör snarare saken bara värre istället för att vara någon slags förmildrande omständighet.

• Anonym (!!!)
    Anonym (Eh) skrev 2023-07-31 12:55:23 följande:
    Det är tyvärr många som inte verkar lära sig det nej. Och sedan kan man undra hur många längre relationer en person hinner med (dvs lärtillfällen) under en livstid.
    Tänker mer att de som ska dejta trots att de precis förklarat för någon att de ?inte är redo? mer bara är ute efter sex. De spelar seriösa för att få sex. När de fått det så ska det snyftas över hur vilse och ?inte redo? de är. Kvinnan som de lurat tycker synd om honom och så kan han jaga vidare efter nästa att spela seriös med..
  • Anonym (Eh)
    Anonym (!!!) skrev 2023-07-31 14:30:33 följande:
    Tänker mer att de som ska dejta trots att de precis förklarat för någon att de ?inte är redo? mer bara är ute efter sex. De spelar seriösa för att få sex. När de fått det så ska det snyftas över hur vilse och ?inte redo? de är. Kvinnan som de lurat tycker synd om honom och så kan han jaga vidare efter nästa att spela seriös med..
    Ja det kan jag hålla med om. Finns många fula fiskar. En del kan hålla ut väldigt länge bara för att få sex också!
Svar på tråden Att hantera ett uppbrott