• Anonym (Ångerfull)

Ångest över sexpartner

Efter en kväll vaknar jag upp på en okänd plats jag inte vet eller minns hur jag kommit till. Jag är naken och bredvid mig ligger en 20 år äldre man. Han ser ut att leva ett ordnat liv med fint boende men alldeles för gammal för att jag någonsin skulle intressera mig för och aldrig någonsin tänkt tanken på att vara med någon så mycket äldre. Jag har inget minne av hur, när eller var vi träffats. Kan för mitt liv inte förstå hur jag ens under den värsta snedfyllan skulle intressera mig för en "gubbe" än värre följa med en hem. Mår så fruktansvärt dåligt över detta, hur jag kan tappa omdömet så brutalt. Han är vänlig och omgivningarna får mig inte att känna misstanke om att ha blivit drogad, han har dessutom hemmaboende barn.

Mår så jävla illa över mig själv. Vad är det för fel på mig? Hur kan jag tappa omdömet så totalt. Vidrigt hur man kan ändras. Vill bara gråta. Känns som en robot hoppat in i min kropp och styrt, för det kan absolut inte vara jag som valt detta men tydligen. Har sån brutalt vidrig ångest och min självbild raserad. Känner mig värdelös och misslyckad som har lyckats sätta mig själv i den här situationen. Drack inte mer än någon annan och kollat kontoutdrag utan extra beställningar men uppenbarligen mer än jag tål. Bara tvungen att ventilera.
  • Svar på tråden Ångest över sexpartner
  • Anonym (Ung)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-04 02:00:05 följande:
    ...fast det smartaste är att inte berätta. Det killen inte vet, har han inte ont av. Endast om TS visar sig vara gravid nu, måste hon berätta. För hon kan inte lura på killen en gökunge - det är ju ett svek på en helt annan nivå, och mot flera personer, och som aldrig tar slut i och med att hela släktträdet framåt blir fel.
    Är det en gökunge också om det är pappan som hade barnet?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Ung) skrev 2023-09-04 02:11:36 följande:
    Är det en gökunge också om det är pappan som hade barnet?
    Hur menar du nu? En man kan av förklarliga skäl aldrig LURA PÅ sin fru en gökunge, eftersom det inte är han som är gravid. Han kan förstås göra en annan kvinna med barn, och sedan kan han komma med ett önskemål/krav om att det barnet ska vistas i deras hem varannan helg, eller varannan vecka. Och det kan ju frun då ta ställning till - hon kan vägra det, eller hon kan lämna mannen om han har bestämt sig för att ha barnet hos sig. Men han kan aldrig LURA henne att barnet är hennes. 
  • Anonym (Kolla upp)

Bara en tanke, om du misstänker att du blivit drogad (låter iaf troligtvutifrån din berättelse) så kanske du kan ta kontakt med vården och höra ifall de kan hjälpa dig? Vet inte, men kanske kan man se rester av droger i blodprover? Skulle du blivit drogad så har du ju då även bevis för detta att visa din pojkvän.

Tror absolut att någon spetsat din dricka.

• Anonym (XXX)
    Anonym (Kolla upp) skrev 2023-09-04 05:07:31 följande:

Bara en tanke, om du misstänker att du blivit drogad (låter iaf troligtvutifrån din berättelse) så kanske du kan ta kontakt med vården och höra ifall de kan hjälpa dig? Vet inte, men kanske kan man se rester av droger i blodprover? Skulle du blivit drogad så har du ju då även bevis för detta att visa din pojkvän.

Tror absolut att någon spetsat din dricka.

Om det var den vanliga våldtäktsdrogen, Rohypnol, så var den borta ur blodet redan efter 12 rimmar. Och det går inte att hitta några markörer på att man haft den i blodet tidigare, heller. Så det är för sent.

Men jag tror ändå att TS bara var full. Det kan VISST bli så, tvärtemot vad vissa påstår här, jag har själv upplevt det när jag var ung och i festsvängen, att jag fick ågren när jag inte kunde minnas vad jag hade gjort ett antal timmar kvällen/natten innan. Frågade vännerna, och fick samma svar som TS: att jag inte hade sagt eller gjort något speciellt konstigt, att jag varit berusad ja, men inte så att jag inte kunde ta hand om mig själv. 
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Jag har, som jag skrev tidigare, fått blackout flera timmar en gång, av enbart alkohol. Jag uppfattades som berusad men inte redlös.

Men jag mindes ändå delar av kvällen efteråt. Det TS beskriver låter värre. Om hon tar blodprov och det finns spår av droger i blodet kan hon ju visa det för pojkvännen, som någon skev.

Men TS avgör själv om hon vill berätta för pojkvännen eller ej. Det är hon som känner honom. Sannolikheten att hon skulle vara gravid är liten, eller att hon i så fall skulle välja att behålla barnet. Men visst, den finns.

Testa dig för könsjukdomar och ev graviditet så fort som möjligt TS, oavsett om du berättar för någon eller ej.

• Anonym (Ung)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-04 03:35:20 följande:
    Hur menar du nu? En man kan av förklarliga skäl aldrig LURA PÅ sin fru en gökunge, eftersom det inte är han som är gravid. Han kan förstås göra en annan kvinna med barn, och sedan kan han komma med ett önskemål/krav om att det barnet ska vistas i deras hem varannan helg, eller varannan vecka. Och det kan ju frun då ta ställning till - hon kan vägra det, eller hon kan lämna mannen om han har bestämt sig för att ha barnet hos sig. Men han kan aldrig LURA henne att barnet är hennes. 
    Tänkte om man träffar en man som hade egna barn. Och man kanske ändå tar dem till sig och tar hand om den obiologiska.
  • Anonym (Ångerfull)

Idag har jag fått veta nya obehagliga detaljer som fått mig att fundera ännu mer. Mannen som varit på mig på klubben hade varit på flera andra men extra mycket på mig och både jag själv, vänner liksom en kille (som jag såklart inte heller minns eller vet vem det kan ha varit) ska ha sagt ifrån. Jag vet ju inte men antar på beskrivningen att det är samma man. Känns så jävla vidrigt nu att inte veta mer än så. Jag törs samtidigt inte dra för grova slutsatser eftersom jag omöjligt kan veta eller kommer att få reda på vad som hänt. Vad jag vet om mannen är att han bor i ett välbärgat område, tycks ha ett ordnat liv och hade också barn. Av det lilla jag han uppfatta när jag vaknat talar emot medan det jag fått höra om tiden på klubben låter obehagligt.

• Anonym (Petra)
    Läste igenom hela, bra fakta. Den första typen av minneslucka passar i så fall bäst in på ts tycker jag. Där står det också att det oftast krävs ett högt alkoholintag. Om ts drack 1 corona hemma, sedan 3 öl, 2 glas bubbel och 2 drinkar så är det absolut mycket fast då utspritt över 9 timmar och bara ha minne av de 4 första timmarna. De första 4 timmarna hann hon nog inte dricka allt. Sedan nattsvart tills hon vaknar. Det låter så otroligt. Nu kan det säkert hända absolut. Sen vet man inte heller hon kanske blev bjuden på shottar eller drinkar av någon annan men det borde hon kommit ihåg ifall det skedde de 4 första timmarna. Antingen har hon blivit drogad vilket jag ändå tror, eller så fick hon en helt brutal minnesförlust av alkoholen, som hon drack 4 första timmarna. Man vet ju inte. Oavsett vad är det fruktansvärt
  • Anonym (Petra)
    Anonym (Ångerfull) skrev 2023-09-04 21:27:36 följande:

Idag har jag fått veta nya obehagliga detaljer som fått mig att fundera ännu mer. Mannen som varit på mig på klubben hade varit på flera andra men extra mycket på mig och både jag själv, vänner liksom en kille (som jag såklart inte heller minns eller vet vem det kan ha varit) ska ha sagt ifrån. Jag vet ju inte men antar på beskrivningen att det är samma man. Känns så jävla vidrigt nu att inte veta mer än så. Jag törs samtidigt inte dra för grova slutsatser eftersom jag omöjligt kan veta eller kommer att få reda på vad som hänt. Vad jag vet om mannen är att han bor i ett välbärgat område, tycks ha ett ordnat liv och hade också barn. Av det lilla jag han uppfatta när jag vaknat talar emot medan det jag fått höra om tiden på klubben låter obehagligt.

Så du vet inte ifall den klängiga mannen är han som du sedan åkt med hem? Kan ha varit han som drogade dig också kanske? Han verkar ju ha letat efter ett byte. När du vaknade hos denna mannen pratade du något med honom då? Kan du inte kontakta honom och fråga ut?

Kan du fråga dina vänner när de såg dig sist innan ni skiljdes åt och vad som hände fram tills dess? Du kan ju bara säga att du har en massa minnesluckor och vill gärna veta vad som hände på stället. Usch kan tänka mig att du vill få tillgång till klubbens kamera!! Jag hade känt exakt som du. Att jag måste veta vad jag gjort och vad som hänt mig.
  • Anonym (Ångerfull)
    Anonym (Petra) skrev 2023-09-04 22:10:51 följande:
    Så du vet inte ifall den klängiga mannen är han som du sedan åkt med hem? Kan ha varit han som drogade dig också kanske? Han verkar ju ha letat efter ett byte. När du vaknade hos denna mannen pratade du något med honom då? Kan du inte kontakta honom och fråga ut?

Kan du fråga dina vänner när de såg dig sist innan ni skiljdes åt och vad som hände fram tills dess? Du kan ju bara säga att du har en massa minnesluckor och vill gärna veta vad som hände på stället. Usch kan tänka mig att du vill få tillgång till klubbens kamera!! Jag hade känt exakt som du. Att jag måste veta vad jag gjort och vad som hänt mig.
    Nej, det vet jag inte eftersom att jag inte minns det. Men beskrivningen av mannen stämmer så jag gissar att det med största sannolikhet är så. Han ska ha avvikit efter alla tillsägningar men var väl kvar på stället. De sa hejdå till mig när jag stod jag och pratade med någon annan som jag tror de uppfattade att jag kan ha känt men ingen av dem vet namn och för mig är det som sagt helt svart. Den personen jag pratade med då var ej samma man och i min egna ålder.

Jag vill absolut inte kontakta mannen. Jag vet inte ens om han vet vad jag heter och om han inte vet det så vill jag inte heller att han ska få veta vem jag är eftersom jag inte vet hur jag ska förklara denna vidriga situation för min omgivning än. När jag vaknade frågade jag honom om någon av de jag varit med visste att jag var där, han sa nej. Jag var så chockad när jag vaknade. Fick verkligen en vidrig chock och i efterhand känns det som jag fortfarande gissningsvis inte var helt klar då det var relativt tidigt. Jag ville bara därifrån så snabbt som möjligt. Han sa flera gånger att jag var vacker. Eftersom jag inte hade någon aning om vad som hänt svarade jag inget speciellt utan försvann hemåt snabbt och han följde mig ut.
  • Anonym (Petra)

Då var det kanske han. Förstår att du inte vill kontakta honom men annars vet du ju inte ifall ni haft sex eller vad som hänt, du behöver inte uppge ditt namn. Fast han kan ju tala osanning ändå. Men då vet du i alla fall att du troligtvis varit med dina vänner fram tills ni sa hejdå och därefter har du ingen information. Om du blev drogad är det svårt att veta när och av vem, du måste fått denna blackout efter bara de ca 4 timmarna som du minns. Galet. Men oavsett om det var drog eller pga alkohol så minns du inte ett piss och det är skrämmande för dig. Svårt att tycka att det är ditt fel när du plötsligt drabbas av minnesförlust och inte ens vet vad du gjort då kan du ju inte stå för det. Du får välja själv om du vill luska fram mer information ifrån vänner eller den mannen men för övrigt så får du se till att ta hand om dig ordentligt. Besök gyn, gör undersökning och ta alla tester, kanske be om samtalskontakt på vårdcentralen?Sedan får du tänka ut hur du vill göra med pojkvännen. Ta hand om dig

• Anonym (XXX)
    Anonym (Ung) skrev 2023-09-04 14:18:55 följande:
    Tänkte om man träffar en man som hade egna barn. Och man kanske ändå tar dem till sig och tar hand om den obiologiska.
    Det är ju en helt annan sak, än att bli pålurad ett barn som man tror är ens eget, men som i själva verket är son/dotter till fruns älskare eller krogragg... I det senare fallet får man även försörjningsskyldighet för barnet, samt att det får arvsrätt. Kanske ett stort gods som har gått från far till son sedan 1500-talet, som ärvs av krograggets avkomma...
  • Anonym (XXX)

TS: du skulle kunna kontakta krogen och be dem spara upptagningarna från säkerhetskamerorna från de timmar det gällde! Du kan också be att få komma och titta på dem! (Jag vet inte om de har någon skyldighet att låta dig göra det, men det är i alla fall ett försök värt.)

Det är bra att de är sparade, ifall det skulle hända något mer som gör att du behöver ha tag på hans identitet - typ om du är gravid (då måste faderskapet utredas) eller har fått en könssjukdom (då måste vården smittspåra alla mannens sexuella kontakter). 

Det är bråttom att be krogen att spara upptagningarna, de kan redan vara överspelade. Men sedan kan du ju ta det lugnt ett tag och se om du är gravid, om du har fått en könssjukdom. Om inget av detta har hänt och du lugnar ner dig med tiden, så kan du bara försöka glömma eländet. Det är nog bättre för dig också än att börja dra igång någon polissak, berätta för din pojkvän o.s.v.. En förundersökning blir offentlig om det går till åtal, och då kan alla läsa den och kanske få en bild av dig som inte är så smickrande. Men se till att materialet sparas bara utifall-att!

• Anonym (Ung)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-05 05:53:12 följande:
    Det är ju en helt annan sak, än att bli pålurad ett barn som man tror är ens eget, men som i själva verket är son/dotter till fruns älskare eller krogragg... I det senare fallet får man även försörjningsskyldighet för barnet, samt att det får arvsrätt. Kanske ett stort gods som har gått från far till son sedan 1500-talet, som ärvs av krograggets avkomma...
    Tänkte ändå att det blir något slags gökunge över det hela...

Ja fast även om det är ett biologiskt barn brukar du inte tycka det är rätt att barnet får ärva. Det ska vara ett äktenskapsbarn och spelar ingen roll att barnet var mannens eget.
Svar på tråden Ångest över sexpartner