Förskolor som vill ha in föräldrars arbetsschema
Nu börjar fler förskolor ta in arbetsscheman från föräldrar för att komma åt fusket.Men förvånas över alla som tycker det här är sååå bra och hejar på det
Absolut håller med om att förskolan ska inte vara barnvakt för att du ska kunna gå och fika , åka shoppa. Förstår ju att det självklart förekommer fusk men känns som detta kan slå så fel mot de som är ledig någon dag i veckan men verkligen behöver den där dagen till återhämtning.
Tex för mig själv. Jag jobbar inom handels och kör ena veckan 5 dagar med 1-2 dagar ledigt för att sedan jobba 6 dagar ledig en dag sen fortsätter det på.
Jag är helt slut efter mina arbetspass och känner att jag är i stort behov av denna lediga dag mitt i veckan tex. För att sen gå på arbetspass och jobba 6 dagar irad. Sen kommer argumentet ja men helgerna är du väl med barnen. Ja absolut men helgerna är vi två som hjälps åt oftast.
Sen kan jag känna att mitt barn får ut mer av att vara några timmar på förskolan, lära sig saker, leka av sig och träffa kompisar än sitta hemma med en trött och orkeslös mamma för det är så det blir. Ingen energi. Så handlar inte om att jag inte vill vara med mina barn. De dagar jag är ledig går de kortare dagar. Men igen tror detta kan slå fel.