Hjälpa syrran & barn med bostad?
Obs att vissa saker är lite ändrade för anonymisering.
Min syster med 3 barn har hoppat runt i bostadskarusellen i nästan 4 år. Korttidskontrakt, korta andrahandskontrakt, akutboenden, osv. Även i min avskyvärda lilla studentetta har de landat några gånger. Detta har pågått sedan hon var gravid med sin yngsta. Barnen har alla samma pappa som tyvärr gått bort.
Eftersom de flesta bostäder hon fått/hittat tagits på desperation många gånger har det skett kors och tvärs över kommungränser har barnen fått byta skola/förskola flera gånger. Det är så klart inte bra liv för någon av dem.
Nu har jag råkat vinna en summa pengar. Inte en jättesumma men ändå för att jag skulle kunna köpa ett litet hus eller lägenhet i någon småstad eller landsbygden. Förmodligen mest renoveringsobjekt men min partner säger att om det inte är totalt söndermöglat så går det att fixa inte alltför dyrt. Min partner jobbar med renovering och byggnadsvård så det mesta skulle vi kunna fixa själva isf.
Jag vet att det kanske inte är optimalt och syrran skulle kanske hamna en bra bit ifrån mig och vår pappa, som är sjukpensionär och inte heller direkt kunnat hjälpa, men jag tänker att det kan hjälpa både syrran och barnen att få lite stabilitet. Hon har också en, just nu avställd, bil, så även om hon hamnar en bit ifrån civilisationen så har hon i alla fall.
Tänker jag rätt?