• Cinapuffen

    BIM november

    Hejsan! Hittade ingen november-tråd så jag fixar en. 😊 Håller tummarna för oss att november är vår månad. ❤️

    1/11 - Cinapuffen, 4e barnet, 3e försöket

  • Svar på tråden BIM november
  • Natalina1451
    Anonym (2a försöket efter missfall) skrev 2023-11-25 00:09:42 följande:
    Jag fick en sådan blödning också ca 4 dagar efter jag slutat blöda färskt blod, kom bara det sen inget mer förutom brunaktiga flytningar i ca 5 dagar. 

    Vet inte vad det kan vara, våra kroppar är underliga. Min temp brukar sjunka rejält dagen innan mens, din med? 😊 

    Vad sjukt att du också fick det, undrar om detr det absolut sista dom tömde sig då. får hoppas det. Har inte klivit upp ur sängen ännu idag så har inte märkt om det kommer något färskt blod idag ännu. 


    nu var det flera år sedan jag tempade senast men jag hade iaf då också en väldigt tydlig sänkning vid mens. 
    idag har min temp höjts ännu mer och Nc har bekräftat ägglossningen 

  • Anonym (Hoppfull)

    Här är en till som har förväntad bim mellan 26-28 november. Idag känner Jag att mina bröst är ömma och det sticks tills då och då. Vi har dock bara haft sex en gång, två dagar efter trolig äl (enligt app) . Kan man hoppas detta är en graviditet?! ☺️

  • Natalina1451

    Jag måste fått mens? Eller en genombrottsblödning eller något, nc har placerat ut ägglossningen till i tisdags nu
    efter att tempen höjdes ännu mer idag, men jag blöder så mycket, det är en full maxibinda på inte ens en timme.


    är det någon som har koll på hur tjock livmoderslemhinna är normalt? Jag hade 14,4mm och 16,4mm pnär läkaren mätte i tisdags. och jag har googlat mig till att man kan få en genombrottsblödning när slemhinnan blir för tjock/tung då den liksom lossnar av sig själv oberoende Om man har haft ägglossning. 


    jag har också googlat fram att 7mm är minimum för att man ska återföra enbryo vid ivf men som sagt inget om vad som är normalt.. 

  • DrömlivetiHD

    Stort grattis till alla som plussat! Så underbart! 

    Jag har försökt hålla mig borta här ifrån de senaste dagarna för att få tankarna på annat. Väntan på BIM är så långsam och psykiskt påfrestande. Ja, ni vet ju hur det är.

    Jag har haft ömma bröst sen ÄL+6 men det hade jag förra månaden också så.. Och idag ÄL +10 vaknar jag med mensvärk. Så nu väntar jag på mensen. Kände direkt hur nedstämd jag blev. Såå tråkigt!

  • bebissugen91
    DrömlivetiHD skrev 2023-11-26 11:37:08 följande:

    Stort grattis till alla som plussat! Så underbart! 

    Jag har försökt hålla mig borta här ifrån de senaste dagarna för att få tankarna på annat. Väntan på BIM är så långsam och psykiskt påfrestande. Ja, ni vet ju hur det är.

    Jag har haft ömma bröst sen ÄL+6 men det hade jag förra månaden också så.. Och idag ÄL +10 vaknar jag med mensvärk. Så nu väntar jag på mensen. Kände direkt hur nedstämd jag blev. Såå tråkigt!


    Känner likadant som dig. Börjat få lite spottings nu så mensen kommer säkert med full fart imorgon. Har mensvärk med. Blev direkt nedstämd och insåg att jag inte kommer kunna ge en extra speciell julklapp till våra familjer.. nästa bim är dock julafton men skulle det mot förmodan ske så är det alldeles för tidigt att gå ut med.
  • DrömlivetiHD
    bebissugen91 skrev 2023-11-26 16:51:46 följande:
    Känner likadant som dig. Börjat få lite spottings nu så mensen kommer säkert med full fart imorgon. Har mensvärk med. Blev direkt nedstämd och insåg att jag inte kommer kunna ge en extra speciell julklapp till våra familjer.. nästa bim är dock julafton men skulle det mot förmodan ske så är det alldeles för tidigt att gå ut med.
    Åh jag håller tummarna för oss! 

    Har gått här hemma och "deppat" hela dagen. Men ingen mens än. Och mensvärken imorse avtog. Ska bli skönt o jobba imorgon så tiden går lite snabbare. 

    Har du testat nått än? Eller tänkt göra? Jag ska försöka hålla mig till Bim tänker jag. Förra månaden köpte jag ett test och efter jag testat kom mensen. Så det känns bara onödigt att lägga pengar på det innan bim .. Haha 
  • bebissugen91
    DrömlivetiHD skrev 2023-11-26 20:03:16 följande:
    Åh jag håller tummarna för oss! 

    Har gått här hemma och "deppat" hela dagen. Men ingen mens än. Och mensvärken imorse avtog. Ska bli skönt o jobba imorgon så tiden går lite snabbare. 

    Har du testat nått än? Eller tänkt göra? Jag ska försöka hålla mig till Bim tänker jag. Förra månaden köpte jag ett test och efter jag testat kom mensen. Så det känns bara onödigt att lägga pengar på det innan bim .. Haha 
    Håller också tummarna för oss! 

    Testade på äl +9 som var negativt, väntar bara in bim nu och hoppas veckan går fort så man kan påbörja försök 4 😊 har en massa tester hemma men sparar dessa istället. 
    Ska du testa?
  • xxHalloweenXx
    DrömlivetiHD skrev 2023-11-26 11:37:08 följande:

    Stort grattis till alla som plussat! Så underbart! 

    Jag har försökt hålla mig borta här ifrån de senaste dagarna för att få tankarna på annat. Väntan på BIM är så långsam och psykiskt påfrestande. Ja, ni vet ju hur det är.

    Jag har haft ömma bröst sen ÄL+6 men det hade jag förra månaden också så.. Och idag ÄL +10 vaknar jag med mensvärk. Så nu väntar jag på mensen. Kände direkt hur nedstämd jag blev. Såå tråkigt!


    Ge inte upp hoppet! Fick mensvärk på äl +10 och tog då ett test som va posetivt!
  • Anonym (Hoppfull)

    Är det värt att testa om man har ömmande bröst, molvärk i lillmagen och lite brännande känsla i låret? Kan ha bim mellan idag och två dagar Framåt. Kan tillägga att jag aldrig haft ömmande bröst innan mens. 

  • Macbookpro
    Anonym (Hoppfull) skrev 2023-11-26 21:56:39 följande:

    Är det värt att testa om man har ömmande bröst, molvärk i lillmagen och lite brännande känsla i låret? Kan ha bim mellan idag och två dagar Framåt. Kan tillägga att jag aldrig haft ömmande bröst innan mens. 


    Testa! Vad har du att förlora? :D 


    Testar varje månad innan bim hehe typ en gång 5 dagar innan bim, en gång 3 dagar innan och en 1 dag innan :D sen blire mensen som får visa sig men då vet jag redan att den kommer så slipper bli lika ledsen. 

  • DrömlivetiHD
    bebissugen91 skrev 2023-11-26 20:48:52 följande:
    Håller också tummarna för oss! 

    Testade på äl +9 som var negativt, väntar bara in bim nu och hoppas veckan går fort så man kan påbörja försök 4 😊 har en massa tester hemma men sparar dessa istället. 
    Ska du testa?
    Okej, testade du med ett sånt "testa tidigt" då?

    Jag väntar nog till efter Bim och testa. Har inga test hemma.
  • DrömlivetiHD
    xxHalloweenXx skrev 2023-11-26 21:55:56 följande:
    Ge inte upp hoppet! Fick mensvärk på äl +10 och tog då ett test som va posetivt!
    Tack för peppen! 

    Jag var verkligen uppgiven igår. Men idag har hela dagen gått utan någon mens så nu börjar hoppet komma smygande tillbaka lite. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Macbookpro skrev 2023-11-27 17:22:07 följande:

    Testa! Vad har du att förlora? :D 


    Testar varje månad innan bim hehe typ en gång 5 dagar innan bim, en gång 3 dagar innan och en 1 dag innan :D sen blire mensen som får visa sig men då vet jag redan att den kommer så slipper bli lika ledsen. 


    Det låter ju rätt smart att göra sådär, då behöver man inte undra, känna efter eller hoppas i onödan . Ska nog göra så nästa månad. 😃


    denna månad var nog bara en testmånad och första halvriktiga försöket. 

  • Anonym (Eventuell 4a?)
    DrömlivetiHD skrev 2023-11-27 20:20:57 följande:
    Okej, testade du med ett sånt "testa tidigt" då?

    Jag väntar nog till efter Bim och testa. Har inga test hemma.
    Jag har haft mensvärk och väntat på mensen alla fyra graviditeter :)

    ser att jag citerade fel svar men 
  • Constanza
    MagganTop skrev 2023-11-28 19:08:34 följande:

    Ser ni oxå? Ska ta med ett digitalt som bör komma med posten imorgonSkäms BIM idag


    Ja jag ser, grattis ❤️
  • Piirho89

    Hej alla!
    Passar på att hoppa in i tråden! :)

    Grattis till alla som plussat! :D Hoppas allt kommer gå bra för er :)

    Jag och min make försöker med knodd nr 1. Jag är 34 år och vi kände att det var dags eftersom åldern är mot mig. 

    Har BIM imorgon enligt appen, och vi hade mys under dagarna då ÄL var. 

    Nu till det jag känt (eller snarare inte känt). Haft en konstigt värk till och från på vänstra sidan av tjejmagen, normalt innan mens brukar jag ha värk i hela området - men inte nu. Har testat negativt sedan några dagar tillbaka, så misstänker att det inte tog sig denna månad. 

    Har varit gravid en gång tidigare för 10 år sedan med en före detta partner. Då var jag mitt uppe i högskolestudier och vi valde att avbryta den graviditeten. Den gången kände jag av ganska tidigt, både ömmande bröst, illamående, you name it. 

    Hoppet är inte ute än, men ser kanske inte allt för hoppfullt ut Obestämd

  • Anonym (Pcosfighter)


    Hittade precis den här tråden! Jag plussade i torsdags förra veckan efter att ha kämpat länge med behandlingar. MEN jag är livrädd för missfall... Kolla min graf... känns verkligen inte bra. Vad tror ni? Är i vecka 5
  • Natalina1451
    Anonym (Pcosfighter) skrev 2023-11-29 13:34:29 följande:
    Hittade precis den här tråden! Jag plussade i torsdags förra veckan efter att ha kämpat länge med behandlingar. MEN jag är livrädd för missfall... Kolla min graf... känns verkligen inte bra. Vad tror ni? Är i vecka 5

    Hej! 


    grattis till plusset! 


    jag är tyvärr inget proffs på att temp men jag rekommenderar att du slutar tempa nu när du är gravid, för mig har det bara skapat mer oro och tom ångest. 


    nu fick jag ett sent missfall ändå och fick föda mitt barn i slutet på oktober utan en chans till liv o inget hade kunnat förbereda mig på det.

    även om det är så sjukt svårt så försök njuta, håller tummarna att allt går bra för er ❤️

Svar på tråden BIM november