• Anonym (Anonym)

Flickvän sen 10 år otrogen.

Hej. Sitter mitt i nyheten om att min flickvän sen 10 år har varit otrogen. 
    Hon har en historia med beroende och kraftig alkoholdrickning. På söndag som var mötte hon en vän ute för middag, vilket spårade ut helt och hållet. Hon och denna väninnan har sen tidigare en tendens att dricka tills de stupar. Nu hamnade de på efterfest med droger. Min flickvän kysste då en annan man och mottog oralsex från honom också. 

Det är första gången hon är otrogen, vi upplevde för 6 veckor sedan vårat andra missfall. 
    Jag är helt förstörd. Vet inte vad jag ska ta mig till. Gråter och gråter. Hon säger hon har kraftiga blackouts från kvällen, och den ända anledning till att hon visste att hon fått oralsex va för att jag fick henne till att kontakta dom honvar på efterfest med.Vad ska jag göra? Vad hade ni gjort? 

• Svar på tråden Flickvän sen 10 år otrogen.
  • Anonym (Kvigan)
    Anonym (suck) skrev 2023-11-06 23:01:12 följande:
    Nja, i TS fall är ju hon lång ifrån normal för att supa, knarka OCH dessutom vara otrogen är ju långt ifrån normalt. Men det struntar ju du i i din iver att normalisera otrohet...eller hurFlört
    Normalt är enbart ett mätverktyg inom en population och tror inte du har exakta siffror på detta. Oavsett kommer man ingen vart med ditt tant gnäll och moraliserande. Kvinnan mår dåligt, riktigt jävla dåligt. och gör illa sig själv och sin partner. hon behöver hjälp och han Behöver hjälp 
  • Anonym (suck)
    Anonym (Kvigan) skrev 2023-11-06 23:12:01 följande:
    Normalt är enbart ett mätverktyg inom en population och tror inte du har exakta siffror på detta. Oavsett kommer man ingen vart med ditt tant gnäll och moraliserande. Kvinnan mår dåligt, riktigt jävla dåligt. och gör illa sig själv och sin partner. hon behöver hjälp och han Behöver hjälp 
     Möjligen har du några fatasiverktyg som klarar av att normaliera allt, men i den riktiga världen så räknas inte supa och knarka och dessutom vara otrogen som ett normalt normalt beteende

Japp hpn mår dåligt och behöver hjälp av VÅRDEN, TS kommer inte kunna ändra på henne genom att offra sitt eget välmående för hennes skull. Det enda det kommer åstadkomma är två trasiga människor istället för en.
  • Anonym (Kvigan)
    Anonym (suck) skrev 2023-11-06 23:22:36 följande:
     Möjligen har du några fatasiverktyg som klarar av att normaliera allt, men i den riktiga världen så räknas inte supa och knarka och dessutom vara otrogen som ett normalt normalt beteende

Japp hpn mår dåligt och behöver hjälp av VÅRDEN, TS kommer inte kunna ändra på henne genom att offra sitt eget välmående för hennes skull. Det enda det kommer åstadkomma är två trasiga människor istället för en.
    Usch så mycket moraltanter det finns på FL. Mogna människor klarar av att se saker från andras perspektiv. Jo det är tyvärr ganska normalt att supa i Sverige, liksom att vara otrogen och droganvlänsningen är förhållandevis hög. 
    men Det är väl egentligen skitsamma huruvida det är normalt eller inte. Precis skrev det ovan att han behöver gå isär för att läka. Bland annat vården är ett bra alternativ men blir nog enkelspårigt att enbart lita på instutuoners hjälp ? såren fina ju kvar. man kan behöva hjälp av vänner, kyrkan, kanske genom nån hobby i tillägg till sjukvård. allt behöver inte vara så svartvitt. 
  • Anonym (suck)
    Anonym (Kvigan) skrev 2023-11-06 23:27:06 följande:
    Usch så mycket moraltanter det finns på FL. Mogna människor klarar av att se saker från andras perspektiv. Jo det är tyvärr ganska normalt att supa i Sverige, liksom att vara otrogen och droganvlänsningen är förhållandevis hög. 
    men Det är väl egentligen skitsamma huruvida det är normalt eller inte. Precis skrev det ovan att han behöver gå isär för att läka. Bland annat vården är ett bra alternativ men blir nog enkelspårigt att enbart lita på instutuoners hjälp ? såren fina ju kvar. man kan behöva hjälp av vänner, kyrkan, kanske genom nån hobby i tillägg till sjukvård. allt behöver inte vara så svartvitt. 
    Ush vilka falska och omoraliska människor det finns på FL som tycker att TS ska offra sitt välmående för sin störda partners skull och gnäller sen över hur oempatiska andra ärOskyldig

Ja, egentligen är det skitsamman vad du tycker är normalt, om TS mår dåligt av en relation med henne så ska han såklart lämna henne och skaffa sig en bättre partner.
  • Anonym (Kvigan)
    Anonym (suck) skrev 2023-11-06 23:33:44 följande:
    Ush vilka falska och omoraliska människor det finns på FL som tycker att TS ska offra sitt välmående för sin störda partners skull och gnäller sen över hur oempatiska andra ärOskyldig

Ja, egentligen är det skitsamman vad du tycker är normalt, om TS mår dåligt av en relation med henne så ska han såklart lämna henne och skaffa sig en bättre partner.
    Exakt det jag sagt hela tiden. exakt - tyckande och fakta är två olika saker. därav är du en känslostyrd moraltant som kanske själv skulle må bra av ett glas och lite kul. :) god natt <3  
  • Anonym (suck)
    Anonym (Kvigan) skrev 2023-11-06 23:49:31 följande:
    Exakt det jag sagt hela tiden. exakt - tyckande och fakta är två olika saker. därav är du en känslostyrd moraltant som kanske själv skulle må bra av ett glas och lite kul. :) god natt <3  
    Och du skulle må bra av att odla en ryggrad och lite moral. Men det tror jag inte du kommer få av ett glas och lite kul, det krävs nog många års terapi för det.

Men det är aldrig försent att bli en bättre mnniska Solig

God natt.
  • Anonym (motvals)
    Anonym (suck) skrev 2023-11-06 23:01:12 följande:
    Nja, i TS fall är ju hon lång ifrån normal för att supa, knarka OCH dessutom vara otrogen är ju långt ifrån normalt. Men det struntar ju du i i din iver att normalisera otrohet...eller hurFlört
    Som vanligt börjar det mumlas om att normalisera otrohet, samtidigt som man tycker att flickvännen  är onormal för att hon missbrukar.

Varje normal människa skulle säga att det största problemet TS har är flickvännens missbruk och att otroheten är ett symtom på att missbruket är allvarligt. 

TS måste bestämma sig för om han klarar av att vara i en relation med en missbrukare eller ej.  Oavsett vad han bestämmer sig för så borde han av ren medmänsklighet försöka få henne till behandling. 

Så sluta prata om att normalisera otrohet det är inte det det handlar om
  • Anonym (suck)
    Anonym (motvals) skrev 2023-11-07 00:50:40 följande:
    Som vanligt börjar det mumlas om att normalisera otrohet, samtidigt som man tycker att flickvännen  är onormal för att hon missbrukar.

Varje normal människa skulle säga att det största problemet TS har är flickvännens missbruk och att otroheten är ett symtom på att missbruket är allvarligt. 

TS måste bestämma sig för om han klarar av att vara i en relation med en missbrukare eller ej.  Oavsett vad han bestämmer sig för så borde han av ren medmänsklighet försöka få henne till behandling. 

Så sluta prata om att normalisera otrohet det är inte det det handlar om
    Tja med tanke på att du tjatar som en repigt skiva om hur normalt det är att vara otrogen och hur normala människor som är otrogna är så är det ju nära till hands att tänka på normalisering. Drömmer

Om du vill att vi ska sluta prata nomalisering så gäller det väl i så fall dig med, om du inte vill att jag ska prata om att du normaliserar otrohet så sluta normalisera det då.
  • Anonym (Yiiihaaa!!)
    Anonym (suck) skrev 2023-11-07 12:58:31 följande:
    Tja med tanke på att du tjatar som en repigt skiva om hur normalt det är att vara otrogen och hur normala människor som är otrogna är så är det ju nära till hands att tänka på normalisering. Drömmer

Om du vill att vi ska sluta prata nomalisering så gäller det väl i så fall dig med, om du inte vill att jag ska prata om att du normaliserar otrohet så sluta normalisera det då.
    Din skiva är inte bara repig. Den är sönderspelad.
    Synd du inte har insett det vid det här laget Solig
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (motvals)
    Anonym (suck) skrev 2023-11-07 12:58:31 följande:

Det är helt fruktlöst att föra en diskussion med någon som inte beredd att se verkligheten.  Att leva i en fantasi där allt handlar om att fördöma otrohet må vara spännande men föga moraliskt uppbyggligt.  Etik och moral handlar om så mycket mera.
  • Anonym (suck)
    Anonym (motvals) skrev 2023-11-07 19:48:01 följande:
    Det är helt fruktlöst att föra en diskussion med någon som inte beredd att se verkligheten.  Att leva i en fantasi där allt handlar om att fördöma otrohet må vara spännande men föga moraliskt uppbyggligt.  Etik och moral handlar om så mycket mera.
    Nja, det är snarare fruktlöst att försöka föra en diskussion med någon som:

1) Tror att hens egna påhittade "verklighet" gäller alla och ska försöka sälja in det i var och varannan tråd och känner sig "kränkt" när det ifrågasätts.

2) Inte kan stå för sina åsikter och älskar att slänga sig halmgubbar, förvanskningar, och all möjlig slags manipulativ argumentationsteknik.
  • Anonym (motvals)
    Anonym (suck) skrev 2023-11-09 15:59:01 följande:
    Nja, det är snarare fruktlöst att försöka föra en diskussion med någon som:

1) Tror att hens egna påhittade "verklighet" gäller alla och ska försöka sälja in det i var och varannan tråd och känner sig "kränkt" när det ifrågasätts.

2) Inte kan stå för sina åsikter och älskar att slänga sig halmgubbar, förvanskningar, och all möjlig slags manipulativ argumentationsteknik.
    Nu är du ute med dina halmgubbar igen.  Om min verklighet är påhittad så hoppas jag att din är verkligare än minSkrattande

Jag känner nig inte det minsta kränkt, varför skulle jag göra det?

Jag står för mina åsikter vilka vilar på kunskap och erfarenhet.  TS största problem är flickvännens missbruk som nu också medfört otrohet.  Frågan är alltså hur han hanterar detta.  Om han har känslor för sin flickvän och vill hennes bästa ser han till att hon kommer till behandling. Sen är det upp till honom om han känner att han klarar av att fortsätta relationen. 

Ärligt talat förstår jag inte att detta ska vara så kontroversiellt. Kanske är det så att du inte riktigt förstått hela bilden TS utmålar i vad han skriver.
  • Anonym (suck)
    Anonym (motvals) skrev 2023-11-09 20:20:25 följande:
    Nu är du ute med dina halmgubbar igen.  Om min verklighet är påhittad så hoppas jag att din är verkligare än minSkrattande

Jag känner nig inte det minsta kränkt, varför skulle jag göra det?

Jag står för mina åsikter vilka vilar på kunskap och erfarenhet.  TS största problem är flickvännens missbruk som nu också medfört otrohet.  Frågan är alltså hur han hanterar detta.  Om han har känslor för sin flickvän och vill hennes bästa ser han till att hon kommer till behandling. Sen är det upp till honom om han känner att han klarar av att fortsätta relationen. 

Ärligt talat förstår jag inte att detta ska vara så kontroversiellt. Kanske är det så att du inte riktigt förstått hela bilden TS utmålar i vad han skriver.
    Att du inte fattar varför svek och lögner är kontrovertiellt beror nog på att du dels verkar ha väldigt sunkiga värderingar och verkar tro att det är något alla gör 
  • Anonym (motvals)
    Anonym (suck) skrev 2023-11-09 21:03:05 följande:
    Att du inte fattar varför svek och lögner är kontrovertiellt beror nog på att du dels verkar ha väldigt sunkiga värderingar och verkar tro att det är något alla gör 
    Nej, Jag ställer inte upp på din retorik. Den är onyanserad, hätsk och gynnar inte någon.

Du använder TS för att gå på mig och påstår att jag har dåliga värderingar. ??
  • Anonym (suck)
    Anonym (motvals) skrev 2023-11-09 21:13:41 följande:
    Nej, Jag ställer inte upp på din retorik. Den är onyanserad, hätsk och gynnar inte någon.

Du använder TS för att gå på mig och påstår att jag har dåliga värderingar. ??
    Och där åkte offerkoftan på igen..Drömmer
  • Anonym (Yiiihaaa!!)
    Anonym (suck) skrev 2023-11-09 21:56:28 följande:
    Och där åkte offerkoftan på igen..Drömmer
    Ett halvår sen jag loggade in och du håller fortfarande på. Jag tror jag vet vem som är offret Drömmer
  • Anonym (suck)
    Anonym (Yiiihaaa!!) skrev 2023-11-10 10:21:14 följande:
    Ett halvår sen jag loggade in och du håller fortfarande på. Jag tror jag vet vem som är offret Drömmer
    Japp, det är ju beteendet jag kritiserar och så länge det finns människor som beter sig som svin så kommer det fortsätta vara så.

Det verkliga offret är ju den som blir bedragen, men det verkar ofta glömmas bort av otrohetsförespråkare Flört
  • Anonym (Kimchi)

Tjejen behöver hjälp att komma tillrätta med sitt beroende och droganvändning. Det behöver vara något som är prio 1 om hon funderar på att skaffa barn. Direkt olämpligt att bli gravid i den situation hon befinner sig. 

Du behöver nog fundera på ditt medberoende och hur du ser på er relation. Ska du verkligen vara kvar i relationen. Är det inte dags att packa ihop och avsluta den? Ni har varit tillsammans i 10 år. Hur ofta har hon under den tiden  vurpat i sådana alkohol och drogfyllor? Hon kaniner skylla på någon annan än dig själv. Hon borde undvika riskfyllda situationer med just den väninnan. Det verkar också vara så att du mest fokuserar på att hon haft sexuell kontakt med annan vid det tillfället. Inte att hon söp och knarkade. Dessutom efter missfall nr 2. Är det så hon hanterar backslag i livet? 

Svar på tråden Flickvän sen 10 år otrogen.