• Jojob

    Missfall? Tvillingmissfall??

    Jag plussade den 30/9 och började blöda den 1/10. Det kommer rätt mycket blod och stor klumpar kom under dagen den 2/10. Men det konstiga är att jag blödde bara i 4 dagar och nu har jag fått tillbaka samma flytningar som jag hade när Jag plussade, ljusbruna. Hade inte heller någon direkt smärta, har mensvärk som är värre.


    Är fortfarande illamående till och från under dagen och har känningar i magen så ringde vc och bm där trodde att jag fortfarande kan vara gravid så hon bokade in mig för ett besök den 18/10.

    jag är så förvirrad just nu, är jag gravid? Är jag inte gravid? Har ju inte direkt nåt mer symptom förutom illamåendet och att jag somnar ganska fort på kvällarna vilket jag inte brukar göra. 


    hur länge blödde ni när ni fick missfall? Hade ni jätteont? Eller har ni varit i liknande situation? 

  • Svar på tråden Missfall? Tvillingmissfall??
  • svansmamman

    Mitt första missfall gjorde inte alls särskilt ont, det var betydligt mindre smärtsamt än mensvärk men det blödde likväl en del med klumpar. Jag blödde dock bara i typ en dag. BM ?ordinerade? att ta ett nytt gravtest efter två veckor, som enligt henne borde vara negativt om det vore ett missfall. Två veckor senare var testet dock fortfarande positivt. Efter många om och men konstaterades att det varit en tvillinggraviditet. Kort därefter gick jag missfall med även det andra fostret. 

    Missfall kan te sig så himla olika, jag har själv haft tre och de har varit väldigt olika varandra. Det första knappt smärtsamt alls, det senaste otroligt smärtsamt. Delvis beror det ju på hur långt gången man är. På det du beskriver blödde du omkring BIM, och då är graviditeten så kort gången att det inte är konstigt att du inte märkte av det (om det nu är ett missfall, dvs). Ibland kommer dock inte allt ut, och man kan då fortsatt ha symptom. Att du börjat blöda brunt = gammalt blod kan också tala fö det. 


    Jag tror det är ett missfall, men där kroppen inte riktigt ställt om sig ännu. Om de symptom du har beror på en graviditet borde gravtest visa fortsatt positivt, så det kan du alltid kolla. Dvs ta ett gravtest, är det negativt kan du vara rätt säker på att det var ett missfall. Visar det fortsatt positivt kan det fortfarande vara ett missfall där allt inte kommit ut, alternativt en helt normal graviditet. Skulle du vara fortsatt gravid bör dock testerna blivit betydligt starkare, så det kan ju även därför vara bra att testa för att se hur det ser ut. 


    Jag håller tummarna för att utfallet blir vad helst du önskar! ❤️

  • Ruter

    Jag hade missfall i Maj iår i v6. Ingen smärta över huvudtaget. Mindre än vad jag brukar ha vid mensvärk. Blödde totalt 3 dagar och mindre i mängd dvs mindre än när jag brukar ha mens och kortare tid än vanligt. 

    Men missfall verkar te sig så väldigt olika. 

  • Alexa1986

    Under min förra graviditet blödde jag med klumpar och så till och från mellan v.6 till v.24 ungefär, det berodde på att min moderkaka satt lågt. Fortsätter graviditetstesten att vara positiva så behöver det inte vara ett missfall. Alla graviditeter är olika och blödningar behöver inte betyda missfall även om det kommer klumpar. Det är bara att avvakta och se, vet inte hur långt gången du är men dom borde eventuellt kunna se om du är fortsatt gravid om dom gör ett vul när du ska till bm den 18/10.

  • Jojob

    började blöda igen efter 6 dagar och blödde i 3 dagar. Inga klumpar denna gång. Sen fick det en dag utan att jag blödde och sen blödde jag i 2 dagar igen och nu blöder jag inget. 


    illamåendet är som värst på morgonen när jag vaknar och när jag håller på att somna. Är trött hela tiden och hungrig oftare. 


    tog ett nytt test igår och det var fortfarande positivt, dock svagare än tidigare. har spänningar i magen till och från hela dagarna. Min mage är dessutom väldigt hård. 


    det är så frustrerande att behöva gå och vänta och inte få hjälp direkt.. men nu är det bara 4 dagar kvar tills jag ska till bm så jag hoppas att tiden går fort. 

Svar på tråden Missfall? Tvillingmissfall??