• Anonym (Bonuspappa)

Bonuspappa känner mig utkastad

Hej
    Jag vill höra vad fler tycker om den här saken. Jag flyttade ihop med min flickvän för 1 och ett halvt år sedan. Hon har en dotter på 15 år som precis fått iagnosen autism. Vi bor inte längre tillsammans utan det senaste halvåret har vi varit särbos då min flickvän tyckte att hon var tvungen att ta det beslutet för sitt barns skull. Vår relation var kantad av mycket bråk pga att jag har endel aggressions problem mm. Hon kände att hon inte kunde utsätta sitt barn för den situationen och bestämde att jag skulle flytta. Jag är dels lite besviken på att hon tog det beslutet, känner att hon inte värdesätter mig som partner, och nu när vi inte bor ihop så tycker jag inte hon lägger så mycket tid på mig. Jag tycker att eftersom hennes barn är 15år så borde väll hon kunna sova själv några kvällar i veckan så att min tjej kan vara hos mig, vil ha egentid med henne för annars känns det som att barnet själ uppmärksamheten. Hon tycker inte att det är rimligt att lämna sitt barn så ofta själv, vad tycker ni?
    Jag tycker att hon borde prioritera mig mer eftersom hennes barn sen kommer vara utflyttad och jag kvar. Tycker att hon kan spendera helger med mig.

• Svar på tråden Bonuspappa känner mig utkastad
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Det klart att man vill träffa sin partner. Inte jämt, men inte bara ibland. 

Varför hon inte gör slut med dig TS, kan bara hon svara på. Antingen vågar hon inte, eller så vill hon ha kvar dig på ett hörn. Dottern måste gå först och behöver säkert mycket tid, men knappast passning dygnet runt. Jag tror inte heller att det är därför hon säger nej till dig.

DU har däremot valet att avsluta detta. Inse att ni inte är rätt för varandra. Jobba på dina aggressionsproblem, så kan du kanske ha en fungerande relation med någon annan i framtiden.

• Kirenaj68
    Anonym (Bonuspappa) skrev 2023-10-15 14:33:21 följande:

Jag ska förklara situationen mer ingående utifrån vad hon säger att hon känner också. Jag flyttade till henne och hennes tonåring men efter ett tag funkade det inte och hon bad mig flytta. Enligt henne handlar det om att hon känner sig sviken för att hon tog in mig I sitt och sitt barns liv i hoppet om att bli en familj. Hon sa till mig många gånger att hon inte tyckte jag betedde mig ok men jag erkänner att jag just där och då inte gjorde något åt det. Jag kan bli väldigt arg, skrika och säga fula saker till henne om både henne och hennes nära. Först gjorde vi slut men sen sa hon att hon eventuellt kan tänka sig att stå kvar om jag jobbar på mina problem men att bo ihop är för henne ett absolut nej eftersom hon säger att hon som förälder inte vill ha den miljön omkring sitt barn. Jag känner att om hon ändå valt att fortsätta vara med mig så får hon prioritera mig med mycket mer än hon gör.

Jösses. Det är nog inte bara dina aggressioner du behöver jobba med. Din förmåga att sätta dig in i och ha förståelse för andras situationer verkar vara rätt begränsad också. Om du tror att en ansvarsfull mor till en autistisk dotter skulle prioritera en aggressiv pojkvän före dottern lever du verkligen i en drömvärld. Ert förhållande är dött även om den officiellt inte är över än. Bara inse det och ett hett tips kan vara att du försöker komma tillrätta med dina aggressioner innan du inleder ett nytt förhållande. 

• Anonym (Bonuspappa)

Alltså jag går i terapi för mina aggresionsproblem. Jag vet att hon fortfarande älskar mig väldigt mycket och jag älskar även henne väldigt mycket. Jag vill fixa vår relation, det enda jag säger är att om vinaldrig ses hur ska vi då reparera den. Hon vill heller inte hitta på saker ihop med barnet ännu förrän hon ser att jag blivit bättre. Hon menar på att hon inte tänker använda barnet som någon typ av "testperson" förrän hon garanterat vet att jag inte beter mig så igen. Jag ska väll erkänna att jag inte heller är så pigg på det för tiden jag har vill jag ha med henne och att hon fokuserar på mig.

• Agda90

Jag har inte läst något i tråden men min spontana tanke är: vilken egoistisk skit du är!
    Du har aggressions problem så du åkte ut. Nu lägger din särbo fokus på sitt barn - vilket är 100% rätt och då blir du grinig?? Väx upp!
    Jag hade inte lämnat en 15 åring ensam hemma över natten. 

Ta tag i dina egna problem istället och sök hjälp för dina aggressions problem!

• Anonym (Fia)
    Anonym (Bonuspappa) skrev 2023-10-16 06:32:55 följande:

Alltså jag går i terapi för mina aggresionsproblem. Jag vet att hon fortfarande älskar mig väldigt mycket och jag älskar även henne väldigt mycket. Jag vill fixa vår relation, det enda jag säger är att om vinaldrig ses hur ska vi då reparera den. Hon vill heller inte hitta på saker ihop med barnet ännu förrän hon ser att jag blivit bättre. Hon menar på att hon inte tänker använda barnet som någon typ av "testperson" förrän hon garanterat vet att jag inte beter mig så igen. Jag ska väll erkänna att jag inte heller är så pigg på det för tiden jag har vill jag ha med henne och att hon fokuserar på mig.

Med den egocentriska inställning du har ska du inte vara tillsammans med någon som har barn. Dottern kommer kanske bo hemma i fem år till och du vill bara att hon ska försvinna så du får ha mamman för dig själv. 
  • LFF
    Anonym (Bonuspappa) skrev 2023-10-13 08:59:02 följande:

Alltså dottern klarar av att vara själv, det finns inget man behöver ora sig för. Hon sköter det hon ska osv. 
    Mina agressions problem har berott mycket på att jag känt mig bortvaöd eller som att jag inte har något att säga till om i saker. Som jag sagt så jobbar jag på dem nu, men vill ju självklart ha tid med min tjej och jag fattar inte varför hon tycker att det är så svårt att tonåringen får vara hemma själv ibland. Jag menar ska hon hela tiden vara med sitt barn så kommer hon aldrig träffa någon.

Vad exakt är det som du kände att du uppnådde genom att reagera aggressivt när du kände dig bortvald och att "du inte hade något att säga till om i saker"? Exakt vad var det du ville ha något att säga till om i för frågor? Ville din flickvän att du skulle ta en papparoll för hennes tonårsdotter eller var det något du fick för dig att du skulle göra på eget bevåg. 

Som en normalfungerande tonåring fick jag totalt frispel när min pappa gifte om sig och den nya kvinnan trodde att hon kunde ha en mammaroll gentemot mig bara för att hon var gift med min pappa. Det tog många år innan vi kom över den puckeln och kunde reparera vår relation.... Och hon hade inga aggressionsproblem kopplade till det hela.
  • Anonym (Maria)

Klart att hon borde lägga tid på att fokusera på dig i en relation men du behöver även lägga tid och kraft på vad som är viktigt för din flickvän. Barnet betyder allt för henne. Därför borde det vara viktigt för dig att barnet har det bra och även att det funkar bra mellan dig och barnet. Det är ett sånt pris som man borde VILJA betala i en relation. Just nu verkar du mest tänka på dina egna behov i första hand.
    Vad menar du egentligen med att du älskar henne väldigt mycket? Vad innebär det för dig?
  • Anonym (O)

Jättebra att du går i terapi! Men du har alldeles för bråttom. Det har bara gått ett halvår och du kommer inte vara klar med din terapi på ett bra tag till, mellan tummen och pekfingret kan du nog räkna med minst ett år till. Din f.d. sambo är så klart bränd av era upplevelser och hon är inte särskilt pigg på att umgås med dig då, absolut inte med dottern men hon verkar inte så entusiastisk på att träffa dig öht. Om du har samma utstrålning mot henne som du har i tråden så förstår vi andra varför. Innan du släpper ditt ego och börjar förstå vilka prioriteringar som är vettiga i livet och ffa surandet över att du inte kommer först i hennes liv så kommer hon aldrig vilja ha dig tillbaka. Det är alltså inte bara aggressionerna du behöver jobba med här. 
  • molly50

Det är bra att du går i terapi.
    Men om du vill komma först i ett förhållande så borde du inte inleda ett förhållande med någon som har barn.
    För ens barn kommer alltid först.
    Och om du inte klarar av att acceptera det utan att bli aggressiv så är kanske inte ett förhållande med någon som har barn sedan tidigare är något för dig.
    Hur hårt det än kan kännas. 
    Finns barn inblandade så kan man inte tänka så egoistiskt som du verkar göra.
  • Anonym (S)
    Agda90 skrev 2023-10-16 07:31:07 följande:

Jag har inte läst något i tråden men min spontana tanke är: vilken egoistisk skit du är!
    Du har aggressions problem så du åkte ut. Nu lägger din särbo fokus på sitt barn - vilket är 100% rätt och då blir du grinig?? Väx upp!
    Jag hade inte lämnat en 15 åring ensam hemma över natten. 

Ta tag i dina egna problem istället och sök hjälp för dina aggressions problem!

Måste säga att du misslyckats radikalt i din uppfostran och ditt föräldraskap om du inte kan lämna en 15-åring över natten! 15 liksom! Jag flyttade hemifrån när jag var 16 för att gå gymnasiet! Folk skaffar barn som 15-åringar och blir förbannad om folk reagerar för de är minsann sååååå mogna och ansvarstagande! Medan din 15-åring inte skulle klara sig en natt....
  • Anonym (Fia)
    Anonym (S) skrev 2023-10-19 20:27:31 följande:
    Måste säga att du misslyckats radikalt i din uppfostran och ditt föräldraskap om du inte kan lämna en 15-åring över natten! 15 liksom! Jag flyttade hemifrån när jag var 16 för att gå gymnasiet! Folk skaffar barn som 15-åringar och blir förbannad om folk reagerar för de är minsann sååååå mogna och ansvarstagande! Medan din 15-åring inte skulle klara sig en natt....
    Bara för att man kan betyder inte att man bör göra det regelbundet. Och att vissa blir med barn vid 15 är knappast något att se som en förebild.
  • Anonym (Men...)

Varför skulle hon vilja spendera tid med dig när du har aggressionsproblem, och dessutom har en dotter att ta ansvar för?! 

• Anonym (Bonuspappa)

Alltså vill ändå förtydliga att det är inte så att hon säger att hon aldrig kan lämna sitt barn över natten utan mer att hon vill inte regelbundet vara borta från sitt barn två gånger i veckan. Jag tycker ju iallafall att hon kan sova hos mig två nätter i veckan (behöver inte vara två på raken.)

• Anonym (aa)
    Anonym (Bonuspappa) skrev 2023-10-21 14:37:51 följande:

Alltså vill ändå förtydliga att det är inte så att hon säger att hon aldrig kan lämna sitt barn över natten utan mer att hon vill inte regelbundet vara borta från sitt barn två gånger i veckan. Jag tycker ju iallafall att hon kan sova hos mig två nätter i veckan (behöver inte vara två på raken.)

Ni vill inte sova över hos varann lika mycket helt enkelt. Sluta dra in dottern i ekvationen. Inse att det är din tjej som vill ha det så här. 
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Bonuspappa) skrev 2023-10-21 14:37:51 följande:

Du är en sån där person som slår händerna för öronen och säger la la la la för att sanningen är för jobbig.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Bonuspappa känner mig utkastad