• RahRah

    Hur ofta i veckan äter ni ute mat?

    Hur ofta i veckan äter ni ute mat? 

  • Svar på tråden Hur ofta i veckan äter ni ute mat?
  • Anonym (balubas)

    Tidgare ofta fredagar plus någon gång på helgen.

    Nu är det så dyrt så det känns inte värt pengarna alls, och vi kör lite gott kallskuret hellre på fredagen och lagar finmiddag hemma på helgen.

    Restaurang blir nog bara till egen och vänners födelsedagar, bröllopsdag och på semester, ett tag framöver.

  • Anonym (Anonymia)

    Restaurangmat köper jag nästan aldrig då jag blivit lite besviken vid de tillfällen man ätit på restaurang. Man känner att denna mat hade jag kunnat göra mycket bättre själv. Både godare och billigare med hemlagat.

    Undantagen blir väl pizzeria och olika hamburgarhak ibland. Där finns det en del ur sortimentet som inte går att köpa i vanlig butik. Och den där goda pizzadegen lyckas jag aldrig få till i egen ugn.

  • FuckGoggleAskMe

    Vi åker ofta på semester eller helgresor och då bli det ju en hel del. I vardagen beställer vi mat (indisk, arabisk etc) eller äter ute, ungefär en gång i månaden. Jag köper lunch på jobbet ungefär 2 ggr i veckan och sonen köper lunch på skolan kanske 1gg i veckan nu, han brukar ha med sig mat eller sticker hem och äter. Finns ingen gratis skollunch. Vi skulle ha råd att äta ute oftare, men vill inte. 

  • Anonym (Mamma Mu)

    Jag lagar aldrig mat på fredagarna utan köper hem något från restaurangen vilket är allt från sushi till något grillat. Det är vår vardagslyx. Är ensamstående.
    Kan hända att det även blir mat ute på lördagarna, beror helt på hur upptagna vi är på annat och när vi kommer hem

  • Anonym (?)
    Anonym (Mamma Mu) skrev 2023-10-19 21:03:58 följande:

    Jag lagar aldrig mat på fredagarna utan köper hem något från restaurangen vilket är allt från sushi till något grillat. Det är vår vardagslyx. Är ensamstående.
    Kan hända att det även blir mat ute på lördagarna, beror helt på hur upptagna vi är på annat och när vi kommer hem


    VÅR vardagslyx. Är ENSAMSTÅENDE.. Beror på hur Vi är..
    Hahaha, jag och vi?? Schitzo eller??Tyst
  • Anonym (11)
    Anonym (?) skrev 2023-10-19 21:43:03 följande:
    VÅR vardagslyx. Är ENSAMSTÅENDE.. Beror på hur Vi är..
    Hahaha, jag och vi?? Schitzo eller??Tyst
    Hon har väl barn kanske? 

    Du verkar ju påtänd eller nåt. 
  • Anonym (?)
    Anonym (11) skrev 2023-10-19 21:47:43 följande:
    Hon har väl barn kanske? 

    Du verkar ju påtänd eller nåt. 
    Påtänd??? För att jag klarar skillnad mellan singular och plural?
    Joo man tackar ....
  • Anonym (Anonymia)
    Anonym (?) skrev 2023-10-19 22:03:40 följande:
    Påtänd??? För att jag klarar skillnad mellan singular och plural?
    Joo man tackar ....
    Är väl ganska uppenbart att hon menade ensamstående förälder. Sluta larva dig.
  • Anonym (För ofta)

    Lunch ute varje arbetsdag. Minst en middag ute varje vecka. Det är väl mer eller mindre ett krav i mitt jobb, även om det absolut inte är uttalat som ett krav. Ibland går det som representation, men oftast är det för att jag behöver ha möte med någon och vi är alla så uppbokade att det blir en jobblunch. Därför har jag aldrig med mig matlåda - om det inte är inplanerat en jobblunch blir det nästan alltid en spontan jobblunch med någon. Det är inte ens en dag i månaden som jag inte har jobbmöte på lunchen.

  • Anonym (Mamma Mu)
    Anonym (Anonymia) skrev 2023-10-19 22:25:41 följande:
    Är väl ganska uppenbart att hon menade ensamstående förälder. Sluta larva dig.
    Tack för att du fattade😊🙌🙌 Är alltså en ensamstående mamma med barn👍🏻
  • Anonym (Ibland…)

    Jag äter mat på jobbet, skolans lunch. Maken har matlådor.

    Vi äter enklare utemat som Thai/sushi 2-3 gånger i månaden. På restaurang 1-2 gånger i månaden, typ Pinchos, Pong. Inget jättedyrt.

    Har 1 barn.

  • Anonym (Ibland…)
    Anonym (?) skrev 2023-10-19 21:43:03 följande:
    VÅR vardagslyx. Är ENSAMSTÅENDE.. Beror på hur Vi är..
    Hahaha, jag och vi?? Schitzo eller?? // Tyst
    Svårt med läsförståelsen kanske? Jag fattar då iallafall vad hon menar.
  • Anonym (Mamma Mu)
    Anonym (Ibland?) skrev 2023-10-20 20:35:57 följande:
    Svårt med läsförståelsen kanske? Jag fattar då iallafall vad hon menar.
    🙌🙌 tack!! 🙌❤️
  • välbärgad man i mina bästa år

    Nu var min fd fru restaurangkock och jag lärde mig en hel del av henne. Så följaktligen ställer jag skyhöga krav på maten jag äter på restaurang innan jag skulle vilja betala för maten.

    För mig är det en självklarhet att ALLT SKA VARA NYLAGAT!

    Dvs allt ifrån kött- eller fiskbiten till nykokta alt nystekta grönsaker och är det ex potatismos, pasta eller potatisgratäng så ska självklart ÄVEN DEN VARA NYKOKT!

    Och det är den vanligen inte så därför äter jag aldrig ute. Gråter

  • Elizza11

    Det beror på..om det är sommar eller vinter...

    Under vinterhalvåret så blir det inte alls lika ofta att vi köper med oss mat hem eller äter ute..Kanske händer ngr/ggr i månader bara att vi köper hem någon mat....

    Men under sommarhalvåret så blir det att vi både köper hem mer färdigmat (mest pizza, Mc-donalds sushi, kinamat) +  att vi går ut och äter mycket mer då..
    Då kanske det blir utemat ngr/ggr i veckan i snitt..

  • Anonym (11)
    Anonym (?) skrev 2023-10-19 22:03:40 följande:
    Påtänd??? För att jag klarar skillnad mellan singular och plural?
    Joo man tackar ....
    Ja, haha ursäkta då, men det var så konstigt skrivet av dig. Du larvade dig väl bara antar jag men då larvade jag mig tillbaka. 
Svar på tråden Hur ofta i veckan äter ni ute mat?