• Svar på tråden Nya koranbränningar planeras
  • Anonym

    Sverige är ett fritt demokratiskt land med yttrandefrihet.
    Vi ska inte införa blasfemilagar.
    Vi ska inte anpassa oss efter islams värderingar.

  • Anonym (Islam fungerar inte i ett modernt samhälle)
    Anonym skrev 2023-10-21 20:46:31 följande:

    Sverige är ett fritt demokratiskt land med yttrandefrihet.
    Vi ska inte införa blasfemilagar.
    Vi ska inte anpassa oss efter islams värderingar.


    Det är precis det vi håller på att göra. Judar ombeds dölja sin identitet därför att hatet från muslimer är värre än det någonmsin tidigare varit.
    Landslagströjor rekommenderas heller inte.

    Koranbränningar leder till upplopp och kaos.
    Allt detta och mycket annat beror på just islam.
  • Anonym
    Anonym (Islam fungerar inte i ett modernt samhälle) skrev 2023-10-21 22:05:27 följande:
    Det är precis det vi håller på att göra. Judar ombeds dölja sin identitet därför att hatet från muslimer är värre än det någonmsin tidigare varit.
    Landslagströjor rekommenderas heller inte.

    Koranbränningar leder till upplopp och kaos.
    Allt detta och mycket annat beror på just islam.
    Ja det är skrämmande
  • Anonym (Wtf)

     Nu ska det bli intressant att se om Salwan faktiskt blir utvisad och hur mycket hans kompisar i SD trycker på. De har ju varit största kritikerna att så många som fått avslag på ansökan stannar kvar i Sverige. Gäller det koranbrännare också tro?

  • Anonym (.)
    Anonym (Wtf) skrev 2023-10-27 13:24:28 följande:

     Nu ska det bli intressant att se om Salwan faktiskt blir utvisad och hur mycket hans kompisar i SD trycker på. De har ju varit största kritikerna att så många som fått avslag på ansökan stannar kvar i Sverige. Gäller det koranbrännare också tro?


    Ja?
    SD bryr sig inte om etnicitet som många vill tro. SD är inget rasistisk parti. Utan är det som så att man anses vara en person som inte skall befinna sig i landet, skall helt enkelt inte få bo kvar i landet. SD håller vad det som sagts. Det handlar inte om vad personen gjort, gör eller har för etnicitet.

    Skulle SD plötsligt säga: ''Han skall stanna kvar!''. I sådan fall vilka grunder? SD har väl inget ansvar för honom eller bryr sig om honom, mer än någon annan?

    Eller hur menar du med ditt inlägg egentligen?
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Hej) skrev 2024-03-27 22:52:53 följande:

    vilken tur att detta är över nu


    Det hoppas man att det är
  • Anonym (Hej)
    Anonym (ABC) skrev 2024-03-27 23:04:24 följande:
    Det hoppas man att det är
    Att vi slipper dessa i sommar vore bra 
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Hej) skrev 2024-03-27 23:09:23 följande:
    Att vi slipper dessa i sommar vore bra 
    Verkligen bra det
  • Anonym (Hej)
    Anonym (ABC) skrev 2024-03-27 23:24:27 följande:
    Verkligen bra det
    Jag är trött på dessa aktiviteter nu
  • Anonym (Mina)
    Anonym (Nobrain) skrev 2023-10-20 20:34:52 följande:

    Det är inte koranbrännarna som är terrorister, de bränner bara en vanlig bok. Sen kan jag tycka det är väldigt onödigt då det har redan gjorts så många gånger. Nu kan de väl bränna bibeln eller någon annan sagobok istället i så fall!


    Jag håller med.
    Tror dock inte att de kommer få någon särskild reaktion om de bränner bibeln eller några andra sagoböcker. Det är reaktionerna som är poängen för de som bränner böckerna.
  • Anonym (Mina)
    Anonym skrev 2023-10-20 22:44:52 följande:

    Muslimer blir inte bara uppretade av att bränna koranen.
    De dödade flera människor på en tidningsredaktion pga teckningar.
    De misshandlade svårt Rushdi för att han skrev en bok. De har uppmanat till att döda honom.

    Ska vi även avstå från att rita teckningar elelr skriva texter för att inte reta muslimer?
    Får jag skylla mig själv om jag blir dödad om jag ritar en teckning elelr en text som misshagar en muslim?


    Eller måla tavlor, som tex rondellhunden.
  • Anonym (Mina)
    Anonym skrev 2023-10-21 20:46:31 följande:

    Sverige är ett fritt demokratiskt land med yttrandefrihet.
    Vi ska inte införa blasfemilagar.
    Vi ska inte anpassa oss efter islams värderingar.


    Precis.
    Det är tyvärr oundvikligen så, att om man går terroristernas ärende har de vunnit. Terroristernas syfte är att genom skräck sprida lydnad. Desto fler anpassningar som görs, desto fler krav på samhället. Ska man eller inte, anpassa sig efter terrorister?  Vad blir nästa krav att man inte får göra mot deras vilja?
  • Anonym (Munkavel)

    Gött att någon står upp för yttrandefrihet och blottlägger dom som är imorgon den västerländska livsstilen.

  • Hysteri
    Anonym (Hej) skrev 2024-04-18 04:40:48 följande:

    Inför Eurovision så har någon IGEN skickat in den onödiga ansökningar till att bränna.


    Fy fan, så trött på det här 
    Onödigt? Tycker du inte att det ska vara lagligt med demonstrationer? Ska vi inte ha yttrandefrihet enligt dig?  
  • Anonym (Hej)
    Hysteri skrev 2024-04-19 09:07:54 följande:
    Onödigt? Tycker du inte att det ska vara lagligt med demonstrationer? Ska vi inte ha yttrandefrihet enligt dig?  
    Jo, boken har bränts flitigt sedan 2022
Svar på tråden Nya koranbränningar planeras