• Anonym (Våga drömma)

Ett hoppfullt klipp till ensamma män

Det här är bara ett klipp från en YT-kanal. Men syftet med det är att ge hopp till ensamma män därute. Boogie är 49, multisjuk, pank, mullig, lider av depression och ångest.

Men bara titta på hans tjej! 20 år ung, söt, smal, snäll och älskar honom trots att han är som han är.

Så är du ensam och man...det är INTE kört. Du kan ha tur du med. Livet är för kort för att "spela i sin egen liga" våga dröm högre.
  • Svar på tråden Ett hoppfullt klipp till ensamma män
  • Anonym (In your dreams only)
    Anonym (Mipp) skrev 2023-11-07 17:28:26 följande:
    Alla som nobbar honom är ju ändå bara "feminister" som han ändå inte vill ha. Så, så många "feminister"
    Tror han att svenska 20-åriga kvinnor skulle vara nåt annorlunda i sina politiska värderingar? Är nog snarare tvärtom att de är mer moderna än kvinnor i hans egen ålder Solig
  • Anonym (Mipp)
    Anonym (In your dreams only) skrev 2023-11-07 17:32:53 följande:
    Tror han att svenska 20-åriga kvinnor skulle vara nåt annorlunda i sina politiska värderingar? Är nog snarare tvärtom att de är mer moderna än kvinnor i hans egen ålder Solig
    Dom hamnar bara i facket "feminister" om dom nobbar honom..... hoppsan, dags att starta en tråd på familjeliv och spy galla över kvinnor (eller "feminister", säkert deras fel att 20-åringar nobbar mig)
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Mipp) skrev 2023-11-07 17:42:51 följande:
    Dom hamnar bara i facket "feminister" om dom nobbar honom..... hoppsan, dags att starta en tråd på familjeliv och spy galla över kvinnor (eller "feminister", säkert deras fel att 20-åringar nobbar mig)
    Det här är inte kaffedraken utan ex-missbrukaren som tror på föryngring.
  • Anonym (Mipp)
    Anonym (Peter) skrev 2023-11-07 18:49:34 följande:
    Det har jag aldrig sagt eller trott för den delen. Dom är däremot lika varandra till tankesättet. Kanske en framtida blommande vänskap?
  • Anonym (Våga drömma)
    Anonym (Mipp) skrev 2023-11-07 17:28:26 följande:
    Alla som nobbar honom är ju ändå bara "feminister" som han ändå inte vill ha. Så, så många "feminister"
    Jag försöker inte så mycket längre så de senaste åren, 5 kanske har jag faktiskt nobbat fler än jag själv blivit nobbad. Därmed inte sagt att det är särskilt många :) 
    Anonym (In your dreams only) skrev 2023-11-07 17:24:04 följande:
    Lycka till med att hitta en kvinna som inte ställer krav säger jag bara. Särskilt bland såna ca 30 år yngre än dig själv Drömmer
    30 år yngre än mig själv är 6 år.  Men se på saken ur den här vinkeln då: Boogies flickvän är störd i huvudet, därför kan hon älska Boogie. Utseende och ålder har minimal inverkan på om en kvinna är störd i huvudet eller ej. Även en jämnårig, lika överviktig och på alla vis motsvarande kvinna på samma nivå siktar mycket högre än Boogie.

Varför skall då en sådan som Boogie försöka på sin egen nivå? Hans chanser är lika låga där som när han siktar högt. Så för män, egentligen alla som är sämre än snittet finns det inget att förlora och allt att vinna på att sikta högt. Sikta högt och lågt ger samma minimala chans, varför då sikta lågt?

• Anonym (HJ)
    Anonym (Peter) skrev 2023-11-07 18:49:34 följande:
    I så fall har tonläget och ilskan verkligen skruvats upp.
  • Anonym (PS)
    Anonym (Våga drömma) skrev 2023-11-07 19:01:43 följande:
    Jag försöker inte så mycket längre så de senaste åren, 5 kanske har jag faktiskt nobbat fler än jag själv blivit nobbad. Därmed inte sagt att det är särskilt många :) 
    Anonym (In your dreams only) skrev 2023-11-07 17:24:04 följande:
    Lycka till med att hitta en kvinna som inte ställer krav säger jag bara. Särskilt bland såna ca 30 år yngre än dig själv Drömmer
    30 år yngre än mig själv är 6 år.  Men se på saken ur den här vinkeln då: Boogies flickvän är störd i huvudet, därför kan hon älska Boogie. Utseende och ålder har minimal inverkan på om en kvinna är störd i huvudet eller ej. Även en jämnårig, lika överviktig och på alla vis motsvarande kvinna på samma nivå siktar mycket högre än Boogie.

Varför skall då en sådan som Boogie försöka på sin egen nivå? Hans chanser är lika låga där som när han siktar högt. Så för män, egentligen alla som är sämre än snittet finns det inget att förlora och allt att vinna på att sikta högt. Sikta högt och lågt ger samma minimala chans, varför då sikta lågt?

Vilken taskig kvinnosyn du har om åldern på tjejen är vad du menar med att sikta högt.
    men väl samma typ av man som anser att en kvinna som haft ett liv innan honom är begagnad och förbrukad.

män får ligga med hur många som helst och blir bara bättre med åldern men kvinnor ska hålla på sig och aldrig åldras. Njä, nej tack till de männen, de får mer än gärna stanna i sitt fantasiland.
  • Anonym (Li)

Problemet är sällan ert utseende eller ekonomi. Det är att ni saknar social kompetens, och den övar ni genom att söka er till sociala sammanhang. Inte genom att skriva bittra trådar på familjeliv. 

• Anonym (Våga drömma)
    Anonym (PS) skrev 2023-11-07 19:49:13 följande:
    Vilken taskig kvinnosyn du har om åldern på tjejen är vad du menar med att sikta högt.
    men väl samma typ av man som anser att en kvinna som haft ett liv innan honom är begagnad och förbrukad.

män får ligga med hur många som helst och blir bara bättre med åldern men kvinnor ska hålla på sig och aldrig åldras. Njä, nej tack till de männen, de får mer än gärna stanna i sitt fantasiland.
    Kvinnor får givetvis ligga runt hur mycket som helst, bara de inte kräver att män skall bli seriösa med dem efteråt. 

Att se sitt runtliggande som att "leva" "ha ett liv" för att sedan söka någon seriös att vara vandöd med och anse att han borde skutta av glädje in i detta är oerhört oattraktivt.
    Anonym (Li) skrev 2023-11-07 20:08:30 följande:

Problemet är sällan ert utseende eller ekonomi. Det är att ni saknar social kompetens, och den övar ni genom att söka er till sociala sammanhang. Inte genom att skriva bittra trådar på familjeliv. 

Plus en massa rena porrtrådar där de låtsas vara kvinnor. Är helt övertygad om att det är samma medlemmar som ligger bakom både gnälltrådarna och de förenämnda. Önskar att de kunde lämna forumet för gott och hänga nån annanstans så man slipper deras tramsande. 

På sätt och vis så är ju Familjeliv ett ställe där man får chans att vara lite social med andra online men dessa incels misslyckas ju fatalt även vid nätkontakt då de verkar totalt oförmögna att förhålla sig till andra människors åsikter och perspektiv.

För en del personer med medfödda sociala handikapp (ex. autism) så verkar det kört redan från början. 
  • Anonym (Våga drömma)
    Anonym (In your dreams only) skrev 2023-11-08 09:24:16 följande:
    Plus en massa rena porrtrådar där de låtsas vara kvinnor. Är helt övertygad om att det är samma medlemmar som ligger bakom både gnälltrådarna och de förenämnda. Önskar att de kunde lämna forumet för gott och hänga nån annanstans så man slipper deras tramsande. 

På sätt och vis så är ju Familjeliv ett ställe där man får chans att vara lite social med andra online men dessa incels misslyckas ju fatalt även vid nätkontakt då de verkar totalt oförmögna att förhålla sig till andra människors åsikter och perspektiv.

För en del personer med medfödda sociala handikapp (ex. autism) så verkar det kört redan från början. 
    Då porrtrådarna till 95% är av typen flera män och en kvinna istället för vice versa har jag en misstanke om att kvinnor låtsas vara män i alla dessa porrtrådar. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Våga drömma) skrev 2023-11-08 09:18:54 följande:
    Kvinnor får givetvis ligga runt hur mycket som helst, bara de inte kräver att män skall bli seriösa med dem efteråt. 

Att se sitt runtliggande som att "leva" "ha ett liv" för att sedan söka någon seriös att vara vandöd med och anse att han borde skutta av glädje in i detta är oerhört oattraktivt.
    Jag förmodar att du ser likadant på män? De bör stadga sig i 20-årsåldern och inte ligga runt? Varför skulle gubbar då sikta på yngre tjejer? Vid det laget ska de ju enligt dig redan ha stadgat sig, annars är de förbrukade och kan inte förvänta sig att nån partner ska vilja ha dem sen när de är 35?
    Anonym (Våga drömma) skrev 2023-11-08 09:30:37 följande:
    Då porrtrådarna till 95% är av typen flera män och en kvinna istället för vice versa har jag en misstanke om att kvinnor låtsas vara män i alla dessa porrtrådar. 

Jag förstår att du gärna vill tro detta, att kvinnor är lika porrfixerade som incels.

I verkligheten så får kvinnor redan sex om de vill och behöver således aldrig utveckla några frustrationer som leder till porr och sexfixering.

De behöver heller inte skapa trådar av den här låga sorten som bara ger falskt hopp till ensamma män.

Istället för att drömma om något som sannolikt inte kommer att ske så uppmana hellre dessa män att ta tag i sina liv och förbättra sig själva på alla plan innan det blir tal om några kärleksrelationer.

• Anonym (Våga drömma)
    Anonym (In your dreams only) skrev 2023-11-08 09:41:22 följande:

Jag förstår att du gärna vill tro detta, att kvinnor är lika porrfixerade som incels.

I verkligheten så får kvinnor redan sex om de vill och behöver således aldrig utveckla några frustrationer som leder till porr och sexfixering.

De behöver heller inte skapa trådar av den här låga sorten som bara ger falskt hopp till ensamma män.

Istället för att drömma om något som sannolikt inte kommer att ske så uppmana hellre dessa män att ta tag i sina liv och förbättra sig själva på alla plan innan det blir tal om några kärleksrelationer.

Förbättra sig kan män givetvis göra men då för sin egen skull och på de områden de själva vill.

För mig personligen har självförbättring bara lett till att jag "går hem" bättre hos den värsta sortens kvinnor. Dvs barnlösa kvinnor runt 35 som "levt livet" och nu vill bli seriösa. Samma typ som inte skulle tittat åt mig ens om vi var tio år yngre.

Självförbättring har gjort mig till någon slags vaktmästare som inte var inbjuden till kalaset men förväntas städa upp och laga det som gått sönder efter det. Nej tack.

• Anonym (C)
    Anonym (Våga drömma) skrev 2023-11-08 10:05:38 följande:
    Förbättra sig kan män givetvis göra men då för sin egen skull och på de områden de själva vill.

För mig personligen har självförbättring bara lett till att jag "går hem" bättre hos den värsta sortens kvinnor. Dvs barnlösa kvinnor runt 35 som "levt livet" och nu vill bli seriösa. Samma typ som inte skulle tittat åt mig ens om vi var tio år yngre.

Självförbättring har gjort mig till någon slags vaktmästare som inte var inbjuden till kalaset men förväntas städa upp och laga det som gått sönder efter det. Nej tack.

Men enligt ditt resonemang är man ju redan förbrukad vid 35? Så det är väl bara att acceptera att om du inte lyckades stadga dig vid 20 så är du skadat gods och ingen kommer vilja ha dig. 

Då är du förmodligen inte så bra som du tror. Eller så är det så att du drar till dig kvinnor runt din egen ålder eftersom du själv ser ut som en vanlig 35-åring helt enkelt. 

Precis som de flesta 20-åringar troligtvis dras till män i samma åldersspann. 
  • StudierKemi

Du borde finslipa ditt fokus. Du kan t.ex. komma på idén att du vill uppnå något stort i livet, och att en bara lite äldre kvinna behövs då för att du ska komma dit. Antingen vill du köpa ett vackert gemensamt hus tillsammans där gemensamma barn skulle få en bättre uppväxt. En yngre "fattig" kvinna kommer inte ge dig något vackert hus, dessutom är hon upptagen med att leka av sig, vilket inte är fel (kvinnor har svårt att känna, de måste prova sig fram. Biologin har bestämt detta. Även du kommer kanske få en dotter en dag som har svårt att känna). Yngre kvinnor är inget för dig om du har stora mål. Eller så fokuserar du på själv-utveckling och connectar med någon som kommit längre än dig på ditt hobby, eller som är på samma nivå som dig men är ambitiös, så når vi varandra djupare spirituellt för att ni ägnar er åt samma syssla med passion. Där har du din lösning?
  • Anonym (PS)

Sån bitterhet för att du inte fått vara med och leka innan.

Med ditt resonemang så kan du lika gärna ge upp, för tydligen så dömmer du ut alla kvinnor som är singlar och barnlösa i 35års åldern som att de skulle avvisat dig innan (trots att ni aldrig träffats och du inte vet ett skit om hur de spenderat de senaste 15åren) och då inte är de inte värda något nu. Antagligen dömmer du ut de separerade med barn på precis samma sätt. 

det är precis detta som är en incel, bitter och arg på kvinnor i allmänhet för han inte fått ligga eller relation. Orättvisetänk för att det funnits år där ingen varit intresserad osv. Bara riktigt unga (oförstörda) duger för att ge dig upprättelse för alla oförrätter som du drabbats av. 

Svar på tråden Ett hoppfullt klipp till ensamma män