Anonym (Förvirrad) skrev 2023-11-17 08:24:20 följande:
Problemet är att jag är osäker på om skulden till allt ligger på mig eller hans missbruk.
Kunde jag varit lugnare så hade inte bråken eskalerat? Vad jag för intensiv? Tog jag upp saker på fel sätt? Vad jag för känslig? Helt enkelt, orsakade jag bråken?
Var jag en dålig sambo som tog med jobbet hem ibland?
Försökte laga mat.. städa hemma.. göra det mysigt för barnen och honom, tända ljus... fixa myskvällar, göra det fint hemma... Men någonstans inne i mig var jag sorgsen som att något inte stämde, min glädje fanns inte där.. Nu tror jag det kan ha varit missbruket....
Han var ju så fin när han mådde bra, energisk, glad och sen fanns de de där dagarna där han var sur, lättirriterad... Berodde det på mig eller missbruket? Hur tusan ska jag kunna reda i detta om jag inte vet....
Han skötte tvätt och ibland disk, jag skötte allt annat... Jag försökte i början med passion och närhet men han hade svårt med de, mycket bråk om det men sedan släppte jag det till sist efter 1-2 år. Vi hade trots allt mysig familjetid och väldigt bra men sedan kom bråken som dödade allt.. Han lämnade ju mig för att jag "manipulerat" när jag i hans utbrott och elakheter i bråk sagt att det är slut och kastat ut honom och sedan ångrat mig och sagt att jag inte menade det... Att jag hotat med att de är slut om han inte förändrar sig... etc... hotat och skapat panik i honom vilket han kallar "emotionell misshandel"... jag beskyller mig för det så mycekt men samtidigt visste jag nog inte vad jag skulle göra för att bråken ska upphöra, för att han inte ska bli arg och skrika etc.... Han hade så svårt för känslor....
Hur ser du på det? Var det missbruket som stökade eller jag/mitt fel?
Helt ointressant faktiskt.
Tyckte du ert förhållande var så roligt och bra, att du tror att du inte kan motstå att han går tillbaka till dig om han vill?
Går du tillbaka till honom, så kommer det bara fortsätta där det slutade.
Och att du ens har tankarna om detta med detta är en möjlighet att ni återgår till varandra är svårt perplexande.
Du borde gå vidare i livet än älta något du har NOLL PÅVERKAN över och inte kommer ge dig ett enda skit att älta.
Nu har jag inte läst alla inlägg du skrivit, men det känns som att du tillbaka till denna man svårt.
Är det korrekt?
Om inte, så förstår jag ingenting i vad du håller på med nu, du är ju fri....
Gå vidare i livet nu och sluta tänk på något som aldrig kommer ge dig något.