Anonym (bisarrt) skrev 2023-11-29 17:25:05 följande:
PS! Förstå mig rätt nu, jag försvarar inte psykopaten eller kritiserar dig, beter man sig på det sättet han gjorde så förtjänar man inte trohet.
Men angående förklaring vs ursäkt så skulle jag vilja påstå att du var otrogen för att du inte förmådde att hantera situationen på ett bättre sätt, jag menar det fanns ju inget som hindrade dig från att avsluta din relation med psykopaten UTAN att vara otrogen och många i din dåvarande situation har ju avslutat sina relationer utan att vara otrogna, så bevisligen är det ju fullt möjligt.
Så att påstå att man var otrogen "för att" fälj av en viss situation är det ju ett felaktigt påstående, det finns alltid flera alternativ och av alla dessa VÄLJER man just otrohet. Det är alltså ett medvetet val och inte en oundviklig konsekvens. Så den verkliga anledningen är då inte situationen i sig utan utan snarare varför man valde som man gjorde. Alla människor agerar ju inte på samma sätt på en given situation.
TS var otrogen för att han är svag och inte lyckades kontrollera sig själv, för alla killar som har sexfantasier om svarta tjejer springer ju inte runt och är otrogna, eller hur?
Delvis sant..Jag var otrogen för att jag inte förmådde hantera situationen tillslut,
Jag blev rädd för min fd, och var så pass feg att jag inte vågade göra slut förrän flera år senare när jag träffade min man,som hjälpte mig därifrån...
Jag hade gjort slut långt tidigare, om jag inte hade varit så feg..
Men att alla VÄLJER sin situation stämmer inte alltid..Det var inte ett medvetet val av mig att bli kontollerad, misshandlad och förföljd..
Och konsekvensen av det blev ju att jag sökte mig till en annan man som kunde hjälpa o hjälpte mig därifrån. .bokstavligt..
Hade min fd aldrig misshandlat mig så hade vi ff varit tillsammans..Så JO det berodde på att han slog mig att jag ens var otrogen..
Hade han inte slagits o varit så galen så hade det aldrig hänt..