• Anonym (Svårt dilemma)

Otrogen med sambos bättre vän

Hej 

I fredags hamnade jag i sängen med sambos bättre vän, vi hade otroligt bra sex (om man får säga så)

under gårdagen har vi haft kontakt och pratat och framkom att hon har haft känslor för mig en längre stund.
    Och hon vill ses igen och jag väl inga problem med det då hon är nåt speciellt 

Hon är svart (vita föräldrar) och detta gör det lite speciellt då det är nåt jag har drömt om i många år långt innan jag träffade min sambo (varit ihop i 4år) och sambos snart i år.
    Så när hon började flörta med mig i fredags så var det underbart och tankarna om min sambo fanns inte , lite ånger fanns självklare när jag vaknade igår 

Vad göra ? Vill träffa henne 
    Tankarna går i hundra

• Svar på tråden Otrogen med sambos bättre vän
  • Anonym (Svårt dilemma)
    molly50 skrev 2023-11-28 20:45:45 följande:
    Det lär nog bli svårt för dem att fortsätta vara vänner som förut efter det här-
    Hur ska hon kunna lita på henne igen?

Jag sällar mig nog til den skaran som tycker att du har betett dig som ett ass.
    Hur kär eller kåt man än må vara så är det inte ok att bete sig så som du gjorde.
    Om det var dåligt mellan dig och exet så hade det varit ärligare att göra slut istället.

Du tycker det var fel av exets vän?
    Men du själv då? Har inte du gjort minst lika mycket fel?
    Eller är du oskyldig som bara "råkade" hamna i hennes säng?
    Hur är det med det egna ansvaret?
    Har du inget samvete gentemot ditt ex?
    Är väl självklart att jag tycker att jag har gjort fel, men gjort är gjort 

Kanske fel att säga men jag är lycklig har aldrig känt mig så här nyförälskad
    Och samtidigt sån ångest vad jag har gjort mot mitt ex

Jag kommer åka hem idag och prata lite med ex 
  • molly50
    Anonym (Svårt dilemma) skrev 2023-11-29 08:16:12 följande:

Ok. Jag uppfattade det som att du bara tyckte att väninnan har gjort fel.
    Men då missuppfattade jag det.

Jag förstår att du känner så.
    Men frågan är om du skulle kunna ha ett förhållande med ditt ex väninna om du har sådan ångest?
    Förhållanden som börjar med otrohet har ju en tendens att spricka också.

Vad finns det mer att säga till ditt ex egentligen?
    Hon vet ju läget nu så varför strö mer salt i såren?
  • Ascendere
    Anonym (Svårt dilemma) skrev 2023-11-29 08:16:12 följande:

Låter som du är en person som har lätt för att bli kär och även lätt för att blanda ihop kärlek med förälskelse.
    Jag menar inget negativt med det, jag är själv likadan, men man måste lära sig hantera det på ett bra sätt annars riskerar man att det ger en stora problem i livet. 
    Har själv gått i den fällan och det kan verkligen kosta, både ekonomiskt och mentalt. 
  • Silverjenny
    molly50 skrev 2023-11-29 10:23:42 följande:

Det är min erfarenhet också, det är mycket få som håller. Delvis för att det är större risk kanske att en otrogen kommer vara otrogen igen, men mer tror jag för att man inleder relationen med skuldkänslor och lögner. Gräl med exen, påtryckningar från omgivningen, som i det här fallet när hela bekantskapskretsen kommer att tvingas välja sida, då de otrogna får stå med skammen och försvara sig. Det är svårt att få ett förhållande att utvecklas väl med de förutsättningarna.
  • Anonym (bisarrt)
    Silverjenny skrev 2023-11-29 13:01:57 följande:
    Det är min erfarenhet också, det är mycket få som håller. Delvis för att det är större risk kanske att en otrogen kommer vara otrogen igen, men mer tror jag för att man inleder relationen med skuldkänslor och lögner. Gräl med exen, påtryckningar från omgivningen, som i det här fallet när hela bekantskapskretsen kommer att tvingas välja sida, då de otrogna får stå med skammen och försvara sig. Det är svårt att få ett förhållande att utvecklas väl med de förutsättningarna.
    Absolut, tillit och förtroende är ju grunden för alla slags relationer, både som vänner eller partners, och börjar man gå bakom ryggen på varandra (ljuger och smusslar) så kommer det givetvis grusa sönder all slags förtroende mellan parterna och då är det ganska kört. 

Att knulla nån annan bakom ryggen på sin partner är en HELT annan sak än att göra det öppet och med sin partners tillåtelse. I båda fallen knullar man andra men i det andra fallet så sker det UTAN att ha sönder förtroendet.
  • Anonym (bisarrt)
    Anonym (Svårt dilemma) skrev 2023-11-28 17:39:55 följande:

Dom pratade igår efter när jag drog var både högt å låga och som jag förstod det som. Ex sa aldrig dra åt helvete, men tror inte att det kommer blir bra mellan dom , för tillfället är vänskapen nog död

Får nog bättre uppdatering senare 

Kan säga att tel har gått varm idag kan jag säga och att det är två läger
    vissa tycker det är bra att vi gjorde slut och vissa tycker att man är ett ass
    En polare jublade tex då han aldrig har gillat mitt ex
    Men har lite knasig 🤪 

Men ett meddelande värmde extra från xxxx vän sedans ung ålder, som berättade att hennes känslor för mig är äkta och har känt så lång tid. Men tycker att de var fel gjort av henne att göra som hon gjorde

Då vet jag att hon inte gjorde det för en kväll

Sen ni som pratar trekant mm kommer inte bli av 

Bra att du berättade, stor eloge där!

Med facit i hand så kanske du nu förstår bättre vad som menas med "ärlighet varar längst". NEJ det är inte bara en tom floskel som naiva människor använder, det är snarare att svek och lögner har en tendens att lösa saker ur ett kort perspektiv, nu nu nu när kuken gör volter i kallingarna, men göra saker 100 ggr värre i ett längre perspektiv.

Som jag tolkar det har du och numera exet inga barn och det är en jävla tur det eftersom det annars hade inneburit att ni behövt ha en väldigt infekterad relation som skilda föräldrar i många många år. Tänk på det nästa gång det pirrar i kallingarna för någon annan än din partner, det ÄR oftast bättre att göra ett snyggt avslut på relationen innan man dra ner brallorna.
  • Anonym (Elisa)
    molly50 skrev 2023-11-29 10:23:42 följande:
    Ok. Jag uppfattade det som att du bara tyckte att väninnan har gjort fel.
    Men då missuppfattade jag det.

Jag förstår att du känner så.
    Men frågan är om du skulle kunna ha ett förhållande med ditt ex väninna om du har sådan ångest?

Alla förhållanden som börjar med otrohet behöver absolut inte spricka, eller betyda att man är otrogen igen mot den nya..

Jag var otrogen mot min fd sambo med min nuvarande man för 25 år sen, och har aldrig varit otrogen mot min man.

Jag ångrar mig verkligen inte, då min fd var en kvinnomisshandlare av stora mått, och min man hjälpte mig därifrån..

Fast det är kanske lite, lite skillnad på anledningen till otrohet mellan tex mig o TS..
    Jag var otrogen för att jag var kär i min man..och för att min fd var en psykopat som jag var rädd för.
    TS var otrogen för att det var en sexfantasi att ligga med en svart tjej..😉
  • Anonym (bisarrt)
    Anonym (Elisa) skrev 2023-11-29 16:49:40 följande:
    Alla förhållanden som börjar med otrohet behöver absolut inte spricka, eller betyda att man är otrogen igen mot den nya..

Jag var otrogen mot min fd sambo med min nuvarande man för 25 år sen, och har aldrig varit otrogen mot min man.

Jag ångrar mig verkligen inte, då min fd var en kvinnomisshandlare av stora mått, och min man hjälpte mig därifrån..

Fast det är kanske lite, lite skillnad på anledningen till otrohet mellan tex mig o TS..
    Jag var otrogen för att jag var kär i min man..och för att min fd var en psykopat som jag var rädd för.
    PS! Förstå mig rätt nu, jag försvarar inte psykopaten eller kritiserar dig, beter man sig på det sättet han gjorde så förtjänar man inte trohet.

Men angående förklaring vs ursäkt så skulle jag vilja påstå att du var otrogen för att du inte förmådde att hantera situationen på ett bättre sätt, jag menar det fanns ju inget som hindrade dig från att avsluta din relation med psykopaten UTAN att vara otrogen och många i din dåvarande situation har ju avslutat sina relationer utan att vara otrogna, så bevisligen är det ju fullt möjligt. 

Så att påstå att man var otrogen "för att" fälj av en viss situation är det ju ett felaktigt påstående, det finns alltid flera alternativ och av alla dessa VÄLJER man just otrohet. Det är alltså ett medvetet val och inte en oundviklig konsekvens. Så den verkliga anledningen är då inte situationen i sig utan utan snarare varför man valde som man gjorde. Alla människor agerar ju inte på samma sätt på en given situation.

TS var otrogen för att han är svag och inte lyckades kontrollera sig själv, för alla killar som har sexfantasier om svarta tjejer springer ju inte runt och är otrogna, eller hur?
  • Anonym (Elisa)
    Anonym (bisarrt) skrev 2023-11-29 17:25:05 följande:
    PS! Förstå mig rätt nu, jag försvarar inte psykopaten eller kritiserar dig, beter man sig på det sättet han gjorde så förtjänar man inte trohet.

Men angående förklaring vs ursäkt så skulle jag vilja påstå att du var otrogen för att du inte förmådde att hantera situationen på ett bättre sätt, jag menar det fanns ju inget som hindrade dig från att avsluta din relation med psykopaten UTAN att vara otrogen och många i din dåvarande situation har ju avslutat sina relationer utan att vara otrogna, så bevisligen är det ju fullt möjligt. 

Så att påstå att man var otrogen "för att" fälj av en viss situation är det ju ett felaktigt påstående, det finns alltid flera alternativ och av alla dessa VÄLJER man just otrohet. Det är alltså ett medvetet val och inte en oundviklig konsekvens. Så den verkliga anledningen är då inte situationen i sig utan utan snarare varför man valde som man gjorde. Alla människor agerar ju inte på samma sätt på en given situation.

TS var otrogen för att han är svag och inte lyckades kontrollera sig själv, för alla killar som har sexfantasier om svarta tjejer springer ju inte runt och är otrogna, eller hur?
    Delvis sant..Jag var otrogen för att jag inte förmådde hantera situationen tillslut,
    Jag blev rädd för min fd, och var så pass feg att jag inte vågade göra slut förrän flera år senare när jag träffade min man,som hjälpte mig därifrån...

Jag hade gjort slut långt tidigare, om jag inte hade varit så feg..

Men att alla VÄLJER sin situation stämmer inte alltid..Det var inte ett medvetet val av mig att bli kontollerad, misshandlad och förföljd..

Och konsekvensen av det blev ju att jag sökte mig till en annan man som kunde hjälpa o hjälpte mig därifrån. .bokstavligt..
    Hade min fd aldrig misshandlat mig så hade vi ff varit tillsammans..Så JO det berodde på att han slog mig att jag ens var otrogen.. 
    Hade han inte slagits o varit så galen så hade det aldrig hänt..
  • molly50
    Silverjenny skrev 2023-11-29 13:01:57 följande:
    Ja,det är precis det jag menar.
    Det är ingen bra grund att gå in i ett förhållande på.
  • molly50
    Anonym (Elisa) skrev 2023-11-29 16:49:40 följande:

Nej,självklart behöver inte alla förhållanden som börjar med otrohet göra det.
    Men många gör det,enligt min erfarenhet.

Jag kan faktiskt ha lite större förståelse för att man väljer otrohet som en väg ut ur ett destruktivt förhållande.
    Men jag kan samtidigt känna att otrohet inte är mer ok för att man är kär eller kåt.
    I synnerhet inte när det är som i TS fall,ens partners bästa vän.
    Då är det ärligare att göra slut först.

Ja,det kanske var en sexfantasi. Men han har ju samtidigt skrivit att han aldrig varit så lycklig och känner sig nyförälskad.
    Men det är oavsett ingen ursäkt för det han har gjort.

• Anonym (Svårt dilemma)

Hej efter några dagars tystnad från mig .
    Detta blir sista inlägg. Då mitt dilemma är över så inget att dra vidare i diskussionen 

som sagt träffade mitt ex i veckan och hämtade div saker.
    samtalet var blandat men avslutade som ?vänner? skulle jag nog säga. 
    Hon sa även att hon har märkt innan men inte sagt nåt att jag dras till henne när vi ses typ på fester och att jag alltid ler när hon kommer in i rummet . sa typ du har nog alltid haft känslor för xxxx utan att veta själv 
    Ni är som magneter dras till varandra 
    Men jag själv har aldrig tänkt i dessa banor då jag tycker att hon är en härlig person festen mittpunkt typ

Tyckte att dessa ord från henne var fint med tanke på hur jag har bettet mig.

Nu vet jag att hon redan har blivit uppvaktad av div killar 😀 sa jag kommer inte hindra dig, ut och hitta kärleken 
    Önskade henne lycka till och sa även lite skämtsamt -hittar du ingen så ring xxx (en vän till mig) 
    å skulle inte bli arg om hon gör de 

Vi hamnade på samma uteställe igår, fick en kram och önskade mig lycka till i framtiden , 
    sen om det var alkohol som talade 😀
    tror även att hon fick ett ragg 😃

Men hon har inte pratat med xxxx och de dröjer nog 

jag och xxxx har så klart träffas men inte gått ut än att vi är ett par, vänta lite på de men alla vet 

jag är lycklig till 1000 så kär 

som många säger ja vi är unga 21-25 år 

• felicityporter

Förstår att ni är väldigt unga, tyvärr är det inte riktig kärlek du känner nu men detta kommer du förstå tids nog. Lycka till i livet och se detta som en livserfarenhet och försök dra lärdom av detta i framtida relationer (det kommer ju inte vara för evigt mellan dig och den nya som du säkert innerst inne förstår).

• Anonym (Svårt dilemma)
    Silverjenny skrev 2023-12-03 19:08:25 följande:

Vad bra att ni verkar kunna avsluta som vänner. Lycka till med nya kärleken!

Jo det är alldeles toppen, gud vad jag älskar denna kvinna Skrattande
    Och kan tillägga att dom har börjat prata med varandra lite lätt, men inte mycket 

Men vi får se till nyår ev ska vi på samma fest till gemensam polare, har inte bestämt oss än angående detta.
  • Silverjenny
    Anonym (Svårt dilemma) skrev 2023-12-22 09:54:31 följande:
    Jo det är alldeles toppen, gud vad jag älskar denna kvinna  // Skrattande
    Och kan tillägga att dom har börjat prata med varandra lite lätt, men inte mycket 

Men vi får se till nyår ev ska vi på samma fest till gemensam polare, har inte bestämt oss än angående detta.
    Vad härligt, stort grattis till er och lycka till!
    Ta det lugnt och försiktigt och visa stor hänsyn till ditt ex känslor så ska det nog gå bra.

Undvik att pussas och kramas på festen om ditt ex är där. Även om hon accepterar er kärlek och att du valde den andra tjejen så kommer det att göra väldigt ont att se er tillsammans, och så alkohol på det så finns risk att det blir gråt och bråk. Så ta det försiktigt, försök umgås som kompisar ni tre och håll det lite neutralt mellan dig och nya kärleken. I alla fall såhär i början när det fortfarande är helt färskt.

Kram och gott nytt år!
  • Silverjenny

Förresten om ni kan välja så kanske gå på en annan fest än exet just på nyårsafton..? Av någon anledning brukar just nyår kunna sluta i katastrof om det finns minsta anledning. Alla är fulla osv.

Och du och nya kärleken vill nog kunna kyssas på tolvslaget och önska nytt år tillsammans utan att behöva tänka på om exet är där och ser på...

• Anonym (Svårt dilemma)
    Silverjenny skrev 2023-12-22 10:12:57 följande:

Förresten om ni kan välja så kanske gå på en annan fest än exet just på nyårsafton..? Av någon anledning brukar just nyår kunna sluta i katastrof om det finns minsta anledning. Alla är fulla osv.

Och du och nya kärleken vill nog kunna kyssas på tolvslaget och önska nytt år tillsammans utan att behöva tänka på om exet är där och ser på...

Ja det har jag funderat på, kan bli som du säger med alkohol i kroppen.
    Sen vet hon om att vi är bjudna, så hon kanske inte kommer men där ska jag säga till henne att åk dit vi kommer inte då hon har jätte många vänner där

Vi tar nog en annan fest eller så åker vi bara vi två och tar in på ett hotell och tar det lugnt inget är bestämt än men lutar åt de andra alt.

God jul och gott nytt år / Kram  
Svar på tråden Otrogen med sambos bättre vän