• Anonym (Fundersam??)

Skulle behöva er hjälp

Min sambo och jag har varit tsm i 9år har barn osv men nu på äldre dagar har det kommit fram genom en annan kompis till mig att innan vi träffades så knulla hon med min kompis. har frågat ut både henne och den före detta kompisen som det blivit nu varför men får bara svar som vet inte fulla kåta bla bla bla. varför ska det vara så svårt att vara ärlig för förstår inte det ? 🤔

Och en annan sak är att hon har typ knullat med alla sina kill kompisar till och med haft 4-kant  med två av dom som också kommit fram på äldre dagar.vet inte om man vill veta mer känns som att folk bara vill förstöra ens förhållande med henne för att dom är avis på att vårat förhållande har varat så länge som det har gjort.

• Svar på tråden Skulle behöva er hjälp
  • Anonym (Greger)
    Anonym (Fundersam??) skrev 2023-12-07 16:18:32 följande:

GREGER 

Ja jag säger ju det väldigt märkligt 😑 

nej inte vad jag vet iaf båda håller oss hemma mycket och är aldrig ute på något nu för tiden då vi har två barn att ta hand om. och när vi går ut på krogen mm så gör vi alltid det i hop ☺️

Familjeliv är nog egentligen fel forum egentligen men... Jag skulle inte gilla att alla kompisar ska ha knullat min kvinna eller att hon inte kan ha en kompis utan att ligga med denne.

Man vill ju ha en tjej med förmågan att hålla i hopp benen.

Enda haken är ju att ni varit tillsammans så länge. Annars hade jag dumpat på en gång.
    Lortgroda skrev 2023-12-07 16:20:04 följande:

Förstår öht inte vad du har fastnat i? Hon har valt DIG i 9 år. Vem hon låg med innan kvittar väl fullständigt. Du får nog ta och jobba lite på självkänslan mannen. 

Att ha en ärbar kvinna är självkänsla. Det är killar med dålig självkänsla som blir tillsammans med fula kvinnor och madrasser.
  • Jemp
    Anonym (Fundersam??) skrev 2023-12-07 16:11:47 följande:

?HARAKLES? 

det ska tilläggas att vi träffats ett tag sen backade jag undan i en månad då knulla hon min kompis sen blev jag intresserad igen och jag knulla då fan ingen i mellan. 

Vad hon gör när du inte var intresserad är ju verkligen inte upp till dig. 

Det här är ju ett problem som ligger hos dig. Ingenting har förändrats egentligen, det har varit såhär hela er relation, hon har inte gjort något fel. 

• Lortgroda
    Anonym (Greger) skrev 2023-12-07 16:24:15 följande:
    Familjeliv är nog egentligen fel forum egentligen men... Jag skulle inte gilla att alla kompisar ska ha knullat min kvinna eller att hon inte kan ha en kompis utan att ligga med denne.

Enda haken är ju att ni varit tillsammans så länge. Annars hade jag dumpat på en gång.

Förstår öht inte vad du har fastnat i? Hon har valt DIG i 9 år. Vem hon låg med innan kvittar väl fullständigt. Du får nog ta och jobba lite på självkänslan mannen. 

Att ha en ärbar kvinna är självkänsla. Det är killar med dålig självkänsla som blir tillsammans med fula kvinnor och madrasser.
    Varför ska hon hålla ihop benen om hon är singel och har en tillgänglig kille som uppenbarligen fyllde kriterierna? Så länge hon inte sårar någon är väl hennes sexliv inte någon annans att döma.

Att hon legat med precis varje vän är nog högst tveksamt dessutom. 
  • Anonym (Greger)
    Lortgroda skrev 2023-12-07 16:48:01 följande:
    Varför ska hon hålla ihop benen om hon är singel och har en tillgänglig kille som uppenbarligen fyllde kriterierna? Så länge hon inte sårar någon är väl hennes sexliv inte någon annans att döma.

Att hon legat med precis varje vän är nog högst tveksamt dessutom. 
    Jag tror du förstår andemeningen. Det är ett fritt land, ligg med vem du vill. Låt bli att duscha, eller gör vad du vill.

Men hur du lever kommer ju tillbaka på något sätt. Många killar gillar tjejer som kan säga nej till en kille. TS hade antagligen föredragit en sådan tjej. Och var enda kille jag träffat i stort sett med undantag av här på familjeliv.
  • Anonym (Du tycker?)
    Anonym (Greger) skrev 2023-12-07 16:56:05 följande:
    Jag tror du förstår andemeningen. Det är ett fritt land, ligg med vem du vill. Låt bli att duscha, eller gör vad du vill.

Men hur du lever kommer ju tillbaka på något sätt. Många killar gillar tjejer som kan säga nej till en kille. TS hade antagligen föredragit en sådan tjej. Och var enda kille jag träffat i stort sett med undantag av här på familjeliv.
    Japp, allt kommer tillbaka på något sätt. Jag skulle garanterat ses som "ärbar" i dina ögon, då jag hade en pojkvän som ung och sedan gifte mig, så bara varit med två och i seriösa förhållanden. Skulle dock ALDRIG ta i någon som dig med tång. Vilka hedersvärderingar du har alltså. Verkligen osexigt.
  • Anonym (Greger)
    Anonym (Du tycker?) skrev 2023-12-07 18:59:29 följande:
    Japp, allt kommer tillbaka på något sätt. Jag skulle garanterat ses som "ärbar" i dina ögon, då jag hade en pojkvän som ung och sedan gifte mig, så bara varit med två och i seriösa förhållanden. Skulle dock ALDRIG ta i någon som dig med tång. Vilka hedersvärderingar du har alltså. Verkligen osexigt.
    Jepp, du är ärbar. Bra jobbat!

Du skulle inte veta om du tog i mig utan tång. Enklaste sättet att kolla mätarställningen är att vänta. De berättar det själv efter ett tag om det är bra. Ibland dåligt också, men det brukar vara en viss typ av tjej det också.
  • Anonym (Du tycker?)
    Anonym (Greger) skrev 2023-12-07 19:10:56 följande:
    Jepp, du är ärbar. Bra jobbat!

Du skulle inte veta om du tog i mig utan tång. Enklaste sättet att kolla mätarställningen är att vänta. De berättar det själv efter ett tag om det är bra. Ibland dåligt också, men det brukar vara en viss typ av tjej det också.
    Dessa värderingar brukar dock visa sig på ena eller andra sättet. Sällan som en värdering som denna inte åtföljs av andra.
  • Anonym (Greger)
    Anonym (Du tycker?) skrev 2023-12-07 19:12:42 följande:
    Dessa värderingar brukar dock visa sig på ena eller andra sättet. Sällan som en värdering som denna inte åtföljs av andra.
    Säger vad de flesta killar tycker. Finns motsvarande hos killar. En del är inte pojkvänsmateriel. Samma sak med tjejer, ingen vill bli tillsammans med en vandringstrofé.
  • Anonym (Du tycker?)
    Anonym (Greger) skrev 2023-12-07 19:19:07 följande:
    Säger vad de flesta killar tycker. Finns motsvarande hos killar. En del är inte pojkvänsmateriel. Samma sak med tjejer, ingen vill bli tillsammans med en vandringstrofé.
    Ingen vill bli tillsammans med folk med sådana uråldriga värderingar heller.

Och för att vara tydlig, jag har inte kämpat för att inte ligga, som du verkar tro. Jag har valt att inte göra det, för att jag inte skulle må bra av det. Är inte ett dugg mer ärbar än kvinnor och män som mår bra av sex.

• Anonym (Eldie)

Vad vill du att hon ska göra?

Det var innan ni blev tillsammans och det är helt omöjligt att spola tillbaka tiden och förändra något. Att hålla på och fråga ut, älta osv gör bara att du mår dåligt.

Nu har du fått informationen om vad som hände innan ni blev tillsammans.
    Du kan inte ändra något som hände då.
    Hon kan inte ändra något som hände då.

Det du kan göra är ju att välja nu. Och det finns bara två alternativ och inget av dem är att hålla på och älta det förflutna, ifrågasätta, kräva svar som ändå inte duger för dig osv.

Antingen accepterar du att hon hade andra killar innan dig, oavsett vilka det var.
    Eller så gör du slut med henne.

Men har ni ett bra förhållande fattar jag inte varför du skulle låta detta komma emellan er, att hon hade ett liv innan dig. Och om du fortsätter med utfrågningar och tycker att svaren ändå inte duger, bli inte förvånad om hon tröttnar och dumpar dig istället.

• Anonym (Falabella)

Hon behöver ju inte gå och sukta efter dem då i alla fall, för hon vet ju redan vad de kan. Och inte kan.

Och hon valde dig.

Män som är coola med sina tjejers ex/manliga vänner vinner i längden, tror jag.

• Studentpappa

En tråkig filmkväll så kan du ju dela henne med polaren? Ni har ju redan varit där båda två så det blir väl lämpligt och ni kan kolla vem som har störst balle. 

Ride it like you stole it
  • Anonym (XXX)

Förstår att det är jobbigt, men om hon inte har varit otrogen, och du gillar henne som hon är nu och har varit lycklig med henne de här åren, och speciellt som det finns barn i förhållandet, så måste du nog försöka glömma den här informationen. Även om jag också tycker att hon borde ha berättat om sin bakgrund, medan du fortfarande hade en réell möjlighet att välja - och välja bort. 

Och om det är så att ni fortfarande har kontakt med någon av de män som hon har legat med, eller någon person överhuvudtaget som känner till att hon har den här bakgrunden, så bör ni nog bryta med alla de personerna. Om det inte går för att ni bor på en liten ort där alla känner /till/ alla, så är det kanske läge att flytta och börja om någon annanstans. Du behöver inte säga till henne att det är därför du vill flytta, utan du kan t.ex. söka jobb i en annan landsända, och om du får det säga till henne att ni måste flytta för att du har fått en sådan fantastisk jobbchans!

Jag tycker inte att du ska bråka på henne i alla fall, det är lätt sent att göra det nu. 

• Anonym (Eldie)
    Anonym (XXX) skrev 2023-12-08 18:08:54 följande:

Förstår att det är jobbigt, men om hon inte har varit otrogen, och du gillar henne som hon är nu och har varit lycklig med henne de här åren, och speciellt som det finns barn i förhållandet, så måste du nog försöka glömma den här informationen. Även om jag också tycker att hon borde ha berättat om sin bakgrund, medan du fortfarande hade en réell möjlighet att välja - och välja bort. 

Och om det är så att ni fortfarande har kontakt med någon av de män som hon har legat med, eller någon person överhuvudtaget som känner till att hon har den här bakgrunden, så bör ni nog bryta med alla de personerna. Om det inte går för att ni bor på en liten ort där alla känner /till/ alla, så är det kanske läge att flytta och börja om någon annanstans. Du behöver inte säga till henne att det är därför du vill flytta, utan du kan t.ex. söka jobb i en annan landsända, och om du får det säga till henne att ni måste flytta för att du har fått en sådan fantastisk jobbchans!

Jag tycker inte att du ska bråka på henne i alla fall, det är lätt sent att göra det nu. 

Skojar du, ska de flytta för att hans sambo hade ett sexliv när hon var singel?

Isåfall får nog de flesta människor flytta om man ska gå efter det. För de flesta singlar har ju ett sexliv.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Eldie) skrev 2023-12-08 18:15:19 följande:
    Skojar du, ska de flytta för att hans sambo hade ett sexliv när hon var singel?

Isåfall får nog de flesta människor flytta om man ska gå efter det. För de flesta singlar har ju ett sexliv.
    Fast inte i den där omfattningen, till och med med flera killar samtidigt o.s.v.. Det måste vara ENORMT genant för TS, om han inte kan veta vilka av deras vänner, bekanta, grannar, barnens dagiskamraters föräldrar och -fröknar o.s.v. som känner till detta, och pratar och skrattar och hånar sinsemellan. 
  • Anonym (Eldie)
    Anonym (XXX) skrev 2023-12-08 18:17:40 följande:
    Fast inte i den där omfattningen, till och med med flera killar samtidigt o.s.v.. Det måste vara ENORMT genant för TS, om han inte kan veta vilka av deras vänner, bekanta, grannar, barnens dagiskamraters föräldrar och -fröknar o.s.v. som känner till detta, och pratar och skrattar och hånar sinsemellan. 
    Tror inte vuxna människor bryr sig särskilt mycket om sånt, varför skulle de lägga någon tid på det? Det var dessutom 10 år sen.
    Och deras bekanta, grannar, föräldrar till dagiskompisar, fröknar osv har väl egna sexliv? Både som singlar och som par.

Vad är det för folk du umås med som skrattar och hånar folk som har sex?
    Jag har aldrig varit med om det faktiskt. 
  • Anonym (läsförståelse)
    Anonym (Greger) skrev 2023-12-07 16:24:15 följande:

det var ju sina egna kompisar hon hade haft sex med. utom en, som var TS kompis.  det var innan de blev exklusiva.
  • Anonym (läsförståelse)
    Anonym (Greger) skrev 2023-12-07 16:56:05 följande:

herregud haha, 1800-talet ringde
  • Anonym (läsförståelse)

Lyssna inte på Grejer TS, hans kvinnosyn är knappast fresh.

Du behöver jobba med din svartsjuka. Låt din frus spännande sexliv innan ni blev ihop, bli en krydda mellan er istället! 

Svar på tråden Skulle behöva er hjälp