• Anonym (M)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

1) Män och kvinnor är redan idag självständiga från varandra. Vi behöver inte varandra längre, utan kan leva fullgoda liv var och en för sig.

2) Behöver du prata med någon efter en hård dag på jobbet? Det här kommer AI kunna fixa inom bara några år. Elon Musks Grok AI kommer kunna förstå sarkasm och humor (vilket ChatGPT har svårt med idag), och därmed inte ha några problem med att ersätta en riktig människa.

3) Forskning med DNA och artificiella livmödrar är redan på väg sedan år tillbaka. Det här kommer säkert att dröja längre, men i framtiden kommer vi kunna skapa barn på konstgjord väg, och det kommer vara lika naturligt som en IVF-behandling är idag.

4) Antalet födda barn per kvinna är på nedgång globalt, och fler och fler människor över hela världen väljer att vara singlar. Även de mest framgångsrika människor kommer välja AI framför en tjej eller kille eftersom AI kan skräddarsys efter behov, och stängas av så fort man tröttnar.

Framtiden är singel. Framtiden är att män och kvinnor mer och mer kommer sakna anledningar att bilda par. Och jag tror att alla kommer tjäna på detta, folk kommer bli mycket lyckligare när de kan göra som de vill utan att behöva kompromissa sina liv med en annan vilja hela tiden.

Så här skulle en AI-tjej kunna se ut. Designad från grunden att vara så sexig som möjlig, att aldrig åldras och att aldrig vara en energitjuv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Pendeln har svängt)
    Anonym (g) skrev 2025-11-20 10:11:31 följande:

Jag tror inte folk fattar vad som håller på att hända.

AI-robotar är på väg. Amazon i USA sparkade 14 000 anställda och ersatte alla lagerarbetare med AI-robotar.

När dessa robotar blir så pass billiga att de kostar mindre än en anställd, då kommer den riktiga smällen. Alla serviceyrken kommer att försvinna: lärare, elektriker, montörer, byggarbetare, städare, rubbet kommer att ersättas av robotar. Folk är bara så ignoranta att de inte ser vad tekniken kommer leda till i framtiden.

När det gäller män och kvinnor kommer vi också ersätta varandra med robotar. Folk kan skräddarsy sin egen robot med perfekt utseende och perfekt personlighet. Det finns inte en chans att vanliga människor kan konkurrera med perfektion.

Tror ni liksom på allvar att män hade valt en Svensson-fet kvinna på 40 bast framför tjejen i TS med sin perfekta rumpa och vältrimmade kropp? Det är ungefär lika troligt som att Amazon skulle anställa mänskliga lagerarbetare igen.

Du har naturligtvis helt rätt. Dock med det tillägget att inte bara serviceyrken kommer att försvinna, även mer intellektuella yrken ersätts med AI. Typ Jurist, läkare, forskare..

Frågan är bara hur länge det dröjer. Men eftersom det finns chans att göra stora besparingar på lönekostnader kommer det sannolikt att ske snabbt.

• Anonym (A)
    Anonym (Pendeln har svängt) skrev 2025-11-20 10:54:37 följande:

Du har naturligtvis helt rätt. Dock med det tillägget att inte bara serviceyrken kommer att försvinna, även mer intellektuella yrken ersätts med AI. Typ Jurist, läkare, forskare..

Frågan är bara hur länge det dröjer. Men eftersom det finns chans att göra stora besparingar på lönekostnader kommer det sannolikt att ske snabbt.

Då löser vi ju även problemet med de låga födelsetalen. 
  • Anonym (Laura)
    Anonym (g) skrev 2025-11-20 10:11:31 följande:

Jag tror inte folk fattar vad som håller på att hända.

AI-robotar är på väg. Amazon i USA sparkade 14 000 anställda och ersatte alla lagerarbetare med AI-robotar.

När dessa robotar blir så pass billiga att de kostar mindre än en anställd, då kommer den riktiga smällen. Alla serviceyrken kommer att försvinna: lärare, elektriker, montörer, byggarbetare, städare, rubbet kommer att ersättas av robotar. Folk är bara så ignoranta att de inte ser vad tekniken kommer leda till i framtiden.

När det gäller män och kvinnor kommer vi också ersätta varandra med robotar. Folk kan skräddarsy sin egen robot med perfekt utseende och perfekt personlighet. Det finns inte en chans att vanliga människor kan konkurrera med perfektion.

Tror ni liksom på allvar att män hade valt en Svensson-fet kvinna på 40 bast framför tjejen i TS med sin perfekta rumpa och vältrimmade kropp? Det är ungefär lika troligt som att Amazon skulle anställa mänskliga lagerarbetare igen.

Hellre än vanlig man. Ett förhållande går inte ut på perfektion. Det lever i kommunikation och kärlek. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Laura)
    Anonym (g) skrev 2025-11-20 12:52:10 följande:
    Är det därför folk idag gör slut stup i kvarten? En bättre kille/tjej väntar ju bakom hörnet, så varför ska man nöja sig med någon som inte är perfekt...
    Problemet är att perfekt inte är en konstant storhet. Vad som är perfekt är föränderligt över tid. Detsamma gäller för AI robotar. Blir många och dyra uppdateringar... Personligen föredrar jag min alldagliga man, inser att jag inte heller är perfekt och fortsätter att ha kul med honom och några till i ett öppet förhållande.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Laura)
    Anonym (g) skrev 2025-11-20 13:05:26 följande:
    Hahaha, så du tycker öppet horeri är OK, men inte AI-robotar? Intressant.
    Öppet horeri? Jag förstår inte vad du menar. Jag väljer med omsorg vilka jag vill ska ta mej på brösten. En AI kommer aldrig komma i närheten. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Laura)
    Anonym (g) skrev 2025-11-20 13:15:01 följande:
    "Öppet förhållande" är bara ett finare begrepp för vad som egentligen är öppet horeri.

Du tror inte att en AI kommer i närheten? Inom fem eller max tio år kommer vi har robotar som är så realistiska att du inte kan se eller märka skillnad mot en riktig människa.
    Där har du fel × 2

Jag har fött människor och kommer absolut se skillnad.
  • Anonym (Aci)

Tror inte ett dugg på TS dystra framtidsteorier. Endast autistiska, känslokalla enstöringar väljer fejkade AI som ?partners? framför riktiga människor med en äkta förmåga att älska.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Aci)
    Det där bevisar bara min poäng ytterligare. Normala människor ser skillnad på fejk och äkta. Dessutom ett ytterst osunt sätt att "sörja" på. Hon behöver en psykolog, inte en låtsaskompis. 

Och vi pratade om partners. inte om dödsfall, btw.
  • Anonym (bara bra)

Tror nog männen kommer vinna mest på ai. Idag läser jag nästan varje dag att kvinnor skriker ut sin glädje över att kunna vara singlar och slippa män.

Nästan alla sexrobotar är tänkta till män. Om några år finns säkert hyperrealistiska dockor som är underbara att umgås och ha sex med. För de män som har råd. 

Dessa män får alla sina behov tillgodosedda. Bra också för kvinnor egentligen som slipper uppmärksamhet som de ändå inte tycker om.

• Anonym (Ad)
    Anonym (bara bra) skrev 2025-11-21 18:20:24 följande:

Tror nog männen kommer vinna mest på ai. Idag läser jag nästan varje dag att kvinnor skriker ut sin glädje över att kunna vara singlar och slippa män.

Nästan alla sexrobotar är tänkta till män. Om några år finns säkert hyperrealistiska dockor som är underbara att umgås och ha sex med. För de män som har råd. 

Dessa män får alla sina behov tillgodosedda. Bra också för kvinnor egentligen som slipper uppmärksamhet som de ändå inte tycker om.

Då kommer män kunna välja kvinnor som är unga och toksnygga. Trots att dom själva inte har mycket att hurra för. 
  • Anonym (AI bra ibland)
    Anonym (g) skrev 2025-11-20 12:52:10 följande:
    Är det därför folk idag gör slut stup i kvarten? En bättre kille/tjej väntar ju bakom hörnet, så varför ska man nöja sig med någon som inte är perfekt...
    Perfektion existerar inte, det är inget att sträva efter.

Tänk hur uselt redan socialt underutvecklade kommer att bli när det går att välja exakt hur en partner(maskin) ska bete sig. Relationer är fulla av kompromisser, konflikter och reparation, det är så vi växer samman och utvecklas. 

Nu kommer nån att säga att man kan få en AI-maskin att uppföra sig så men det är ändå inte en annan människa. Och vad är poängen egentligen, att dom som inte klarar av en relation kan få en krycka som dom tror ersätter?

AI är fantastiskt för att t ex jämföra stora mängder data men jag ser inte poängen med att få AI så nära människor när det redan finns som gör det bättre.
  • Anonym (Pendeln har svängt)
    Anonym (bara bra) skrev 2025-11-21 18:20:24 följande:

Ja, det skall Gudarna veta! De flesta män räknar nog dagarna till kvinnliga AI-robotar eller Sex-robotar tar över.  Att skriva att kvinnor skriker ut sin glädje över att vara singlar är så klart extremt elakt och knäckande för män. Det är visserligen en viss överdrift men det ligger ändå tyvärr mycket i det. Så män kommer definitivt att vara beredda att betala sina sista ören för att få hem sex-robotar, var så säker.  

I decennier har kvinnor blivit mer och mer kräsna och krävande i val av partner. Och det har möjliggjorts att dejtingapparnas funktioner & utbud och såklart det massiva mansöverskottet i Sverige. 
    Vi män kan snart vara oberoende av kvinnligt mansförakt. YES!!!!!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre