• Anonym (Sofie)

Min man har konversationer med sig själv?

Hej, jag har vid många tillfällen hört min man prata med dig själv. Först reagerade jag inte så mycket på det, det var mest vardagliga saker som han muttrade för sig själv. Igår hörde jag honom prata med sig själv i duschen och jag hörde honom ha en konversation med sig själv/någon annan. Trodde han pratade i telefon men det gjorde han ej för hans mobil va i samma rum som jag var i. Han sa saker som "nej, inte när (mitt namn) är hemma" och sen hur jag hur han skrattar och säger "är du kåt nu?". Hörde han säga mer saker men det var mer oklart och mest mummel. Det andra hörde jag klart och tydligt. När han kom ut från duschen så frågade jag vem han pratade med. Han sa då "jag pratade med mig själv" och skrattade bort det. Jag lät det va för jag visste inte hur jag skulle ta upp det jag hörde med honom. Ifall jag hört helt fel liksom. Men jag är rätt så jäkla säker på att jag hörde rätt. Vad betyder detta? Att han fantiserar om att va otrogen?? Hur tar jag upp det här med honom?
  • Svar på tråden Min man har konversationer med sig själv?
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Men leta) skrev 2024-01-09 17:19:52 följande:
    Så förstod jag det också. Men folk tycker tydligen att det är mer troligt att han hade en konversation med sig själv där man inte hörde den andra än att han faktiskt pratade med någon. Personligen hade jag vänt upp och ned på huset (i smyg) för att hitta telefonjäveln. Det vore ju verkligen varken första eller sista gången som otrogna använder en hemlig telefon liksom.

Håller med. 

Annars behöver han nog prata med någon. 

• Fliselisan

Han pratade med sig själv och det betyder såklart inte att han skulle vilja vara otrogen. Många för konversationer med sig själva, ibland helt påhittade saker tagna ur luften och andra gånger kanske de övar inför en kommande konversation. Vem har inte skällt på någon i bilen, sagt ett sanningens ord till någon när de varit helt själva utan mottagare? Kanske var en fantasi din man har, en tanke om något.

• Anonym (ABC)
    Anonym (Nfnf) skrev 2024-01-09 21:43:11 följande:

Håller med. 

Annars behöver han nog prata med någon. 

Håller med
  • Anonym (Nfnf)
    Fliselisan skrev 2024-01-09 22:57:43 följande:

Han pratade med sig själv och det betyder såklart inte att han skulle vilja vara otrogen. Många för konversationer med sig själva, ibland helt påhittade saker tagna ur luften och andra gånger kanske de övar inför en kommande konversation. Vem har inte skällt på någon i bilen, sagt ett sanningens ord till någon när de varit helt själva utan mottagare? Kanske var en fantasi din man har, en tanke om något.

Fast inte på det där sättet. Helt annan sak. Verkar ju helt galet.
  • Persefone234
    Anonym (Nfnf) skrev 2024-01-10 07:56:26 följande:
    Fast inte på det där sättet. Helt annan sak. Verkar ju helt galet.
    Vad är det du tycker är galet med just den konversationen? Vi är som sagt flera som har konversationer med oss själva.
  • Anonym (Sofie)

Alltså, antingen så fantiserade han högt om att va otrogen och trodde ej jag skulle höra, eller så pratade han med någon i telefon. Och då undrar jag, hur f*n kan man va så dum att göra dom här sakerna när jag är hemma?? Är han så ointelligent?Jag ska ta reda på sanningen, den kommer komma fram förr eller senare. Och om det är så att han vart otrogen, så är det slut mellan oss. Just nu, så har jag inga konkreta bevis och vill inte göra några hastiga beslut än. Jag observerar och kommer snoka och va mer uppmärksam. Han känner extrem skuld, det vet jag, för han tog ut mig på stan för att äta ute och sen på en shoppingrunda. Han sa att han känner sig som ett svin som blev så arg på mig. Men jag tror det är mer än så. 

• Anonym (Sofie)

Och jag säger det igen, min man har ingen psykisk sjukdom. Han pratar med sig själv ofta och är annars normal. Drf KAN jag tänka mig att han pratade med sig själv i duschen. Jag utesluter inte det än. 

• Anonym (E)
    Anonym (Sofie) skrev 2024-01-10 15:06:02 följande:

Alltså, antingen så fantiserade han högt om att va otrogen och trodde ej jag skulle höra, eller så pratade han med någon i telefon. Och då undrar jag, hur f*n kan man va så dum att göra dom här sakerna när jag är hemma?? Är han så ointelligent?Jag ska ta reda på sanningen, den kommer komma fram förr eller senare. Och om det är så att han vart otrogen, så är det slut mellan oss. Just nu, så har jag inga konkreta bevis och vill inte göra några hastiga beslut än. Jag observerar och kommer snoka och va mer uppmärksam. Han känner extrem skuld, det vet jag, för han tog ut mig på stan för att äta ute och sen på en shoppingrunda. Han sa att han känner sig som ett svin som blev så arg på mig. Men jag tror det är mer än så. 

Ja det tror jag också... Eller har han visat såna gester förut om han skällt på dig?
  • Persefone234
    Anonym (Sofie) skrev 2024-01-10 15:06:02 följande:

Han måste ju ha trott att du inte skulle höra. Därför gjorde han det när du var hemma. Var duschen på samtidigt? I så fall trodde han kanske att ljudet från duschen skulle dränka ljudet av hans röst.

Jag tror också att det är mer än så och jag anser att det mest sannolika är att han pratade med sig själv och spelade upp en fantasi om att vara otrogen.
  • Anonym (Sofie)

Ja, duschen va på samtidigt. Men ändå, vrf ens riskera att jag kanske hör?? Och sen underskattar min intelligens fast han blivit påkommen?? Det stör jag mig med på, att han tror att jag är helt dum i huvudet. Det är mer än så, han smörar nu och känner skuld, det brukar han inte göra såhär mycket om han bara skällt på mig, vilket inte brukar hända ofta annars ändå men. Han verkar nervös och osäker också. Frågar om jag är arg på honom osv. Han slickar min röv för tillfället. Han städar här hemma så jag slipper göra det, hjälper mig med saker och är allmänt mycket sötare mot mig än vad han brukar vara. 

• Anonym (E)
    Anonym (Sofie) skrev 2024-01-10 16:35:18 följande:

Ja, duschen va på samtidigt. Men ändå, vrf ens riskera att jag kanske hör?? Och sen underskattar min intelligens fast han blivit påkommen?? Det stör jag mig med på, att han tror att jag är helt dum i huvudet. Det är mer än så, han smörar nu och känner skuld, det brukar han inte göra såhär mycket om han bara skällt på mig, vilket inte brukar hända ofta annars ändå men. Han verkar nervös och osäker också. Frågar om jag är arg på honom osv. Han slickar min röv för tillfället. Han städar här hemma så jag slipper göra det, hjälper mig med saker och är allmänt mycket sötare mot mig än vad han brukar vara. 

Gissa varför... Låtsas som att du släppt det.
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (E) skrev 2024-01-10 17:34:17 följande:
    Gissa varför... Låtsas som att du släppt det.
    För han är otrogen 
  • Anonym (Nfnf)

Är väl ingen som skulle snacka så själv 

• Anonym (2025)
    Anonym (Sofie) skrev 2024-01-10 16:35:18 följande:

Hur gick det för er TS? Fick du reda på vad som hände?
Svar på tråden Min man har konversationer med sig själv?