• Anonym (Fundersam Man)

Varför är kvinnor på dejtingsajter om dom inte vill dejta?

Det tycker jag är konstigt 

• Svar på tråden Varför är kvinnor på dejtingsajter om dom inte vill dejta?
  • Anonym (Kvinnor)
    Anonym (Normalt) skrev 2024-01-10 18:46:27 följande:
    Det finns ju gott om kvinnor på dejtingsidor som vill kolla sitt marknadsvärde.
    Deras egoism förstör för männen. 
  • Anonym (S)

Jag ville träffa nån men inte första bästa random! Hade jag dejtat alla som ville dejta mig så hade jag fått ta tjänstledigt från jobbet! Jag ville ta det lugnt, bli nyfiken på personen och genuint intresserad av att faktiskt vilja ta allt ett steg vidare. Upptäcka så gott det gick eletroniskt om vederbörande var ett arsle eller nåt spännande. Så som det var förr! Den tiden ger inte killar tjejer längre. Det är "Tja, träffas?" eller ännu hellre "Tja, knulla?" och säger man ifrån så blir det en jävla harang om varför man är där och att man ska dra åt helvete etc etc. Killar påstår att tjejer är bekräftelse-kåta men vad är killar då, som ber tjejer dra åt helvete på en kontaktsajt för att man inte vill träffa dem efter två minuters konversation???

• Anonym (Normalt)
    Anonym (Kvinnor) skrev 2024-01-10 18:53:50 följande:
    Precis som männen som är på samma dejtingsidor i så fall får anses förstöra för kvinnor.
  • Anonym (Kvinnor)
    Anonym (Normalt) skrev 2024-01-10 18:46:27 följande:
    Det finns ju gott om kvinnor på dejtingsidor som vill kolla sitt marknadsvärde.
    Bara om de misstänker att de är fula som det möjligtvis är okej. 
  • Anonym (Kvinnor)
    Anonym (Kvinnor) skrev 2024-01-10 18:53:50 följande:
    Det tar tid och energi som de hade kunnat lagt på någon annan person. 
  • Anonym (Men_är_det)
    Anonym (S) skrev 2024-01-10 18:57:33 följande:

Jag ville träffa nån men inte första bästa random! Hade jag dejtat alla som ville dejta mig så hade jag fått ta tjänstledigt från jobbet! Jag ville ta det lugnt, bli nyfiken på personen och genuint intresserad av att faktiskt vilja ta allt ett steg vidare. Upptäcka så gott det gick eletroniskt om vederbörande var ett arsle eller nåt spännande. Så som det var förr! Den tiden ger inte killar tjejer längre. Det är "Tja, träffas?" eller ännu hellre "Tja, knulla?" och säger man ifrån så blir det en jävla harang om varför man är där och att man ska dra åt helvete etc etc. Killar påstår att tjejer är bekräftelse-kåta men vad är killar då, som ber tjejer dra åt helvete på en kontaktsajt för att man inte vill träffa dem efter två minuters konversation???

Men är det så vanligt med män som beter sig så? En vuxen person ska ju trots allt kunna ta ett nej.

• Anonym (Vi vill bara dejta riktiga män)

Jag har absolut inte samma erfarenheter som du angående män på dejtingsidor..

Jag fick också massor med post när jag var med där, men inte en enda av dom männen skickade mess där dom skrev "tja träffas eller tja knulla" 

Och jag har inte heller varit med om en enda man som bett mig dra åt helvete någonsin på varken dejtingsidor eller socialmedia som FB..Där jag har träffat män som jag sen träffat IRL..

Sen OM dom hade betett sig på det viset det så går man ju bara vidare till nästa man..
    Och eftersom alla är olika så får du INTE samma svar tillbaka igen..

Det fanns ju massor med män som kunde och kan skriva längre meningar än så haha
  • Anonym (Ckw)

Det är rätt så enkelt.. Kvinnor hoppar in på dejtingsidor med sina "små regler". Typ
    1. Jag har redan pojkvän så jag ska bara kolla lite... (slutar med att hon är otrogen när hon springer in i rätt)
    2. Jag ska vänta i två månader innan jag ligger! (byxorna åker av på 10 sekunder så länge killen gör det rätt.) 
    3. Jag ska inte ta första bästa! (Man råkar vara den första som visar intresse för henne och skriver... Men hon har bestämt en "hemlig liten gullig regel" så man får inte träffa henne. (denna regel försvinner självklart ut genom fönstret så fort hon träffar rätt.)

Så vi killar skiter i era regler efter ett tag då vi också vill komma ut och träffa människor.. Och skaffar lite regler vi med. Antingen så träffas vi, eller så skiter vi i det så jag kan leta vidare. Vi har inte tid med småflickor som ska sitta och dregla och tänka i någon månad om hon verkligen vill träffa en. 

Svaret på frågan är rätt så enkel, vill du träffas, eller du inte redo för det?
  • Anonym (S)
    Anonym (Men_är_det) skrev 2024-01-11 13:17:38 följande:
    Men är det så vanligt med män som beter sig så? En vuxen person ska ju trots allt kunna ta ett nej.
    Det är faktiskt väldigt vanligt att killar har samma attityd som ts. "Vad gör du här då, om du inte vill dejta?? Jag tänker inte sitta här och slösa tid med att skriva!!". Då kan man ju undra vem som är på fel ställe.... Många verkar seriöst tro att det är nån slags cyber-bordell. Alla tjejer sitter och väntar på just dem, bara knalla in och peka ut sig någon. Blir värsta chocken när det visar sig att även tjejen har rätt till en åsikt och dessutom bestämmanderätt.
  • Anonym (S)
    Anonym (Ckw) skrev 2024-01-12 02:16:08 följande:
    Det är rätt så enkelt.. Kvinnor hoppar in på dejtingsidor med sina "små regler". Typ
    1. Jag har redan pojkvän så jag ska bara kolla lite... (slutar med att hon är otrogen när hon springer in i rätt)
    2. Jag ska vänta i två månader innan jag ligger! (byxorna åker av på 10 sekunder så länge killen gör det rätt.) 
    3. Jag ska inte ta första bästa! (Man råkar vara den första som visar intresse för henne och skriver... Men hon har bestämt en "hemlig liten gullig regel" så man får inte träffa henne. (denna regel försvinner självklart ut genom fönstret så fort hon träffar rätt.)

Så vi killar skiter i era regler efter ett tag då vi också vill komma ut och träffa människor.. Och skaffar lite regler vi med. Antingen så träffas vi, eller så skiter vi i det så jag kan leta vidare. Vi har inte tid med småflickor som ska sitta och dregla och tänka i någon månad om hon verkligen vill träffa en. 

Du känner inte att det faktiskt skulle vara roligare och mer spännande om kvinnan blivit nyfiken och ville träffa just dig?? Och inte jobba efter nån desperat löpande band-princip där precis vad/vem som helst duger?
    Är man något så när noga så är frågan näst intill omöjlig att svara på faktiskt. Och då blir det självklart ett "Nej" och då blir ni tjuriga.
  • Anonym (Klotet)
    Anonym (Ckw) skrev 2024-01-12 02:16:08 följande:

Ja, det är ju jättecharmigt med desperata män som ligger med vem som helst. 

• Anonym (Ckw)
    Anonym (Klotet) skrev 2024-01-13 14:52:15 följande:

Ja, det är ju jättecharmigt med desperata män som ligger med vem som helst. 

Jo just det.. För det jag skrev är ju ett bevis för att jag är jättedesperat och bara ligger med vem som helst.......?

Eller så vet jag på tre sekunder om jag vill träffa henne eller inte. 
  • Anonym (Fundersam Man)

Hej ( men_är_det), du får gärna citera mej korrekt om du vill. ?Jag tänker inte slösa tid med att sitta här och skriva?, är inte mitt citat?Jag kan meddela dej att kvinnan i fråga inte dejtar någon. Hon vill vara singel. Har valt det. Då frågade jag henne vad hon gör på en dejtingsajt, men det visste hon inte. Jag skriver till henne dagligen, som vän. Hon betonar flera gånger att hon har valt att vara singel. Efter ett tag träffade jag min nuvarande flickvän på dejtingsajten. Hon tyckte också det var konstigt. Så vi är iallafall två som är fundersamma. Här slänger ni kvinnor skit på oss män. Vad gör det om jag väljer första bästa? Det kan bli riktigt bra. Med kärlek, omtanke, och respekt för varandra. Varför är det så viktigt att vara så noga när man väljer? Lite motsägelsefullt. Känner många fina och bra kvinnor som sitter där själva med barn. Och klagar på en dålig far/man. Var hon inte noga då? När hon valde? Eller kanske det är kvinnans fel, till en del också?

• Anonym (A)
    Anonym (Men_är_det) skrev 2024-01-11 13:17:38 följande:
    Ja man tycker det
  • Anonym (A)
    Anonym (S) skrev 2024-01-13 14:33:28 följande:
    Det är faktiskt väldigt vanligt att killar har samma attityd som ts. "Vad gör du här då, om du inte vill dejta?? Jag tänker inte sitta här och slösa tid med att skriva!!". Då kan man ju undra vem som är på fel ställe.... Många verkar seriöst tro att det är nån slags cyber-bordell. Alla tjejer sitter och väntar på just dem, bara knalla in och peka ut sig någon. Blir värsta chocken när det visar sig att även tjejen har rätt till en åsikt och dessutom bestämmanderätt.
    +1
Svar på tråden Varför är kvinnor på dejtingsajter om dom inte vill dejta?