• Anonym (Spöke)

    Ghostad

    Jag har sedan 5 månader tillbaka träffat en helt underbar person som har uppskattat mig som jag aldrig blivit uppskattad tidigare. Vi har hittat på saker som att åka iväg på weekends osv. Han har även uttryckt sig att han är kär och vi hade även blivit exklusiva. Helt plötsligt svarar han inte och jag inser att jag är blockerad överallt? Är det här vanligt? Jag har aldrig varit med om något liknande tidigare. Vad gör man? Jag hade så gärna velat ha en förklaring till allt. Vad hade ni gjort i min situation? Kan även tillägga att vi båda är vuxna människor i 30-årsåldern. 

  • Svar på tråden Ghostad
  • Anonym (Spöke)
    Anonym (D) skrev 2024-02-15 17:17:48 följande:

    Hur var sista träffen och vad sa ni sist till varandra på telefon? Vad ghostade han?


    På sista träffen pratade vi om att inte träffa andra. Sist vi skrev med varandra pratade vi om att ta in på hotell under alla hjärtans dag.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Spöke) skrev 2024-02-15 17:46:52 följande:
    På sista träffen pratade vi om att inte träffa andra. Sist vi skrev med varandra pratade vi om att ta in på hotell under alla hjärtans dag.
    Skriv ett brev, men ring eller besök honom inte.
    Han borde kunna säga vad felet är, det är det minsta man kan begära.
  • Anonym (Ghostly)
    Anonym (Spöke) skrev 2024-02-15 16:49:22 följande:
    Det är den jag är rädd för. Även att han bara ska lägga på luren. 
    Det låter som ett väldigt troligt scenario.
  • Anonym (Spöke)
    Anonym (Jullan) skrev 2024-02-15 17:56:25 följande:

    Hur länge sedan var det ni hördes?


    Vi hördes senast i måndags, jag försökte ringa igår för att se om något hade hänt eftersom han inte svarade på det jag hade skrivit, men då insåg jag att mitt nummer var blockerat. 
  • Anonym (D)
    Anonym (Spöke) skrev 2024-02-15 18:03:09 följande:
    Vi hördes senast i måndags, jag försökte ringa igår för att se om något hade hänt eftersom han inte svarade på det jag hade skrivit, men då insåg jag att mitt nummer var blockerat. 
    Är du blockerad även på andra ställen? Hade ni bestämt att fira Alla hjärtans dag så är det väldigt skumt att han drar sig undan innan det.
  • Anonym (Idioter)

    Att ghosta någon plötsligt och bara hålla sig undan, är så respektlöst! De förstår inte hur kränkande det är heller för den andra parten.

  • Anonym (Spöke)
    Anonym (D) skrev 2024-02-15 18:09:01 följande:
    Är du blockerad även på andra ställen? Hade ni bestämt att fira Alla hjärtans dag så är det väldigt skumt att han drar sig undan innan det.
    Nej, jag är inte blockerad men han läser det inte. Vet inte om det går att ?blockera dolt? så man inte ser när någon skriver. Har ju sett att han har varit aktiv på snap så lever gör han. Vi skulle ha setts i måndags och bokat in, han skrev att han skulle höra av sig, vilket han inte gjorde. 
  • Anonym (Tjej)

    Jag tror ärligt att han träffat någon annan samtidigt som han träffat dig. Och nu blivit seriös med henne och blockerat dig för att inte förstöra med den nya. Han är väl nojig att du ska ringa och att hon ser.

    hade inte kontaktat honom, låt tiden gå så kommer du säkert få rätsida på vad det var som gjorde att han ghostade dig. 

  • Anonym (Jullan)

    Låter cyniskt men har du kollat upp honom grundligt? Alltså hos Skatteverket/folkbokföringen, Lexbase och KFM? Låter hursom SJUKT trist.

  • Core

    Och du har inte haft någon annan under tiden? Det ätningen en anklagelse, bara undran om det är något som kan ha sårat honom. 


    Annars är han bara ett svin. Bästa lösningen då är att ghosta tillbaka, alla som gör så räknar ju nånstans med att bli kontaktade, ge honom inte den bekräftelsen. Skitsamma om han träffat annan, då är det väl hennes problem från och med nu.

    Känns som han har dubbeldejtat men tagit ett seriöst steg med den andra.

  • Anonym (Spöke)
    Core skrev 2024-02-15 20:42:23 följande:

    Och du har inte haft någon annan under tiden? Det ätningen en anklagelse, bara undran om det är något som kan ha sårat honom. 


    Annars är han bara ett svin. Bästa lösningen då är att ghosta tillbaka, alla som gör så räknar ju nånstans med att bli kontaktade, ge honom inte den bekräftelsen. Skitsamma om han träffat annan, då är det väl hennes problem från och med nu.

    Känns som han har dubbeldejtat men tagit ett seriöst steg med den andra.


    Nej, har inte träffat andra under tiden. 


    förstår inte när han skulle ha gjort det bara, vi har haft kontakt på snap var och varannan timme på kvällarna, då har han ju varit ensam

  • Core
    Anonym (Spöke) skrev 2024-02-15 21:40:57 följande:

    Nej, har inte träffat andra under tiden. 


    förstår inte när han skulle ha gjort det bara, vi har haft kontakt på snap var och varannan timme på kvällarna, då har han ju varit ensam


    Nej då är det säkert inte så, du är ju den med koll, det var egentligen bara en kvalificerad gissning :)

    Men mitt råd är att köra samma visa tillbaka, låt honom fundera varför du inte försöker få kontakt längre. Ge det ett par veckor, är han inte en sociopat kommer han kontakta dig, du har ju ändå försökt nu.
  • Anonym (...)

    Otrevligt. Han kan ju åtminstone säga att han inte är intresserad längre även om han inte behöver motivera det.

  • Anonym (XXX)
    Anonym (Spöke) skrev 2024-02-15 21:40:57 följande:

    Nej, har inte träffat andra under tiden. 


    förstår inte när han skulle ha gjort det bara, vi har haft kontakt på snap var och varannan timme på kvällarna, då har han ju varit ensam


    Detta (den ständiga kontakten) och pratet om att bli exklusiva respektive ta in på hotell på Alla Hjärtans Dag (gissar att allt detta var på ditt initiativ) fick honom antagligen att känna sig kontrollerad kvävd och fångad i en fälla. Om det VAR så, alltså, att det var du som tog initiativet till allting och drev på. 

    Men det är ändå fult att bara ghosta. Han borde ha kunnat ta ett snack med dig öga mot öga, eller i alla fall över telefon. Men nu VET du ju i alla fall. 
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Spöke) skrev 2024-02-15 15:43:34 följande:
    Ghostad

    Jag har sedan 5 månader tillbaka träffat en helt underbar person som har uppskattat mig som jag aldrig blivit uppskattad tidigare. Vi har hittat på saker som att åka iväg på weekends osv. Han har även uttryckt sig att han är kär och vi hade även blivit exklusiva. Helt plötsligt svarar han inte och jag inser att jag är blockerad överallt? Är det här vanligt? Jag har aldrig varit med om något liknande tidigare. Vad gör man? Jag hade så gärna velat ha en förklaring till allt. Vad hade ni gjort i min situation? Kan även tillägga att vi båda är vuxna människor i 30-årsåldern. 


    Nej det är väl inte ett vanligt beteende att ghosta och blockera någon man träffat så pass länge..och i den åldern dessutom.
    Jag hade sprungit åt andra hållet och inte brytt mig om en sån karl längre.
    Jag skulle tappat känslorna direkt faktiskt!

    Ett vidrigt beteende att göra sådär och han är säkert inte alls så underbar som han utgav sig för att vara..Det var väl bara ett spel för honom eller så har han träffat en annan tjej nu som han kan forts "spela spel" med och därför har han blockat dig så du inte kan ringa..

    Egentligen har du ju fått en typ av förklaring, iom att han blockat dig på bla tel.
    Att han är en egotrippad, skitstövel som bara snackade goja..Och att han inte är någoting att hänga i julgran har han ju visat!
    Även om jag förstår att du vill ha en riktig förklaring. Men tror du verkligen att han skulle vara ärlig helt plötsligt om han har spelat under 5 månaders tid?

     
  • Anonym (Spöke)
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-16 03:02:25 följande:
    Detta (den ständiga kontakten) och pratet om att bli exklusiva respektive ta in på hotell på Alla Hjärtans Dag (gissar att allt detta var på ditt initiativ) fick honom antagligen att känna sig kontrollerad kvävd och fångad i en fälla. Om det VAR så, alltså, att det var du som tog initiativet till allting och drev på. 

    Men det är ändå fult att bara ghosta. Han borde ha kunnat ta ett snack med dig öga mot öga, eller i alla fall över telefon. Men nu VET du ju i alla fall. 
    Det var jag som frågade om han ville träffa andra, men det var han som ville ta in på hotell, jag kände inte för hotell och förslog att vi skulle göra något annat i stället. 
  • Anonym (Ava)

    Jag var tillsammans med en man i 2,5 år. Vi bodde 20 mil i från varandra och var särbor. Planen var att flytta ihop 6 månader senare då min son flyttat hemifrån. Vi träffades varje helg Tors - till sön. Ringde varje kväll kl 20, pratade minst en timme med varandra. Jag träffade hans vänner, barn och föräldrar. Vi förlovade oss och började kolla på boende. 


    Under hela tiden hade han andra. Minst tre olika förhållanden. Och alla låg han med och lovade evig kärlek.När han träffade dom och hur han fick ihop allt vet jag inte. Han hade iofs tid i veckorna, men vad alltid upptagen efter kl 20 vardagar och alla helger, men han lyckades med det. Så allt går. Dom som vill vänstra löser det. 


    Om du känner att du behöver det för din egen skull, konfrontera honom. Gör det du känner att du behöver. Han har visat vilken mes han är, som inte ens klarar att vara ärlig mot dej så du har inget att ta hänsyn till längre. Han förtjänar att få sej en känga för hur han behandlat dej, 

  • Anonym (Spöke)

    En liten uppdatering, jag har raderat honom överallt och jag ska försöka gå vidare utan en förklaring. 

Svar på tråden Ghostad