Dem anklagar mig får deras viktuppgång - så nu kanske det är löst?!
Jag är 35 nu.
Har i alla år fått höra hur jag 'göder' folk! Alla har skojat om detta i alla år sen jag var nybliven vuxen runt 18-20 års åldern. Och inte förrän sista året har jag faktiskt tagit det på allvar. Tyvärr.
Haft 3 längre förhållande i livet, sista är fortfarande pågående och varat i snart 12 år. Alla dem tre killarna har gått upp massor när dem var tillsammans med mig. Vi snackar 20 kg + (ge och ta lite men ungefär) har en syster som bor utomlands och kommer hem någon gång per år och vi åker dit. Och varje gång anklagar hon mig efter vi umgåtts en vecka eller så tillsammans för gått upp typ 10 kg (överdrift säkert men hon går upp mkt). Detta har vänner med sagt om vi åker på semester att dem går upp med mig i deras sällskap.
Nu är det så att jag har egna barn som nu varit smala alltid men plötsligt för ett år sen gick mitt barn upp massor i vikt att jag fick faktiskt panik. Vi äter lågkolhydratkost på allt vi kan för jag väger redan för mkt och har barn som behöver hålla en bra balans. Så det är mindre fetter osv. (Väldigt kort förklarat men vi äter vv mat blandat med andra saker för dem andra ) Så dietisten ska hjälpa oss nu med han.
Men min teori är att dem alla som skojat har menat allvar ! Hur fan kan man missa detta :(
Men jag tänker min fråga nu: jag har bokat en gastric för jag har kämpat med vikten sen jag var 18. Och pga följdsjukdomar som gör att jag inte går ner i vikt trotts pt och dieter insatta så är den allafall snart. Nu handlar jag ju inte hem för det sköter mannen, jag äter inte mer än shakes och gjort nu en tid, så det innebär att dem äter färre ggr hemma (vilket vi tror är en stor bov med), så nu har familjemedlemmar gått ner i vikt. Så kan min teori stämma att med denna operation kanske jag får koll på normal mat konsumtion och kan hjälpa hela familjen?! Någon som känner igen sig. ?