• Anonym (hmm)

    Kommer man kunna toppa sexet man hade med sitt ex??

    Mitt ex gjorde slut med mig efter 3 år ihop. 

    Under vår relation var sex väldigt viktigt för oss båda. Vårt sexliv utvecklades hela tiden och jag och hon njöt verkligen av varandra. Vi hade sex mycket mer än snittet pga att jag förstod hur jag kunde tillfredsställa henne och hon mig. Vi var väldigt kära i varandra.

    Vi har många gånger efter vi gjort slut haft sex. 

    Nu verkar det som att vi tappat kontakten helt. Hon har inte hört av sig efter 1 månad utan kontakt och jag har inte heller gjort det trots att jag är fof kär i henne.

    Jag har legat med en annan tjej som va en 10a! Känner man inte varandra så är det utseende man går på såklart. Sexet var helt okej, men jag kunde direkt inte njuta då hon inte var på samma nivå som mitt ex, inte ens i närheten.

    Jag går runt och hoppas på att gå vidare samtigt som jag hoppas att mitt ex ska höra av sig efter hon har insett vad hon saknar. 

    Jag brukar använda no contact rule, brukar oftast funka och att tjejen kommer tillbaka, men vafan ska man säga då om hon hör av sig? man vill ju inte vara en toffel tillslut och hamna i samma sits? Vad är lösningen till denna limbo?
  • Svar på tråden Kommer man kunna toppa sexet man hade med sitt ex??
  • Tixer

    Varför gjorde hon slut med dig? Du har definitivt inte släppt henne nog bäst skit träffa andra till du är över henne, kommer ta mer månad innan du kommer kunna släppa henne.

  • Anonym (J)

    Var sexet med exet sådär fantastiskt första gången då? Oftast är det ju något man bygger upp över tid och du kommer kunna få det med någon annan också. 


    Du pratar mycket om sexet, är det henne eller sexet du saknar? Oavsett har det ju tagit slut för en anledning. Antingen kommer hon tillbaka och det blir ni, då får du hoppas att det håller, eller så gör hon inte det och då måste du gå vidare. 
    Fattar iof sig inte varför inte du själv kan höra av dig om du nu vill vara med henne. 

  • Anonym (Jej)

    Kära TS, du låter väldigt kär i ditt ex, och jag skulle även gissa att du är väldigt ung, max 23.

    Gör aldrig något som du inte kan stå för sedan. Eftersom du vill ha tillbaka ditt ex så ligg inte med andra, regel nr 1, det minska defenitivt dina chanser till återförening. 

    Kontakta ditt ex, och säg att du vill ge ert förhållande en ny chans, om du inte redan gjort det, och om det är det du vill. 

    Är den chansen helt körd så tillämpa 0-kontalt. Gör sånt du mår bra av, träna, umgås med vänner, lär dig ett nytt språk, ja vad som helst. När du känner att du kan vakna på morgonen och inte tänker på ditt ex, då kan du börja dejta igen.

    För ingenting blir bättre att hoppa isäng med andra när bara en speciell finns i huvudet. 

    Lycka till! 

  • Anonym (Fia)

    Det är nog så det funkar faktiskt. Känslor och sexuell kompabilitet ger väldigt bra sex för mig.

    Gjorde slut med ett ex jag var kär i, ville inte men var tvungen för min egen skull. Nuvarande partnern är en 10:a, i början var sexet rätt bra men det var först när jag blev kär som det utvecklades till ngt mkt bättre än med exet.

    Så som andra skriver, du får helt enkelt ha tålamod med att det tar tid att komma över exet. Det finns ju orsaker till att det är ett ex, vad är det som säger att det inte skulle bli samma sak igen? Så tar det slut, du blir ledsen och så fortsätter cykeln.

    Funkar något inte är det lika bra att låta bli det. Det är inte meningen att en relation ska ge mer sorg än glädje.

Svar på tråden Kommer man kunna toppa sexet man hade med sitt ex??