• Anonym (Nnnnn)

    Får mig att tveka

    Jag är ihop med en personlig tränare som även är en bodybuilder. Folk runtom mig pratar om hur dum jag är om jag litar på honom och att han nog vill ha en flickvän som är modell.
    Detta har tyvärr börjat påverka mig negativt och ta på mitt självförtroende. Tips?

  • Svar på tråden Får mig att tveka
  • Anonym (JustAdude)

    Sluta lyssna på vad andra säger. Låter mer som att de är respektlösa och avundsjuka på dig för att du är tillsammans med en vältränad man. Är ni kära så spelar det ingen roll hur man ser ut.
    Om din kille däremot beter sig flirtigt till andra kvinnor så kanske du ska tänka till lite men om inte så ska ni ha det bra i ert förhållande.

  • Anonym (Nnnnn)
    Anonym (JustAdude) skrev 2024-02-17 06:49:08 följande:

    Sluta lyssna på vad andra säger. Låter mer som att de är respektlösa och avundsjuka på dig för att du är tillsammans med en vältränad man. Är ni kära så spelar det ingen roll hur man ser ut.
    Om din kille däremot beter sig flirtigt till andra kvinnor så kanske du ska tänka till lite men om inte så ska ni ha det bra i ert förhållande.


    Men börjar må dåligt och kolla mig själv i spegeln mer än vanligt och jämföra mig med dessa Instagram tjejer som följer hans träningskonto. Vet att det inte är hälsosamt och det har inte hänt innan men nu har det tyvärr börjat hända... 
    Jag själv är fit och får höra att jag är naturligt vacker men är inte modell lång osv.
  • Anonym (JustAdude)

    Sluta jämför dig själv med andra. Du är du och du är tillräckligt snygg för att vara tillsammans med din kille för annars så hade han aldrig blivit tillsammans med dig.
    Dessutom så har inte allting med utseende att göra utan också personliga bra egenskaper. Det du ser när du jämför dig med de andra är bara utseendet på dem. De kanske har värsta attityden och stora uppblåsta egon som gör att de aldrig skulle vara värt att vara tillsammans med dem.
    Är du naturligt vacker så är du mycket snyggare än många modeller oavsett hur lång du är.
    Sök endast bekräftelse av din kille och strunta i vad andra säger, tycker och tänker om dig.

    Äska dig själv och ge kärlek till din kille.

    Om du framöver fortfarande mår dåligt gå och prata med någon som kan hjälpa dig. Om du och din kille har det bra tillsammans så förstör inte det genom att bli osäker på dig själv.

  • Anonym (Nnnnn)
    Anonym (JustAdude) skrev 2024-02-17 08:40:20 följande:

    Sluta jämför dig själv med andra. Du är du och du är tillräckligt snygg för att vara tillsammans med din kille för annars så hade han aldrig blivit tillsammans med dig.
    Dessutom så har inte allting med utseende att göra utan också personliga bra egenskaper. Det du ser när du jämför dig med de andra är bara utseendet på dem. De kanske har värsta attityden och stora uppblåsta egon som gör att de aldrig skulle vara värt att vara tillsammans med dem.
    Är du naturligt vacker så är du mycket snyggare än många modeller oavsett hur lång du är.
    Sök endast bekräftelse av din kille och strunta i vad andra säger, tycker och tänker om dig.

    Äska dig själv och ge kärlek till din kille.

    Om du framöver fortfarande mår dåligt gå och prata med någon som kan hjälpa dig. Om du och din kille har det bra tillsammans så förstör inte det genom att bli osäker på dig själv.


    Detta pågick inte förrän människor runtom mig började komma med kommentarer. Har tidigare innan inte ens tänkt på det men att höra att jag är dum i huvudet om jag tror att jag är den enda han har osv gör ont.

    Har visar honom att han betyder för mig men är samtidigt rädd att han ska strunta i mig så fort en annan snygg tjej dyker upp.
  • Anonym (mandarinen)
    Anonym (Nnnnn) skrev 2024-02-17 09:56:59 följande:
    Detta pågick inte förrän människor runtom mig började komma med kommentarer. Har tidigare innan inte ens tänkt på det men att höra att jag är dum i huvudet om jag tror att jag är den enda han har osv gör ont.

    Har visar honom att han betyder för mig men är samtidigt rädd att han ska strunta i mig så fort en annan snygg tjej dyker upp.
    Du är inget offer för vad andra säger. Du kan själv fatta beslut om vem du vill lyssna på.

    Man kan fånga folks kommentarer som en boll. Titta på den, utvärdera bollen, sedan kasta iväg den istället för att ta in den i hjärtat. Säg stopp, använd hjärnan.
  • Anonym (mandarinen)

    ...och om du en gång haft det, tron på dig själv, så kan du komma dit igen.

    Kanske läge att skaffa nya vänner.

  • Anonym (Nnnnn)

    De får mig att känna som om jag inte e värd ett skit och att han förtjänar en modell typ.

  • Anonym (JustAdude)

    Om du blir riktigt osäker så får du fråga dem runtomkring dig om de har några bevis för sina påståenden som de kan visa upp. Annars så kan du säga, -"ok, bra nu vet jag vad ni tycker så nu behöver vi inte prata mer om den saken".

    Om din kille är vettig så kommer han inte göra slut med dig bara för att första bästa snygga tjej dyker upp, du var ju först till honom.

    Tycker ändå att det låter som att du har någon som andra är avundsjuka på att du har och gärna skulle vilja ha i ditt ställe. Otur för dem! 

    Snälla, gör som mandarinen säger blås iväg den där dåliga kommentars bollen och försök att strunta i dem.

    Lägg fokus på er och omge dig med bra människor som är glada för din skull!

  • Anonym (Nnnnn)
    Anonym (JustAdude) skrev 2024-02-17 11:29:18 följande:

    Om du blir riktigt osäker så får du fråga dem runtomkring dig om de har några bevis för sina påståenden som de kan visa upp. Annars så kan du säga, -"ok, bra nu vet jag vad ni tycker så nu behöver vi inte prata mer om den saken".

    Om din kille är vettig så kommer han inte göra slut med dig bara för att första bästa snygga tjej dyker upp, du var ju först till honom.

    Tycker ändå att det låter som att du har någon som andra är avundsjuka på att du har och gärna skulle vilja ha i ditt ställe. Otur för dem! 

    Snälla, gör som mandarinen säger blås iväg den där dåliga kommentars bollen och försök att strunta i dem.

    Lägg fokus på er och omge dig med bra människor som är glada för din skull!


    Ja jag ska försöka strunta i de och jag hoppas verkligen att han är vettig och tänker med hjärnan. Dock är jag 4 år äldre än honom, kanske därför också jag blir osäker men ser dock yngre ut.
  • Anonym (JustAdude)

    Bra att du kommer försöka strunta i de TS. Om din kille tänker med hjärnan eller inte kan bara du veta så jag överlåter den biten till dig. Att du är 4år äldre än honom tycker jag inte är stor åldersskillnad. Det finns par som har större åldersskillnad och där mannen/kvinnan är mer  kramgo i kroppsformen än muskulös och fit, men att de har något som ändå attraherar sin partner till att vilja vara med dem.
    Det är alltid ett stort plus att som dig vara naturligt vacker och se yngre ut som du gör. Känn dig glad och positiv över det och att du har en pojkvän, som andra kanske är avundsjuk på att du har. 

    Har du någonting bra så lägg fokus på det och vårda det.
    Oavsett om du är kvinna eller man, när du är glad och positiv av dig det är då du är som allra vackrast i betraktarens ögon.

Svar på tråden Får mig att tveka