• Anonym (Anonym)

    Dejt blabla....

    Är 32 år. Bara haft 2 förhållanden tidigare och dessa två började med vänskap som blev förhållande.. så dejta har jag i princip aldrig gjort. Därav är det kaos i mitt huvud just nu.

    Träffade en man igår från en app. Tyckte nog att det kändes bra, men vet ju såklart inte vad han tyckte. När jag gick hem sa han att jag ska höra av mig när jag kommit hem, men det glömde jag ju.

    Han skrev då "hoppas du kom hem säkert! Godnatt" och jag svarade på det. Efter det har vi inte skrivit något alls. Innan igår har vi smsat dagligen under en vecka typ. Är det konstigt att han inte har skrivit något idag?
    Jag skulle ju såklart kunna skriva med, men vill inte vara för på då jag skrev sist?

  • Svar på tråden Dejt blabla....
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (JustAdude) skrev 2024-02-17 22:57:23 följande:

    (Maybe the game?) 

    Jag tror att han låter dig bygga upp din attraktion/saknad av honom (i ditt huvud) genom att först ha mycket kontakt för att därefter tvärt inte höras alls (hot n cold). Det får dig att bli fundersam och tänka mer på honom. (It works everytime in some guys minds).
    Vad du ska göra nu är upp till dig men hade jag varit tjej så hade jag hört av mig till honom. Det värsta läget är alltid vänteläget för det får hjärnan att tänka på så mycket annat om man är lite osäker på vart man står till sin eventuella nya pojk-/flickvän.

    Det här är bara min teori i ditt fall som jag delar med mig av då jag har hört talas om liknade situationer tidigare. 

    Livet är för kort för att vara ofrivilligt singel -Våga och vinn är det enda som gäller då!

    Ha en trevlig kväll.


    Hur gammal är du?
    Å jag tycker verkligen inte om att höra av mig först, innan jag vet att han är intresserad. Annars har jag inga problem med det.

    Vänteläget kan jag stå ut med. Men vill verkligen inte att han ska tro att jag inte är intresserad.

    Jag skrev "godnatt 😍"
    Det borde han väl tolka som att jag är intresserad? Även om han är lite fyrkantig? Isåfall väntar jag hellre ut han..

    Fick dock verkligen inte uppfattningen om att han är sån som kör spel, mer raka kort och vill ha saker klart för sig.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (JustAdude) skrev 2024-02-17 22:57:23 följande:

    (Maybe the game?) 

    Jag tror att han låter dig bygga upp din attraktion/saknad av honom (i ditt huvud) genom att först ha mycket kontakt för att därefter tvärt inte höras alls (hot n cold). Det får dig att bli fundersam och tänka mer på honom. (It works everytime in some guys minds).
    Vad du ska göra nu är upp till dig men hade jag varit tjej så hade jag hört av mig till honom. Det värsta läget är alltid vänteläget för det får hjärnan att tänka på så mycket annat om man är lite osäker på vart man står till sin eventuella nya pojk-/flickvän.

    Det här är bara min teori i ditt fall som jag delar med mig av då jag har hört talas om liknade situationer tidigare. 

    Livet är för kort för att vara ofrivilligt singel -Våga och vinn är det enda som gäller då!

    Ha en trevlig kväll.


    Vad hade du isåfall skrivit då?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-02-17 23:05:55 följande:
    Vad hade du isåfall skrivit då?
    Något i stil med att det var roligt att träffas sist. Eller bara skriva.ett enkelt och kort meddelande och höra hur han haft det sedan ni sågs?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-17 23:11:10 följande:
    Något i stil med att det var roligt att träffas sist. Eller bara skriva.ett enkelt och kort meddelande och höra hur han haft det sedan ni sågs?
    Tolkar du det som att han tog sista initiativet till kontakt som skrev godnatt efter vi sågs?

    Vad hade du tänkt om jag inte hörde av mig? Hade du hört av dig då?
  • Anonym (Anonymous)

    Jag skulle också tolka det som att han tog sista initiativet som TS reagerade på. Kanske är han intresserad men lite fundersam pga att du inte hörde av dig trots att han bad dig att göra det? Om jag skulle vara i din situation skulle jag skriva till honom. För mycket på är du inte.

    Min känsla är att nätdejting har en extremt hög risk för missförstånd och om men är det minsta otydlig kan det leda till att man blir dissad och vet inte ens varför.

  • Anonym (Man)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-02-17 23:13:18 följande:
    Tolkar du det som att han tog sista initiativet till kontakt som skrev godnatt efter vi sågs?

    Vad hade du tänkt om jag inte hörde av mig? Hade du hört av dig då?
    Hade jag varit i hans situation hade jag tolkat det som att jag var den som tog sista initiativet som skrev till dig och du svarade. Det plus att han bad dig höra av dig när du kom hem och glömde det tillsammans gör nog att han nog tror att du inte är intresserad. Att du glömde är inte hela världen, men just här kan det nog ge bilden av att du inte är intresserad.

    Hur jag hade tänkt? Här hade jag nog tänkt att du inte var intresserad, men jag hade nog hört av mig ändå. Och hade jag inte varit intresserad av att ses igen hade jag ändå blivit glad om du skrivit något trevligt. Och då hade jag förklarat att jag tyvärr.inte ville ses igen och önskat dig lycka till. Skriv till honom nu och du har inget att förlora.
  • Anonym (JustAdude)

    @ TS. 

    Du kan texta:

    "Hej, hur är läget? Jag är uttråkad kan du inte snällä berätta något roligt? (Smile face)" 

    "Hej, vad gör du för roligt som jag nu går miste om?"

    "Hej, hjälp! -du vet inte vart min mobil är, jag kan inte hitta den?" 
    (Den mobil du håller i dina händer och skriver med just nu).

    Var kreativ och skriv något roligt som får den andra personen att vilja få konversationen att fortsätta. 

  • Anonym (Anonymous)

    Förstår inte varför ska det vara så komplicerat? Varför inte bara skriva hur det är, att du känner dig lite osäker om det blev missförstånd? Jag nätdejtade ett tag och valde alltid raka vägen som jag tyckte funkade bäst. 

  • Anonym (+)
    Anonym (Anonymous) skrev 2024-02-17 23:46:06 följande:

    Förstår inte varför ska det vara så komplicerat? Varför inte bara skriva hur det är, att du känner dig lite osäker om det blev missförstånd? Jag nätdejtade ett tag och valde alltid raka vägen som jag tyckte funkade bäst. 


    Nåja, bla bla bla , ställer man ingen seriös fråga får man heller inga seriösa svar.
  • Anonym (Löken)

    Om dy låtsa att du hade varit i hans ställe, hur hade du då tolkat situationen? Jag hade lätt kunnat tolka dig som ointresserad om du skulle höra av dig och sen inte gjorde det, oavsett om du svarade med ett godnatt. Det var han som tog det initiativet, så det är definitivt inte konstigt eller för på om du skriver till honom.

  • Anonym (Skulle höra av mig)

    Att han ber dig höra av dig och sedan när du glömmer det ändå smsar godnatt och visar att han bryr sig om din säkerhet, är i min värld inget man skulle göra om man inte var intresserad på ett eller annat sätt. Som många andra sagt skulle jag nog också tänka att bollen ligger lite hos dig nu om jag var han.

    Jag är man, 34. Tänkte att jag svarar på det också på en gång eftersom du frågat de andra som svarat Flört

  • Spucks

    TS, du kan ju fundera i evigheter på vad han tänker och känner. Eller så skriva du helt enkelt till honom och får något slags svar. Jag skulle skriva något som "Tack för den fina kvällen, hoppas vi kan upprepa det snart" eller något åt det hållet.


    Anonym (JustAdude) skrev 2024-02-17 23:36:46 följande:

    @ TS. 

    Du kan texta:

    "Hej, hur är läget? Jag är uttråkad kan du inte snällä berätta något roligt? (Smile face)" 

    "Hej, vad gör du för roligt som jag nu går miste om?"

    "Hej, hjälp! -du vet inte vart min mobil är, jag kan inte hitta den?" 
    (Den mobil du håller i dina händer och skriver med just nu).

    Var kreativ och skriv något roligt som får den andra personen att vilja få konversationen att fortsätta. 


    Usch, om någon skriver sånt till mig och tror han är kreativ och rolig, skulle jag nog avsluta direkt, för den personen verka vara på nivån av en tonåring och jag skulle känna mig som en pedofil. Speciellt sista meningen du föreslog.
  • Anonym (50+)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-02-17 23:04:41 följande:
    Hur gammal är du?
    Å jag tycker verkligen inte om att höra av mig först, innan jag vet att han är intresserad. Annars har jag inga problem med det.

    Vänteläget kan jag stå ut med. Men vill verkligen inte att han ska tro att jag inte är intresserad.

    Jag skrev "godnatt 😍"
    Det borde han väl tolka som att jag är intresserad? Även om han är lite fyrkantig? Isåfall väntar jag hellre ut han..

    Fick dock verkligen inte uppfattningen om att han är sån som kör spel, mer raka kort och vill ha saker klart för sig.
    Så efter påminnelse så skrev du alltså bara godnatt och en smiley? Inget om tack för dejten, eller att det var trevligt att ses, eller någon fråga om han ville ses igen? Det låter i mina öron som att du skulle vara rätt ointresserad. Men jag är en bra bit över 50 så det kanske är en generationsfråga?
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-02-17 22:41:16 följande:
    Mönstret har ju dock inte ändrats eftersom att när vi sågs så tog ju våran konversation naturligt slut i  sms då vi kunde prata irl istället och nu blir det som att isåfall börja på en ny konversation.
    Då missförstod jag dig. Du skrev: "Efter det har vi inte skrivit något alls. Innan igår har vi smsat dagligen under en vecka typ." Så jag trodde att ni gått från att skriva till varandra varje dag, till att plötsligt inte höras igår.
  • Anonym (and round an round we go)

    Alltså man kan sitta och spekulera i 2 år kring vad som menades med ett ord och vad man tror kan röra sig i andras huvud men det finns bara ett sätt att vara någorlunda säkert och det är att prata med varandra. Och inte ens det är 100% säkert för folk har ofta en egen agenda och agerar oftast i sitt eget intresse först och i den egotrippade / narcissistiska värld vi lever i idag så är det väl mer regel än undantag att man träffar flera samtidigt men glömmer att nämna det så man inte riskerar att gå miste om en potentiell partner eller knull beroende på vad man vill.

    Så om jag vore du så skulle jag;

    1) Inte förvänta mig att du är den ända han dejtar

    2) Inte lita blint på vad han säger för det han säger kommer förmodligen vara det som passar honom bäst men inte nödvändigtvis stämma med vad du vill. Det måste inte vara så men något du bör räkna med iaf.

    3) Inte spekulera ihjälp mig över saker utan se till att reda ut eventuella frågetecken tidigt så att du inte slösa bort tid på fel kille.

Svar på tråden Dejt blabla....