• Anonym (Happybutnot)

    Svartsjuk på manlig kollega?

    Har en tät relation med min chef som jag tycker väldigt mycket om (båda singlar) på ett professionellt sätt och vi jobbar väldigt bra ihop trots stor åldersskillnad (20 år). Vi klickar extremt bra och kommer bra överens. 

    Nu till mitt dilemma. För ungefär 4 veckor sedan började en ny kollega, man, i samma ålder som min chef som jag jobbar ihop med. Han är trevlig och superduktig på sitt jobb. Men min chef och den nya har också klickat väldigt bra och det känns som att den nya kollegan är min chefs nya favorit så nu känns det som att jag ibland glöms bort för att dem har bondat så bra?. 

    Det är ingen tävling och vi jobbar med olika saker i affären men ändå kan jag inte rå för dessa känslor. 


     

  • Svar på tråden Svartsjuk på manlig kollega?
  • Anonym (trappa ned)
    Anonym (Happybutnot) skrev 2024-02-20 19:47:45 följande:
    Vi klickar extremt bra och kommer bra överens. 
    När det gäller relationen till sin chef tycker jag rent allmänt att det är bättre att ha ambitionen att den skall beskrivas som 'vi kommer bra överens' än att man skall säga saker som 'vi klickar extremt bra'.

    Se det som en anledningen till att trappa ned för dom överdrivet entusiastiska känslorna till ett mer lagom nivå.
Svar på tråden Svartsjuk på manlig kollega?