• Anonym (Ensam och lite ledsen)

    Jag känner mig ensam i vårt förhållande.

    Jag är tillsammans med en man sedan ca 14 månader tillbaka. Jag älskar honom jättemycket och är så lycklig när vi träffas MEN jag känner mig ofta ensam när vi inte ses. Han har inget större behov att kommunicera när vi inte ses, speciellt inte via telefon. Vår kommunikation sker mestadels via sms och detta har jag pratat med honom om vid ett flertalet gånger. Han har försökt bli bättre ett tag, har ringt då och då men nu är det länge sedan vi pratades i telefon. Under hela dagen idag har han skickat totalt fem sms. Visst, jobb och barn tar sin tid men är man i en relation måste man vårda den. Vi ses inte så ofta, blir en övernattning på helgen samt att vi oftast äter en dag mitt i veckan. När vi ses visar han tydligt att han tycker om mig och säger att jag aldrig ska tvivla på hans känslor. Jag skulle vilja prata i alla fall någon dag i veckan, kanske säga god natt eller bara höra hur dagen varit. Jag har anpassat mig efter hans behov men känner att det inte är hållbart för mig längre att ha det så här. Jag skickade sms ikväll om vad jag känner samt att jag vill prata om det istället för att skriva. Jag tänkte även börja ringa honom för att JAG vill prata med honom, tänker inte låta bli bara för att han inte har ett stort behov av att prata när vi inte ses. Jag får se vad som händer imorgon, känner mig ganska nere just nu. Man måste anstränga sig i ett förhållande, mötas på halva vägen samt se till att den andre parten mår bra, just nu känner jag mig inte särskilt prioriterad.
  • Svar på tråden Jag känner mig ensam i vårt förhållande.
  • Anonym (Bella)

    Intressant att fem sms ses som lite?

    Men jag förstår att du vill prata i telefon, det ger ju lite mer. Ni kanske bara inte är på samma plats när det gäller er relation? Ofta känner man på sig om den andra är jätteintresserad eller inte. Du kanske känner av att han inte har kommit lika långt som du. 

  • Anonym (Ensam och lite ledsen)
    Anonym (Emma) skrev 2024-02-21 09:45:50 följande:
    Jag tror inte mängden kommunikation har med kön att göra utan hur man är som person. Jag skulle bli tokig om det skulle messa/ringa flera gånger om dagen och jag är kvinna. Jag har haft kontakt med killar som ska messa från morgon till kväll och då funkar det inte. Ringa 2-3 gånger i veckan räcker bra och träffas varannan helg samt 1 kväll i veckan. Visst nåt mess ibland men det blir för mycket om det är alla dagar. Man kommunicerar om man har nåt viktigt att prata om och kanske 2 gånger i veckan bara för att höras. 
    Du skriver att du har haft kontakt med killar, alltså, jag och denna man har ett seriöst förhållande och vill dela livet men av diverse anledningar kan vi inte flytta ihop i nuläget. Vi är dessutom äldre, runt 45 och har ambitioner att flytta ihop i framtiden.
  • Anonym (Ensam och lite ledsen)
    Anonym (Bella) skrev 2024-02-21 09:53:04 följande:

    Intressant att fem sms ses som lite?

    Men jag förstår att du vill prata i telefon, det ger ju lite mer. Ni kanske bara inte är på samma plats när det gäller er relation? Ofta känner man på sig om den andra är jätteintresserad eller inte. Du kanske känner av att han inte har kommit lika långt som du. 


    Han är seriös, vill dela livet med mig, det pratar vi ofta om. 
  • Anonym (Ensam och lite ledsen)
    Anonym (My) skrev 2024-02-21 09:57:37 följande:

    Din kille kommer snart att känna sig kvävd och dra.


    På vilket sätt? Om man är seriös och vill ha en framtid tillsammans så vill man väl att förhållandet ska fungera? Men investerar väl tid i sitt förhållande för att det ska fungera? Man lär ju inte känna varandra om man inte har kontakt. På vilket sätt kommer han känna sig kvävd? 
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Ensam och lite ledsen) skrev 2024-02-21 10:00:49 följande:
    På vilket sätt? Om man är seriös och vill ha en framtid tillsammans så vill man väl att förhållandet ska fungera? Men investerar väl tid i sitt förhållande för att det ska fungera? Man lär ju inte känna varandra om man inte har kontakt. På vilket sätt kommer han känna sig kvävd? 
    Det är alltid en risk att börja "jaga" en person i en relation med telefonsamtal och sms mm. Då kan den andra personen börja känna att han måste ge mer än han har att ge och känna sig just kvävd. 

    Tror ni båda måste inse att ni har helt olika behov av kontakt och kommunikation. 
  • Anonym (Ensam och lite ledsen)
    Anonym (Bella) skrev 2024-02-21 10:06:14 följande:
    Det är alltid en risk att börja "jaga" en person i en relation med telefonsamtal och sms mm. Då kan den andra personen börja känna att han måste ge mer än han har att ge och känna sig just kvävd. 

    Tror ni båda måste inse att ni har helt olika behov av kontakt och kommunikation. 
    Jaga? Jag ser det definitivt inte så, jag tycker om att ha kontakt med honom, fick faktiskt svar från honom nu imorse och han har absolut inget emot att vi pratar mer i telefon och att han tycker om att prata med mig.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Ensam och lite ledsen) skrev 2024-02-21 09:55:15 följande:
    Du skriver att du har haft kontakt med killar, alltså, jag och denna man har ett seriöst förhållande och vill dela livet men av diverse anledningar kan vi inte flytta ihop i nuläget. Vi är dessutom äldre, runt 45 och har ambitioner att flytta ihop i framtiden.
    Jag är i samma ålder. Ja, jag har haft kontakt med killar/män. Dock blev det aldrig seriöst eftersom jag aldrig fick vara i fred. Flytta ihop kommer jag aldrig att göra hur seriöst det än är, räcker med att jag varit gift och bott med barnens pappa. 
  • NinniQX

    Jag och min man pratar ofta med varandra på dagarna. Antingen via sms eller samtal. Vi bor ihop och varit tillsammans i 18 år. Det är lite svårt för oss att avgöra vad som är för lite eller för mycket kommunikation. Eftersom han verkar dålig på att ringa så får du ringa när du vill prata med honom istället för att invänta honom. 

  • Anonym (Ensam och lite ledsen)
    Anonym (Emma) skrev 2024-02-21 10:19:47 följande:
    Jag är i samma ålder. Ja, jag har haft kontakt med killar/män. Dock blev det aldrig seriöst eftersom jag aldrig fick vara i fred. Flytta ihop kommer jag aldrig att göra hur seriöst det än är, räcker med att jag varit gift och bott med barnens pappa. 
    Jag och min kille är seriösa och pratar ofta om framtiden. Och är man kär i någon och älskar någon är det logiskt att vilja höras. Självklart terroriserar jag inte honom med sms, verkligen inte. Men jag saknar hon såklart mycket när vi inte träffas.
  • Anonym (Ensam och lite ledsen)
    NinniQX skrev 2024-02-21 10:21:55 följande:

    Jag och min man pratar ofta med varandra på dagarna. Antingen via sms eller samtal. Vi bor ihop och varit tillsammans i 18 år. Det är lite svårt för oss att avgöra vad som är för lite eller för mycket kommunikation. Eftersom han verkar dålig på att ringa så får du ringa när du vill prata med honom istället för att invänta honom. 


    Hade jag bott ihop med honom hade jag inte haft något behov av att ha kontakt under dagarna under förutsättning att det inte är något viktigt. Han skrev innan idag och vill absolut prata med mig. Vi ska prata vidare om detta när vi ses.
Svar på tråden Jag känner mig ensam i vårt förhållande.