• Anonym (Lovergirl)

Min älskare vill ha mer

Har hamnat i ett litet dilemma.
    Haft ett förhållande med en gift man i några år. 
    Enbart för sex, aldrig några känslor inblandade.
    Valde en gift man just för att jag inte vill ha något annat än bara sex.
    Vi har haft det jättebra tills för några veckor sedan då han ville träffas och prata. 
    Han säger att han fått känslor för mig och vill skiljas.
    Jag är tydlig och har alltid varit tydlig med att jag inte vill ha ett förhållande med honom.
    Nu hotar han med att berätta allt för frun, som är i den yttre bekantskapskretsen. 
    Jag vet att jag får skylla mig själv och bryr mig egentlige  inte om hon vet  men jag vill absolut inte att han skiljer sig och tror att han ska ha ett förhållande med mig.

• Svar på tråden Min älskare vill ha mer
  • klyban
    Anonym (Härligt men inte enkel) skrev 2024-03-04 09:00:39 följande:
    Jag tycker det är tråkigt att du gått in för att kapa tråden och förstöra den.
    Om det är så viktigt för dig kan vi låtsas att allt du har gjort har varit rätt. Du är bra och du har rätt.

Jag ville bara be dig att i fortsättningen tänka dig för lite,
    att du skulle försöka vara lite vänlig
    och tänka på att det du häver ur dig i skydd bakom din skärm kan påverka andra människor.

Det är faktiskt du som är skyldig till detta, då hotet är enkelt och se, och utpressningen var gå in i ett förhållande med mig.

Vi kan låtsas vad som helst, dock har jag inte sagt något inkorrekt.
    Och det verkar vara det som är svårast för dig att tackla.

Dock är situationen löst sedan länge, och ändå kapar du tråden och om något som inte ens är inkorrekt.
    Sånt är mycket intressant att se.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Härligt men inte enkel)
    klyban skrev 2024-03-04 12:47:41 följande:

Det är faktiskt du som är skyldig till detta, då hotet är enkelt och se, och utpressningen var gå in i ett förhållande med mig.

Vi kan låtsas vad som helst, dock har jag inte sagt något inkorrekt.
    Och det verkar vara det som är svårast för dig att tackla.

Dock är situationen löst sedan länge, och ändå kapar du tråden och om något som inte ens är inkorrekt.
    Sånt är mycket intressant att se.

Du verkar inte klara förstå att ingen annan i tråden, vare sig TS eller någon annan, har kommenterat något om utpressning.
    TS har ju dessutom varit vänlig nog och förtydligat detta för dig.
    Du är den enda som har lyckats inbilla dig själv det där om utpressning.
    Ändå har du inte förmåga ge dig...

Men, men:
    Om det är så viktigt för dig kan vi låtsas att allt du har gjort har varit rätt.

Du är bra och du har rätt!
  • klyban
    Anonym (Härligt men inte enkel) skrev 2024-03-04 14:00:54 följande:
    Du verkar inte klara förstå att ingen annan i tråden, vare sig TS eller någon annan, har kommenterat något om utpressning.

Men, men:
    Om det är så viktigt för dig kan vi låtsas att allt du har gjort har varit rätt.

Du är bra och du har rätt!

Förstår exakt och inget jag sagt är inkorrekt.

Ja, jag vet nu efteråt att det var klumpigt skrivit och att det inte var riktigt så illa.
    Men vid tillfället var det rätt tydligt att hot förekommit och vad syftet var med det.
    Du vet, den där sidan ett i Utpressningshandboken.

Nu vet vi, och ingen vet ens vad du vill, för inget jag säger var inkorrekt och du verkar vara här för mig nu och ENBART mig.
    Och sånt gör en frågande och till en som säger att någon kapar tråden, för i alla fall vare jag saklig och korrekt.

Vi vet att du inte låtsas, för snart kommer du tillbaka igen.
    Det är så vi alla vet...

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
    klyban skrev 2024-03-04 16:32:23 följande:

Förstår exakt och inget jag sagt är inkorrekt.

Ja, jag vet nu efteråt att det var klumpigt skrivit och att det inte var riktigt så illa.
    Men vid tillfället var det rätt tydligt att hot förekommit och vad syftet var med det.
    Du vet, den där sidan ett i Utpressningshandboken.

Nu vet vi, och ingen vet ens vad du vill, för inget jag säger var inkorrekt och du verkar vara här för mig nu och ENBART mig.
    Och sånt gör en frågande och till en som säger att någon kapar tråden, för i alla fall vare jag saklig och korrekt.

Vi vet att du inte låtsas, för snart kommer du tillbaka igen.
    Det är så vi alla vet...

• klyban
    Anonym (Härligt men inte enkel) skrev 2024-03-05 15:59:13 följande:

Varför tar du upp något som jag berättat att vi nu vet om och just senare blev förtydligat?
    Och att det är löst, trodde du det var ett argument för något?
    För allt det var nu var en halmgubbe som ingen ifrågasätter.

Sidan ett i utpressningshandboken, gör ett hot, som ska tvinga till dig något.
    Och här stod det jag berättar om du inte tar in mig.

Inget jag skrivit är inkorrekt, visst är det intressant.

Och märkte du hur jag hade rätt, och att du inte alls låtsades, utan nu är här igen.
    Och det visste vi alla, och vi vet exakt samma sker igen, sen frågan varför och hur du förstör TS tråd, det är en gåta, och med tanke hur mån du var om den, men icke bevisligen.

klyban skrev 2024-03-05 16:46:59 följande:

Varför tar du upp något som jag berättat att vi nu vet om och just senare blev förtydligat?
    Och att det är löst, trodde du det var ett argument för något?
    För allt det var nu var en halmgubbe som ingen ifrågasätter.

Sidan ett i utpressningshandboken, gör ett hot, som ska tvinga till dig något.
    Och här stod det jag berättar om du inte tar in mig.

Inget jag skrivit är inkorrekt, visst är det intressant.

Och märkte du hur jag hade rätt, och att du inte alls låtsades, utan nu är här igen.
    Och det visste vi alla, och vi vet exakt samma sker igen, sen frågan varför och hur du förstör TS tråd, det är en gåta, och med tanke hur mån du var om den, men icke bevisligen.

Förlåt mig, men jag klarar inte förstå vad du försöker säga i detta inlägg.

Men
  • klyban
    Anonym (Härligt men inte enkel) skrev 2024-03-05 16:52:01 följande:
    Förlåt mig, men jag klarar inte förstå vad du försöker säga i detta inlägg.

Men

Inget jag skrivit är inkorrekt, och det stod där i ord "förhållande eller så berättar jag".
    Sen visade det sig att TS uttryckte sig lite otydligt, och då går vi på den nya sakligheten.

Och du kom tillbaka precis som förutspått, vi alla vet du kommer tillbaka snart igen.
    Och jag får upprepa exakt samma svar som alla andra ggr, och att inget jag skrev var inkorrekt.

klyban skrev 2024-03-05 17:04:28 följande:

Inget jag skrivit är inkorrekt, och det stod där i ord "förhållande eller så berättar jag".
    Sen visade det sig att TS uttryckte sig lite otydligt, och då går vi på den nya sakligheten.

Och du kom tillbaka precis som förutspått, vi alla vet du kommer tillbaka snart igen.
    Och jag får upprepa exakt samma svar som alla andra ggr, och att inget jag skrev var inkorrekt.

Du är den enda i tråden som försöker skylla på TS. Ingen annan har nämnt något om otydlighet. Det är bara du som tjatar om detta.

• Anonym (Varit där)

Det Ts beskriver tror jag är rätt vanligt i hennes situation.  Det är näst intill omöjligt att ha ett förhållande utan att känslor uppstår. 

I mitt fall fick vi känslor för varandra ganska direkt men ville inte medge detta för varandra. Tillslut efter några år blev det ohållbart och jag satte stopp.  Vi fick ett fint avslut. Ingen av oss ångrar en sekund men det kunde inte fortsätta.

Anonym (Varit där) skrev 2024-03-05 22:54:02 följande:

Det Ts beskriver tror jag är rätt vanligt i hennes situation.  Det är näst intill omöjligt att ha ett förhållande utan att känslor uppstår. 

I mitt fall fick vi känslor för varandra ganska direkt men ville inte medge detta för varandra. Tillslut efter några år blev det ohållbart och jag satte stopp.  Vi fick ett fint avslut. Ingen av oss ångrar en sekund men det kunde inte fortsätta.

Tack för att bra inlägg med tydlig anknytning till ämnet.

Jag håller med och jag har ungefär samma erfarenhet. Har dessutom nära vänner med liknande erfarenheter.
    Särskilt om förhållandet varar under längre tid så får man räkna med, det är bra att vara förberedd på, att känslor uppstår. Hos den ena eller hos båda.
    För min egen del uppskattar jag att känslor uppstår och jag skulle inte välja att ha ett pågående förhållande utan känslor. Min erfarenhet är att också sexet blir så mycket bättre när det finns ömsesidiga känslor inblandade. För mig är det är helt naturligt och självklart att man kan älska fler än en.

Man bör nog ha en beredskap för hur man ska hantera dessa känslor.
    Men om man inte klarar hantera känslorna, om det blir ohållbart, så kan det vara bäst att sätta stopp.

Jag ångrar inte heller något för en sekund. Flera andra som jag känner till har inte heller drabbats av ånger.
    Man bör nog tänka efter redan innan, eller innan det blir allvarligt, att om man riskerar drabbas av ånger eller andra svåra känslor så gör man klokast i att avstå.
  • klyban
    Anonym (Härligt men inte enkel) skrev 2024-03-05 21:52:45 följande:
    Du är den enda i tråden som försöker skylla på TS. Ingen annan har nämnt något om otydlighet. Det är bara du som tjatar om detta.

Inget jag skrivit är inkorrekt, inte ett enda ord.
    Det står på sidan ett i utpressningshandboken, säg vad du kräver och sen hota.

Och jag hade rätt igen, du kom tillbaka.
    Och vi alla vet du gör det igen, för du vill inte veta av att inget jag sade var inkorrekt.

Svar på tråden Min älskare vill ha mer