Anonym (Varit där) skrev 2024-03-05 22:54:02 följande:
Det Ts beskriver tror jag är rätt vanligt i hennes situation. Det är näst intill omöjligt att ha ett förhållande utan att känslor uppstår.
I mitt fall fick vi känslor för varandra ganska direkt men ville inte medge detta för varandra. Tillslut efter några år blev det ohållbart och jag satte stopp. Vi fick ett fint avslut. Ingen av oss ångrar en sekund men det kunde inte fortsätta.
Tack för att bra inlägg med tydlig anknytning till ämnet.
Jag håller med och jag har ungefär samma erfarenhet. Har dessutom nära vänner med liknande erfarenheter.
Särskilt om förhållandet varar under längre tid så får man räkna med, det är bra att vara förberedd på, att känslor uppstår. Hos den ena eller hos båda.
För min egen del uppskattar jag att känslor uppstår och jag skulle inte välja att ha ett pågående förhållande utan känslor. Min erfarenhet är att också sexet blir så mycket bättre när det finns ömsesidiga känslor inblandade. För mig är det är helt naturligt och självklart att man kan älska fler än en.
Man bör nog ha en beredskap för hur man ska hantera dessa känslor.
Men om man inte klarar hantera känslorna, om det blir ohållbart, så kan det vara bäst att sätta stopp.
Jag ångrar inte heller något för en sekund. Flera andra som jag känner till har inte heller drabbats av ånger.
Man bör nog tänka efter redan innan, eller innan det blir allvarligt, att om man riskerar drabbas av ånger eller andra svåra känslor så gör man klokast i att avstå.