Sambo avtal hus
Vi har 3 barn o 2st hus. Vi har inget avtal om någon av oss går bort. Jag är livrädd att gå bort o barnen ska bli osams precis som sambon syskon blev när föräldrarna dog.
Dessutom så har vi en sladdis o jag vill att hon ska kunna bo kvar o ha det tryggt med pappan. Jag har livförsäkring mm men detta känns inte bra.
Efter att vi byggde en stuga o sambon lade in en bonus från sitt företag ( jag har varit hemma ensam med våra barn i alla år o tagit allt medan han tom sovit borta i åratal). O vi äger den ihop tror han att jag är ute efter pengar bara för att jag vill skriva ett avtal. Ett avtal som är pre is lika viktigt om jag dör känner jag. Pengarna kommer ju ändå gå till alla våra barn när vi är borta.
Jag känner oro inför detta o nästan mest att de kommer bli osams tidigt om detta om någon av oss dör. Ge mig för o nackdelar med detta o hur gör man om .an vill skriva. Jag är verkligen inte ute efter pengar men jag känner att efter alla år jag varit hemma med barnen o tagit allt så är jag tacksam att vi äger den ihop .Hade inte kännts rätt annars . Han har oxå ett företag värt flera miljoner o det kommer ju gå till barnen men det känns ok jag vill bara veta att vi kan bo kvar i stugan o hus om någon av oss dör.