• Anonym (Blue Rose)

    Vågar du bjuda ut någon?

    Fråga om personen vill ta en kaffe senare i veckan, eller kanske gå med på den där senaste filmen. Har du vågat det?
    Tror du att du kommer att våga göra det igen?

  • Svar på tråden Vågar du bjuda ut någon?
  • Anonym (?)
    Anonym (Blue Rose) skrev 2024-02-29 09:29:32 följande:
    Vågar du bjuda ut någon?

    Fråga om personen vill ta en kaffe senare i veckan, eller kanske gå med på den där senaste filmen. Har du vågat det?
    Tror du att du kommer att våga göra det igen?


    Ja, har gjort det och kommer göra det i framtiden om det känns rätt
  • Anonym (/)

    Ja det har jag gjort många gånger och några enstaka gånger har tjejen sagt ja till att ses på fika. Men inte mer än så.

  • Anonym (Kvinna)

    Nej, det har jag aldrig vågat. Jag har varit alltför rädd för att bli avvisad på ett förödmjukande sätt och därmed sårad. Dessutom lyckas jag jämt förälska mig i ouppnåeliga män, upptagna män, yrkespersoner (typ en lärare, en läkare, en präst), vilket gör det ännu svårare än om det skulle vara t.ex.en arbetskompis som man redan har ett lättsamt, vänskapligt förhållande till.

  • Anonym (Tjej)

    Ja, sånt har jag vågat och jag tror att jag skulle våga nu också, om det hade varit aktuellt. Men nervöst är det ju. 

  • Anonym (Kvinnan)

    Japp om det känns som han skulle vara intresserad och inte är upptagen så vågar jag det, men jag skulle aldrig överväga det med en komplett främling då de inte intresserar mig.

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2024-02-29 13:28:13 följande:

    Japp om det känns som han skulle vara intresserad och inte är upptagen så vågar jag det, men jag skulle aldrig överväga det med en komplett främling då de inte intresserar mig.


    Exakt så! Det ska ju vara någon man träffat lite och ömsesidigt intresse verkar finnas - inte någon random snygg snubbe man får syn på i stan. 
  • Anonym (Blue Rose)

    När du ser en film så är det vanligt att mannen bjuder ut henne. Är det nåt du reflekterar över, att det var modigt av honom som vågade? Eller tar du det för givet, att mannen ska göra sånt?
    Om du är intresserad av en man och han skulle bjuda ut dig, tycker du att det är modigt av honom som vågade? Har du själv det modet, eller känns det bättre att det ligger på honom att ha det modet?

  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Blue Rose) skrev 2024-03-17 07:39:31 följande:

    När du ser en film så är det vanligt att mannen bjuder ut henne. Är det nåt du reflekterar över, att det var modigt av honom som vågade? Eller tar du det för givet, att mannen ska göra sånt?
    Om du är intresserad av en man och han skulle bjuda ut dig, tycker du att det är modigt av honom som vågade? Har du själv det modet, eller känns det bättre att det ligger på honom att ha det modet?


    Nej jag reflekterar inte över det. Jag ser det som ett samspel mellan 2 personer och antar att om en man ev skulle bjuda ut mig så gör han det för han gillar mig och tolkat det som jag gillar honom på samma sätt, inte att han random frågar alla som är lite artigt vänliga mot honom (desperat).

    gillar jag honom på det sättet så blir jag glad, gillar jag honom inte så känns det jobbigt, då han misstolkat något som inte fanns där. Jag har svårt att se det som modigt att ta steget och fråga om en sådan sak om det inte funnits väldigt tydliga signaler, ser det snarare som korkat.
  • Anonym (Ojojoj)

    En man som vågar bjuda ut kvinnor är på alla sätt lika modig som en astronaut som vågar styra sin farkost rätt in i ett svart hål miljarder ljusår från jorden. Jag som kvinna vågar inte ens säga hej eller ens titta på en man. Jag vågar bara sitta i ett hörn och vänta på en våghalsig man som vågar prata med mig. 

    Jag kan inte förstå hur en man vågar göra något så otroligt skrämmande som att bjuda ut en kvinna. Riskerna han tar är så enorma att han riskerar sitt liv, ändå vågar han.

  • Anonym (Blue Rose)

    Ja, det krävs en del. Som en svarade svarade en tjej som blivit intresserad av en kille på jobbet. 


    e inlägg en gång.


    Fråga om ni ska ta en öl (eller fika) efter jobbet?! Eller som du skrev, ni hade gemensamma intressen..fråga om ni ska hitta på nått sånt någon helg..och slink in att -ja jag är juh singel nu så man är ju lite ensam på helgerna....haha...näe usch va jag e dålig på sånt här...har vart sambo i 8 år..haha!
    Samla mod nu tjejen  Du kommer fixa det!!
    LYCKA TILL!


  • Anonym (Blue Rose)

    Den tjejen skrev  att de pratar en del på jobbet och han är glad och trevlig (för att inte tala om jättesnygg!)

    Smaka på orden. En tjej som är intresserad av en kille på jobbet. Visst låter det bättre än när en kille säger att han är intresserad av en tjej på jobbet.
    Och så tyckte tjejen att han var jättesnygg. Det är viktigt.

  • Anonym (Blue Rose)
    Anonym (Blue Rose) skrev 2024-03-20 06:45:25 följande:

    Ja, det krävs en del. Som en svarade svarade en tjej som blivit intresserad av en kille på jobbet. 


    e inlägg en gång.


    Fråga om ni ska ta en öl (eller fika) efter jobbet?! Eller som du skrev, ni hade gemensamma intressen..fråga om ni ska hitta på nått sånt någon helg..och slink in att -ja jag är juh singel nu så man är ju lite ensam på helgerna....haha...näe usch va jag e dålig på sånt här...har vart sambo i 8 år..haha!
    Samla mod nu tjejen  Du kommer fixa det!!
    LYCKA TILL!


    Hon som varit sambo i flera år är dåligt på sånt här. Men killar som är singlar förväntas vara bra på sånt här. Ja.
  • Anonym (Blue Rose)
    Anonym (Oj) skrev 2024-03-20 08:23:48 följande:

    Värsta du kan få är ett NEj 


    JA. Många kvinnor är rädda för att få nej, det skulle vara förödande. Så de tycker det är bra att det är mannens uppgift att bjuda ut kvinnan. 
  • Florali

    Ja. Såklart. Jag har varit den som frågat om dejt både när det gäller personer som jag känner väl och nya bekantskaper.

    När det gäller någon man inte känner (...så väl) har man ju inget att förlora, så jag förstår inte varför man inte skulle våga. Får man ett nej är det ju bara att tacka för sig och gå vidare. Eller, om man fått många nej kan det såklart påverka självkänslan negativt, men då får man ju jobba med det på egen hand eller med professionell hjälp. För det är ju inget att vara rädd för, som tidigare sagts i tråden, det värsta man kan få är ett nej.

    Om det gäller en vän, eller någon man känner väl/umgås med får man ju känna av lite mer och fundera hur relationen kan komma att förändras om det visar sig att ens känslor inte är besvarade. Är det värt att riskera det man har för chansen att få något mer? 
    Men man lever bara en gång... 

    Klart att jag skulle våga igen. Eller våga, för att våga något måste man ju tycka att det är läskigt. Klart att jag skulle göra det igen. Bara att köra ju och det är ju kul och lite pirrigt.
    Men jag hoppas att jag inte behöver av den enkla anledningen att jag är kär och bara vill vara med honom...  

  • Anonym (Blue Rose)

    Vad tycker du om män som inte vågar bjuda ut en kvinna?

  • Freddie K

    Jag brukar bjuda ut min tjejkompis. Hon bjuder också ut mig. Det är bara vänskapsdejter, men ändå. Det är kul och hon uppskattar att vi gör saker när vi ses. Annars skulle jag nog inte våga bjuda ut någon. Jag har inte det självförtroendet. 


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Vågar du bjuda ut någon?