• Anonym (Förvirrad och råttfärgad)

    Balayage eller slingor? Hjälp en förvirrad och stillös själ!

    Hjälp en trött småbarnsmamma som inte vet ut eller inte med håret.

    Jag har i många år slingat mitt hår hos frisör. Han har blekt slingor och använt hätta. Slingorna har gjorts så att de sett naturliga ut och utväxten har därför inte heller blivit så enorm. Man ser att det är lite mörkare, men inget jättetydligt. Tyvärr klipper han rätt illa, så jag behöver hitta ny frisör.

    Och plötsligt finns en miljon alternativ (när jag träffade min frisör kunde man färga, eller slinga i princip). Nu har jag fastnat för balayage. Det ser fint ut och lite som det är jag är ute efter, lite uppljusning av det ljust råttfärgade håret jag har, som dessutom börjar bli lite grått här och där. När jag slingat förr, har det grå blivit mindre tydligt. Jag är nöjd så. Dessutom verkar balayage ge en mjukare utväxt.

    Men, kan man göra balayage när man har lite utväxt? Eller blir det konstigt? Ska jag bara ge upp tanken på förändring och gå tillbaka till mina trygga slingor med hätta?

    Här verkar finnas folk som kan det mesta, så någon kan kanske nåt om hår?

  • Svar på tråden Balayage eller slingor? Hjälp en förvirrad och stillös själ!
  • Anonym (Ff)

    Balayage alla gånger! Brukade köra folieslingor men numera går jag till en superduktig frisör som gör Balayage och utväxten blir så naturlig att jag bara behöver gå ett par gånger per år för att fräscha upp det!

  • Anonym (Förvirrad och råttfärgad)
    Anonym (Ff) skrev 2024-03-06 20:55:43 följande:

    Balayage alla gånger! Brukade köra folieslingor men numera går jag till en superduktig frisör som gör Balayage och utväxten blir så naturlig att jag bara behöver gå ett par gånger per år för att fräscha upp det!


    Det var lite det jag tänkte. Jag har förvisso bara slingat två gånger per år också, men då har det ju synts en mörkare utväxt på slutet.

    Då gäller bara att hitta en ny frisör. Pust och stön!
Svar på tråden Balayage eller slingor? Hjälp en förvirrad och stillös själ!