• Anonym (Hmm)

    Det är mig det är fel på men inte samhället?

    Jag är helt ärlig nu. 

    Alla runt omkring mig, har bara ljugit, de håller inte sina löften och de förnekar. 

    Visst dessa utgör inte hela samhället. Men de utgör dem jag känner. 

    Håller på att gå i upplösningstillstånd men självklart så är det mig det är fel på.

    Jag är Alltid ärlig. Även om jag själv förlorar på det. Jag är rak,jag är tydlig, lätt att läsa av, förstå vart man har mig så alla utnyttjar det. T om i närmaste relationerna. 

    Allt i från syskon, släktingar till chefer. 

    O nej, hur mycket du än vill klanka ner på mig så kommer du inte ifrån att jag faktiskt är ärlig. 

    Alla verkar vilja ställa dem som högst. De vägrar inse sina brister( något som jag själv gör och dessutom kan be om ursäkt för))även om det inte är lika ofta som jag blir sårad eller sviken eller utnyttjad. 

    Ärligt talat. Så många gånger som jag har mått dåligt och varit tvungen att begränsa mina känslor för att inte gå för långt till förmån för andras välbefinnande som har skadat mig..

    Jag är trött nu, riktigt trött på det här ärligt talat. 

  • Svar på tråden Det är mig det är fel på men inte samhället?
  • Anonym (För ärlig?)
    Anonym (M) skrev 2024-03-09 13:14:33 följande:

    Nu säger jag inte att detta nödvändigtvis gäller dig TS. Men alla jag träffat på som säger att de är 100% ärliga och raka brukar vara totala motsatsen. Massor av skitsnack bakom ryggen på folk och inte sällan rena lögner alternativt en mycket snedvriden bild av verkligheten.

    Sen brukar den här rakheten bara gå åt ett håll. Nämligen när de inte är nöjda med något. Då ska du sitta där och lyssna på när de spyr sin galla. För de är ju så raka och lindar inte in något. Men själva är de otroligt känsliga och går i försvarsställning/blir aggressiva direkt om någon kritiserar dem.


    Spot on!
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Yngve) skrev 2024-03-08 23:16:18 följande:

    Vad handlar det om?


    Det handlar om en "mamma som sa dig var pacifickt, men försökte klömma ihjöl en med en höst, som lossade sadeln och sedan sa åt mig att gallopera och slog till hästen så hon flög fram nerför en grusbacke med taggtråd på båda sidorna, döär jag höll på att glida av och få halsen avskuren mot taggtråden. Det handlar om arv, där det sas att vi efterlevande skulle få ärva hälften, men djupare frågor blev förbannande samt inget lagfart skrevs. Det handlar om att ha bliovit lovad bättre position på arbetet men som sedan togs tillbaka samt en annan sak som ljögs om men sedan visade sig var okej för några andra.  dvs chefen undviker mig då han inte vågar titta mig i ögonen. osv osv...
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (M) skrev 2024-03-09 13:14:33 följande:

    Nu säger jag inte att detta nödvändigtvis gäller dig TS. Men alla jag träffat på som säger att de är 100% ärliga och raka brukar vara totala motsatsen. Massor av skitsnack bakom ryggen på folk och inte sällan rena lögner alternativt en mycket snedvriden bild av verkligheten.

    Sen brukar den här rakheten bara gå åt ett håll. Nämligen när de inte är nöjda med något. Då ska du sitta där och lyssna på när de spyr sin galla. För de är ju så raka och lindar inte in något. Men själva är de otroligt känsliga och går i försvarsställning/blir aggressiva direkt om någon kritiserar dem.


    Fast nu pratar vi inte om bagateller.  Du vill gärna påmåla mig att jag skulle reagera på en tröja??? Vet inte om du ljuger eller är ärlig, ärligt påtalat. Jag har iallafall aldrig påtalat om någon tröja. Men visst har jag nämnt när någon har ljugit rakt av. Absolut. Menar du att detta vore fel alltså, eller vad försöker du komma fram till ? 


    Jag skiter i vad du har för tröja eller kängor. Guess what, jag gråter inte det minsta om då så hailar i dina kängor för jag vet att du har en morot i skjärten för att få en bättre hållning! . Men försök inte förminska mig genom egna påstådda bagatell artade beteenden.


    Att bli lovad saker som sedan dras in utan orsaka är inte ett giltigt skäl, hur mycket du än stoppar moroten långt upp i dig ! 


    O vet du vad, det var du som började med falska samt påstådda alternativa scenarion, så du kan ju knappast bli su för att jag gör detsamma gentemot dig. Ta emot moroten stolt istället för du är ju gay ? Eller hur ? Det måste du vara annars ås fallerar hela din tes! 

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (För ärlig?) skrev 2024-03-09 14:00:49 följande:
    Spot on!
    Detsamma gäller dig i svar nr 14! Alt att du inte kan förstå en djupare innebörd utan endast hejar på det som till synes bejakar dina egna intressen samt narcissicism? Du får helt enkelt välja, gillar du moroten långt upp i din röv eller är du en narcissist? En narcissist, ( även om jag hatar dessa) är de facto smarta samt lögnare. Men du är endast en påhejare dvs, så gillar du ju moroten, kanske 2 t om. Bättre att du använder en annans eller kaktus då du verkar gå igång på ofelaktigheter! 
  • Anonym (Hmm)
    EllaCablie skrev 2024-03-09 13:09:12 följande:

    Och detta har du insett nu? Välkommen till verkligheten liksom, det är så det är att vara människa och umgås med andra människor


    Håller med dig. Men nej, har alltid uppfattat det så, men då har jag skuldbelagt mig själv och hatat mig själv, för jag är ju sämst ? Så har alltid tagit på mig skulden rakt av, men kan inte göra sådant längre då allt för många ha visat sig vara falska!  Uppskattar ditt svar dock! 
  • Anonym (Que)

    Jag fattar ingenting . Det är som ett helt nytt språk? 

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Yngve) skrev 2024-03-08 23:16:18 följande:

    Vad handlar det om?


     Det handlar om att ha blivit såld som barn, därefter kidnappad, och återigen såld som barn. Sedan kommit till någon som misshandlade en, försökte få en att dö men att det skulle se ut som att man har snubblat i trappan och brutit nacken. Därefter aldrig sett ut som dom andra runt omkring, Därefter alltid för sökt vara ärlig, reko och schysst, men ändå blaemats vid minsta lilla avvikelse (kritik mot personen) då den har ljugit . men personen har fortsatts vara älskad medans jag som stått upp för sanningen har blivit hatad alt o-omtyckt då det inkräktar på de andras syn på individen. Har blivit lovad saker av chefer som sedan har rutit det. Har blivit utskälld av chefer högt inför ALLA som sedan insett att jag har gjort det bästa v situationen och därmed kommit viskandes om en ursäkt så att de andra inte hör. Samt en person som baktalade grovt om mig men i grunden faktiskt stal ifrån mig till ett värde om 8000kr.  


    Men ingen bryr sig. Alla vill endast gå på parad gentemot mig. Ser ju ung ut. Annars hade jag trott att det var för att dom tycker att jag var ful. Men jag är både snygg, vågar säga ifrån samt inte trög någonstans. Och nej, jag hoppar inte på persoer random utefter bagateller, utan de måste ha sårat mig, ljugit eller visat en outgrundad distans gentemot mig utan anledning.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Que) skrev 2024-03-09 21:58:44 följande:
    Det är mig det är fel på men inte samhället?

    Jag fattar ingenting . Det är som ett helt nytt språk? 


    Vad menar du ? Språk elelr beteende? 


     


    jag har depression i grunden, men är alltid glad och trevlig sålänge andra är det gentemot mig. Men gör dom fel så slutar jag le ich lös prata med dom.. Är de det du menar som är ett helt annat språkl?  Eller vad menar du ? 

  • Anonym (H)

    Men är du trevlig och ödmjuk med? vissa, framförallt med autism tycks tro att filmförevisning säga vad som vill utan mothugg för att dom är ärliga. Mkt märkligt. Utan att nån bett om åsikten dessutom. 

  • Anonym (Que)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-03-09 21:43:21 följande:

    Fast nu pratar vi inte om bagateller.  Du vill gärna påmåla mig att jag skulle reagera på en tröja??? Vet inte om du ljuger eller är ärlig, ärligt påtalat. Jag har iallafall aldrig påtalat om någon tröja. Men visst har jag nämnt när någon har ljugit rakt av. Absolut. Menar du att detta vore fel alltså, eller vad försöker du komma fram till ? 


    Jag skiter i vad du har för tröja eller kängor. Guess what, jag gråter inte det minsta om då så hailar i dina kängor för jag vet att du har en morot i skjärten för att få en bättre hållning! . Men försök inte förminska mig genom egna påstådda bagatell artade beteenden.


    Att bli lovad saker som sedan dras in utan orsaka är inte ett giltigt skäl, hur mycket du än stoppar moroten långt upp i dig ! 


    O vet du vad, det var du som började med falska samt påstådda alternativa scenarion, så du kan ju knappast bli su för att jag gör detsamma gentemot dig. Ta emot moroten stolt istället för du är ju gay ? Eller hur ? Det måste du vara annars ås fallerar hela din tes! 


    Jag fattade nada av ditt svar till skribenten.
  • Anonym (Que)
    Anonym (Que) skrev 2024-03-10 17:41:27 följande:
    Jag fattade nada av ditt svar till skribenten.
    Hem skrev väl inget om tröja och kängor. Och vadå morot i röven?
Svar på tråden Det är mig det är fel på men inte samhället?