• Anonym (Musse)

    Mamman bestämt semester utan ok

    I år är det min tur att ha tidig semester så jag har ledigt från midsommarveckan in i juli.

    Men nu har mitt ex som har delad vårdnad om barnen redan bestämt och bokat resa för henne och min dotter veckan efter midsommar. 

    Hon har mycket större möjlighet att välja semrsterveckor men det var tydligen billigast att åka då fick jag till svar och om hon måste boka av kommer hon krävs mig på flera tusen för resan.

    Vet inte vem jag ska ta det här med då hon sabbar umgänget för mig och mitt barn. Dottern är tydligen redan inne i att de ska åka.

  • Svar på tråden Mamman bestämt semester utan ok
  • Anonym (Triss)

    Skitfult att boka resa utan att kolla av!!!!!!!!!!!

    MEN, låt dottern åka på resa och ha kul, du har ju fler veckor på din semester...

    Om du inte gör det hela till ett problem så kommer du inte må dåligt av det. Glädje åt din dotter....

    Nästa år kan du åka med dottern på ex-ets vecka...

  • Anonym (M)
    Anonym (Musse) skrev 2024-03-10 21:05:46 följande:
    Mamman bestämt semester utan ok

    I år är det min tur att ha tidig semester så jag har ledigt från midsommarveckan in i juli.

    Men nu har mitt ex som har delad vårdnad om barnen redan bestämt och bokat resa för henne och min dotter veckan efter midsommar. 

    Hon har mycket större möjlighet att välja semrsterveckor men det var tydligen billigast att åka då fick jag till svar och om hon måste boka av kommer hon krävs mig på flera tusen för resan.

    Vet inte vem jag ska ta det här med då hon sabbar umgänget för mig och mitt barn. Dottern är tydligen redan inne i att de ska åka.


    Har hon bokat en resa på din vecka? 


     

  • Anonym (Abc)

    Du skriver inte om det är din umgängesvecka, är det din vecka?

  • cleoeme

    Vilket extremt litet bekymmer. Dom är väl inte borta hela din semester?
    Klart du ska acceptera att ditt barn får åka på semester utomlands.. det är ett minne för livet.

  • Dexter dot com

    Om du själv inte har bokat något den veckan med dottern tycke jag du ska släppa det och vara glad att flickan kommer iväg på en resa. Sen får ni ju naturligtvis prata om er kommunikation så det inte händer igen utan att hon frågat dig innan.

  • Anonym (egen)
    Anonym (Musse) skrev 2024-03-10 21:05:46 följande:
    Mamman bestämt semester utan ok

    I år är det min tur att ha tidig semester så jag har ledigt från midsommarveckan in i juli.

    Men nu har mitt ex som har delad vårdnad om barnen redan bestämt och bokat resa för henne och min dotter veckan efter midsommar. 

    Hon har mycket större möjlighet att välja semrsterveckor men det var tydligen billigast att åka då fick jag till svar och om hon måste boka av kommer hon krävs mig på flera tusen för resan.

    Vet inte vem jag ska ta det här med då hon sabbar umgänget för mig och mitt barn. Dottern är tydligen redan inne i att de ska åka.


    Hade ni planerat vilka veckor barnet skulle vara med respektive förälder? För det är väl steg ett tänker jag.

    I övrigt skulle jag absolut inte bråka om resan, utan tänka att det är barnets sommar som är det viktiga, inte min tid med barnet. En egen semestervecka utan barn är ju också trevligt.

    Och nästa år kan du antingen boka resa utan att planera med mamman, eller så kan du föregå med gott exempel och se till att planera sommaren innan ni börjar boka resor. 
  • Mimosa86

    säg att det är ok, men att du då kräver en extra semestervecka med dotter nästa år istället eller att ni växlar en vecka under julledigheten. 


    Dvs hon får byta tid med dig.

Svar på tråden Mamman bestämt semester utan ok