• Anonym (busen)

    Vill du gå i pension?

    Anthony Hopkins blir 87 i år och tänker inte gå i pension än. Vill du det? Hur gammal är du?

  • Svar på tråden Vill du gå i pension?
  • Anonym (BF)

    Nu har ju han inte något 9-5 jobb precis.

    Senast jag såg en hyllning på TV om en person 70+ som inte ville gå i pension handlade det om någon som drivit en liten kiosk i många år. Att journalisten inte fattade att han inte hade råd att gå i pension är beklämmande. Anthony har säkert råd men är knappast utsliten heller. Jag är 58 år och tänker sluta före 65 år. Jag har annat att göra än att jobba.

  • Anonym (M)

    Börjar närma mig 60 och funderar mycket på min pension. Har ett fullt liv utanför jobb så hade bara ekonomi varit ok hade jag nog slutat jobba nu.

    Så nu blir det mer än fråga om hur kul är det på jobbet och hur mycket mycket dålig inkomst kan jag ta.Kanske blir någon form av nedtrappning med deltidsjobb

  • Anonym (Nu)

    Jag är bara 35 år och hade gått i pension i dag om jag hade kunnat.

    Ändå tycker jag om mitt jobb. Men livet är så mycket mer och jag hade inte jobbat om jag inte behövde det.

  • Anonym (55 år)

    Jag är 55 och vill gå mellan 60 och 65. Beror lite på. Känns inte roligt att gå för tidigt, för alla jag känner jobbar ju.


     

  • Anonym (Ung och dum)

    Jag är 27 och vill aldrig gå i pension. Men då har jag också ett kulturjobb. Både min mamma, 55, och mormor, 74, har samma slags jobb och samma inställning. Mormor har sagt att hon får väl sluta när hon hamnar på hemmet. 

Svar på tråden Vill du gå i pension?