Anonym (Label) skrev 2024-03-15 13:02:44 följande:
Män ska träna
Du som är kille/man, har du hört att män bör gå till gymmet för att attrahera kvinnor? Du kanske är en av dom som lagt ner många timmar i motionsspåret, som lyft vikter. Kände du att det var ett plus när du skulle träffa tjejer/kvinnor?
Du kanske är kvinna som läser det här. Har du själv sagt att män bör träna för att bli attraktiva, och tycker du att det är ett plus med män som lagt ner många timmar i spåret och som lyft vikter?
Ska och bör... Nej, jag skulle inte säga att någon "ska" något, men för mig så är det absolut attraktivt att min man tränar.
Jag vill att vi ska kunna fortsätta göra saker när vi blir äldre utan att begränsas av vår fysik, vi ska orka göra saker tillsammans med barnen och det minskar dessutom risken för många sjukdomar. Jag tycker även det visar en del om någons karaktär, att upprätthålla rutiner, vara driven, målmedveten osv.
Det betyder ju däremot inte att det har så mycket att göra med hur hans kropp ser ut, utan det är mer funktionen och vad träningen ger.
På det stora hela finns det ju otroligt många fördelar. Det kan vara ett sätt att vara social och träffa vänner (eller partner), är du intresserad av en specifik träningsform så är det ju ett jättebra sätt att hitta likasinnade. Det är bra för det psykiska måendet och stress. Det kan även öka självförtroendet när man känner att man klarar av saker. Självklart hälsosamt. Kul, så länge man tränar något man gillar. Varför inte uppmuntra till träning och vad är det egentligen som är så konstigt i att det skulle göra en mer attraktiv? Självklart i ett bredare perspektiv än "muskler är hett".