• Anonym (Anna)

    Bryta kontakten.. eller?

    Hej! 

    Jag har en kompis som jag har samlat på mig så mycket irritation kring. Tycker mycket om henne men det är massa frågetecken. Vi har känt varandra i sju år och har aldrig hamnat i konflikt. Hon verkar inte glad för min skull, berättar jag att jag ska resa kan hon bara ignorera det och prata om annat. Hon validerar aldrig känslor, utan jag ska bara släppa det eller så tänker/resonerar jag fel. Hon har sagt själv att hon inte vill prata problem. Hon vill inte heller gå in på djupa saker då hon är extremt mån om sina gränser vilket jag respekterar men det leder också till att jag har svårt att relatera till henne. Detta ger en känsla av att jag ständigt trippar på går kring henne. Hon kan även ignorera att svara på meddelanden m.m 

    Hon fortsätter skriva fast jag ignorerar. Hon vill ha kontakt och jag vet inte hur man får en sådan kontakt att bära. 

    Någon med tips? 

  • Svar på tråden Bryta kontakten.. eller?
  • Anonym (Hm)

    Ärlighet varar längst men kan också vara svårt. Jag hade en väninnan som betedde sig ganska snarlikt. Jag frågade rakt ut-block fick ett ärligt svar. Det sved en del, mens samtidigt lärde jag mig mycket om både mig själv och min vän. Jag var ändå tacksam för att hon var ärlig, eftersom jag själv inte hade uppfattat mitt beteende på det sättet som hon beskrev det. Jag fick en chans att ändra mig och det blev en livslång vänskap. 


    Jag skulle säga att du bör våga ta upp problemet. Hon kanske reagerar negativt eller inte som du förväntade dig, men ge det tid. Vissa vill behålla vänskapen och gör då förändringar. Andra låter den rinna ut i sanden. Oavsett har du inte mycket att förlora om det skulle vara så att hon surnar till och bryter kontakten självmant. 

  • Anonym (Harley)
    Anonym (Anna) skrev 2024-03-19 18:38:50 följande:
    Bryta kontakten.. eller?

    Hej! 

    Jag har en kompis som jag har samlat på mig så mycket irritation kring. Tycker mycket om henne men det är massa frågetecken. Vi har känt varandra i sju år och har aldrig hamnat i konflikt. Hon verkar inte glad för min skull, berättar jag att jag ska resa kan hon bara ignorera det och prata om annat. Hon validerar aldrig känslor, utan jag ska bara släppa det eller så tänker/resonerar jag fel. Hon har sagt själv att hon inte vill prata problem. Hon vill inte heller gå in på djupa saker då hon är extremt mån om sina gränser vilket jag respekterar men det leder också till att jag har svårt att relatera till henne. Detta ger en känsla av att jag ständigt trippar på går kring henne. Hon kan även ignorera att svara på meddelanden m.m 

    Hon fortsätter skriva fast jag ignorerar. Hon vill ha kontakt och jag vet inte hur man får en sådan kontakt att bära. 

    Någon med tips? 


    Låter ju inte som en kul vänskap alls. varför plåga dig själv i onödan? Klipp kontakten helt, det skulle jag ha gjort för länge sen. 
Svar på tråden Bryta kontakten.. eller?