• Anonym (The boss)

    Blivit kär i anställd

    Hej måste rådfråga då jag aldrig skulle tro att det skulle hända mig.

    Men har under en längre tid fått mer och mer känslor för en kvinnlig anställd 
    Kan nog inbilla mig att hon känner nåt för mig med, då hon söker ofta ögon kontakt / närkontakt, och det får hele min kropp att pirra till. 
    Samt att hon kan höra av sig kvällstid ang jobbrelaterade frågor som oftast glider in på privata livet.

    På arbetet så får hon inga fördelar, hon gör det hos ska.
    Har varit med om mellanchefer som har flört och favoriserat den andra.
    Å då har jag gått in stenhårt, vill inte falla i samma sits 

    Jag själv lever med fru men att kalla vårt förhållande kärleksfullt är NEJ
    Minns inte senast vi hade närkontakt/sex mm
    Enda som händer är gnäll, och tro mig jag har försökt ett bra tag,
    Och detta har pågått lång innan jag fick känslor för min anställda
    Ibland undrar jag om hon har nå vid sidan av men orkar inte lägga energin idet, hoppas nästan att hon ska släppa bomben .


    Jag har funderat på att skilja mig i ett år ca, och känslor för anställd har väl vuxit senaste 3månaderna

    Hon vet om min sitts hemma, hon kanske tar chansen nu, vem vet 
    Ni kanske har bra svar, har nog själv snöat in mig vet inte ut och in längre  
  • Svar på tråden Blivit kär i anställd
  • Anonym (Kaffedraken)

    Får se om jag kommer skriva nåt här. Jag ska definitivt läsa svaren i alla fall. Ja.

  • Anonym (Chef)

    Börja med att skilja dig
    Inled inget med någon du är chef över

  • Anonym (Hm)

    Red ut ditt förhållande med din fru först. Ha värdighet och respekt för er relation, även om den sinat de senaste åren. Att få känslor för någon annan är inte omöjligt eller speciellt ovanligt, men har du karaktär och moral så slipper du otrohetsaffärer.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Hm) skrev 2024-03-21 10:44:41 följande:

    Red ut ditt förhållande med din fru först. Ha värdighet och respekt för er relation, även om den sinat de senaste åren. Att få känslor för någon annan är inte omöjligt eller speciellt ovanligt, men har du karaktär och moral så slipper du otrohetsaffärer.


    * så skippar du otrohetsaffärer ska det stå. 
  • Anonym (Nja)

    Utifrån din chefsroll ska du bara backa, och det rejält!! Du ska visa på alla möjliga sätt att du INTE är intresserad, detta kan få stora konsekvenser! Och om du är olycklig med din fru så skilj dig för sjutton gubbar, finns ingen anledning att lida i onödan. Om du vill få till något med den anställda så kan du inte vara hennes chef, du får fundera på vem av er som ska byta jobb för kärlekens skull.

  • Anonym (The boss)
    Anonym (Chef) skrev 2024-03-21 10:42:45 följande:

    Börja med att skilja dig
    Inled inget med någon du är chef över


    Håller helt med dig, Har själv lekt tanken om det skulle visa sig att hon har känslor, så kommer jag byta jobb. Byta jobb är inga problem då jag vet att några vill ha mig. Men självklar skilsmässa innan
    Anonym (Hm) skrev 2024-03-21 10:44:41 följande:

    Red ut ditt förhållande med din fru först. Ha värdighet och respekt för er relation, även om den sinat de senaste åren. Att få känslor för någon annan är inte omöjligt eller speciellt ovanligt, men har du karaktär och moral så slipper du otrohetsaffärer.


    Ingen tankar på otrohet, har lite moral i kroppen :) 

    Sen att förtydliga kommer inte luska fram om hon har känslor eller ej
    För att sedan ta beslut om skilsmässa, Det kommer jag göra innan i så fall.
    Och ja är lite rädd att stå själv efter många år som gift, men är inte hållbart längre  Vet inte varför det ska va så svårt att ta det steget   
  • Anonym (The boss)
    Anonym (Nja) skrev 2024-03-21 10:51:41 följande:

    Utifrån din chefsroll ska du bara backa, och det rejält!! Du ska visa på alla möjliga sätt att du INTE är intresserad, detta kan få stora konsekvenser! Och om du är olycklig med din fru så skilj dig för sjutton gubbar, finns ingen anledning att lida i onödan. Om du vill få till något med den anställda så kan du inte vara hennes chef, du får fundera på vem av er som ska byta jobb för kärlekens skull.


    Absolut, har varit kort med henne med sms på kväll och inte mala på.
    De gör hon, försöker visa noll intresse. Vet att folk är lömska och kan ta detta vidare för att få det bättre.  

    Jag kommer inte under den tiden jag är chef över henne säga sanningen., 

    Kanske inte roligt men skönt att få svar från er hur man ska gå till väga.
    Självklart ska jag reda ut mitt först, 

    Alla svar är bra, de får mig att våga ta steget mot ett nytt liv 
  • Anonym (Chef)

    Steg ett, sluta svara på hennes kvälls-sms
    "Samt att hon kan höra av sig kvällstid ang jobbrelaterade frågor som oftast glider in på privata livet"

  • Anonym (HmJ)
    Anonym (Nja) skrev 2024-03-21 10:51:41 följande:

    Utifrån din chefsroll ska du bara backa, och det rejält!! Du ska visa på alla möjliga sätt att du INTE är intresserad, detta kan få stora konsekvenser! Och om du är olycklig med din fru så skilj dig för sjutton gubbar, finns ingen anledning att lida i onödan. Om du vill få till något med den anställda så kan du inte vara hennes chef, du får fundera på vem av er som ska byta jobb för kärlekens skull.


    Kloka råd
  • Anonym (H)

    Gör saker och ting i rätt ordning och professionellt och starta processen. Tankarna kring den här anställda kan vara vägen till ett annat liv, inte nödvändigtvis med henne. 
    Folk blir kära och ihop på jobbet hela tiden, att du är hennes chef är dock problematiskt.

  • Anonym (Anonym)

    Du ska fokusera på din fru och din relation först. Skilja dig om du inte trivs och sen försöka med den andra eller nån annan.
    Jag har haft män på jobbet som var intresserade av mig och de var gifta. Tyckte det var så respektlöst av de att flirta med mig när de har fruar hemma. 

  • Anonym (Emma)
    Anonym (The boss) skrev 2024-03-21 10:55:25 följande:
    Och ja är lite rädd att stå själv efter många år som gift, men är inte hållbart längre  Vet inte varför det ska va så svårt att ta det steget   

    Det är nog inte så ovanligt. 
    Rädd att du ska ångra dig när du väl tagit steget.
    Du vet vad du har men inte vad du får.
    Utöver det är det i stort sett ett krav att du ska byta jobb Det blir en stor livsändring på en och samma gång. Du vet inte hur du ska trivas på det nya jobbet. 
    Om ni har barn kanske du blir rädd att det ska bli samarbetssvårigheter.
    Du vet inte hur den nya kommer gå ihop med dina barn och tvärtom.

    Det är ett sunt tecken att tveka och tänka igenom, och inte bara lämna allt vind för våg. Men för att du ska kunna leva med dig själv efteråt är det viktigt att lämna på ett bra sätt, utan otrohet involverat. 


    I vilket fall som helst bör du antingen lämna förhållandet eller bestämma dig för om det är värt att kämpa för genom att söka hjälp för äktenskapsproblem. Det är bara dumt att stanna kvar i det läge ni befinner er i nu. 

  • Anonym (Emma)

    Jag missade att du skrev att kollegan vet om din sits hemma. Varför vet hon det, om det inte är så att du uppmuntrar henne genom att anförtro henne om dina äktenskapliga problem? Det är snudd på känslomässig otrohet, för din (underställda) kollega har absolut inget med ditt privatliv att göra.

Svar på tråden Blivit kär i anställd