• Anonym (Oj)

    Tjej besatt av pojkvän- ignorerar mig

    Hur får jag han att freaking sluta svara på hennes meddelande? 
     
    Börjar med att min pojkvän är en sucker för uppmärksamhet. 
    Han har fått en 17år yngre tjej efter sig. Dom är i samma bransch och hon började skriva till han för han troligen är cool och ball. Samt han söker personal. 
     
    Nu har han gått och blivit denna bruds freaking psykolog och värsta coachen i dejtingvärlden. Hon är verkligen totalt ostabil. 
    Ringer och gråter. Skickar långa texter. 
     
    Jag har påtalat för min pojkvän att det är weird. Samt obekvämt för mig. Dessutom har han en tidigare otrohetshistoria, vilket get mig hjärnspöken.  Han får väl fortfarande vara en "cool snubbe" för henne, men inte så hon ska skicka 100sms om dagen. Har verkligen gått från 0 till massor på korttid. 
    Han "förstår", men tycker ju synd om denna brud. "Han kan ju inte bara ghosta henne"...  Han säger att han ska försöka, men jag är tvek. 
     
    Vad gör jag? Kontaktar henne? Slå han i huvudet? Jobbar mer på mig själv?
  • Svar på tråden Tjej besatt av pojkvän- ignorerar mig
  • Anonym (I)

    Tjejen. Det är inte dina hjärnspöken. Din snubbe gillar tjejen och vill inte dissa henne. Sluta hitta på ursäkter för honom. 

  • Anonym (I)

    Ta han telefon o skriv....plzzzzz kvinnor ha lite självrespekt. 

    Om du måste be honom om detta eller ta tag i det själv så värderar han inte DIG tillräckligt. Man ska inte behöva be någon om trohet och fullt fokus. 

  • Anonym (S)

    Du ska inte göra något av de förslag du har. Du sätter gränser. Du talar om att deras kontakt verkar olämplig och tar fokus från er relation där han lägger alldeles för mycket tid på henne när hon egentligen borde söka professionell hjälp. Vad du sätter för gräns är upp till dig men jag skulle antagligen säga något i stil med att det inte är den typ av relation som jag vill ha. Sedan får han väl tänka efter lite själv vad det innebär. Göra slut? Ja, i värsta fall om det ska fortsätta på det här sättet så.

  • Anonym (köbj Önä)
    Anonym (S) skrev 2024-03-24 10:36:44 följande:

    Du ska inte göra något av de förslag du har. Du sätter gränser. Du talar om att deras kontakt verkar olämplig och tar fokus från er relation där han lägger alldeles för mycket tid på henne när hon egentligen borde söka professionell hjälp. Vad du sätter för gräns är upp till dig men jag skulle antagligen säga något i stil med att det inte är den typ av relation som jag vill ha. Sedan får han väl tänka efter lite själv vad det innebär. Göra slut? Ja, i värsta fall om det ska fortsätta på det här sättet så.


    Vilket är ett av förslagen hon redan har fått  
  • Anonym (köbj Önä)
    Anonym (Oj) skrev 2024-03-23 22:19:24 följande:
    Önskar verkligen jag vågade göra det första du skrev om att ta hans mobil och skriva det där..
    Börjar nästan känna att han njuter av det, att han känner sig sedd och behövd för att en så pass yngre kvinna kontaktar honom. Det äcklar mig lite.. 

    Ja, du ser, det kanske löser sig av sig självt genom att du inser att en sådan patetisk karl vill du ändå inte ha och gör slut. 


    Något behöver du ju göra iaf, du ska inte behöva må dåligt för att han är en bekräftelsekåt mupp. 

  • Anonym (S)
    Anonym (köbj Önä) skrev 2024-03-24 10:49:29 följande:
    Vilket är ett av förslagen hon redan har fått  
    Får jag inte ge min egen åsikt bara för att någon annan skrivit något liknande?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (S) skrev 2024-03-24 10:51:30 följande:
    Får jag inte ge min egen åsikt bara för att någon annan skrivit något liknande?
    Det får du säkert, men du skrev ju att TS inte skulle göra något av de förslag hon fått, vilket då innebär att du inte tycker att hon ska lyssna på ditt förslag heller, eller hur?
  • Anonym (S)
    Anonym (Hm) skrev 2024-03-25 04:22:00 följande:
    Det får du säkert, men du skrev ju att TS inte skulle göra något av de förslag hon fått, vilket då innebär att du inte tycker att hon ska lyssna på ditt förslag heller, eller hur?
    Nej, jag skrev att hon inte skulle göra något av de HON har. Läs i trådstarten vilka det är.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (S) skrev 2024-03-25 17:22:56 följande:
    Nej, jag skrev att hon inte skulle göra något av de HON har. Läs i trådstarten vilka det är.
    Aha - eller, alltså, det skrev du ju inte uttryckligen, så ditt inlägg blev tvetydigt, men då är jag med på hur du menade :)
  • Anonym (S)
    Anonym (Hm) skrev 2024-03-27 03:19:53 följande:
    Aha - eller, alltså, det skrev du ju inte uttryckligen, så ditt inlägg blev tvetydigt, men då är jag med på hur du menade :)
    Jo jag skrev det ordagrant, men fine. Huvudsaken det är tydligt nu.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (S) skrev 2024-03-27 09:46:54 följande:
    Jo jag skrev det ordagrant, men fine. Huvudsaken det är tydligt nu.
    Det du skrev var:
    Anonym (S) skrev 2024-03-24 10:36:44 följande:

    Du ska inte göra något av de förslag du har. 



    Detta kan tolkas antingen som 'de förslag du har kommit på', eller 'de förslag du har (fått)', see?
  • Anonym (S)
    Anonym (Hm) skrev 2024-03-28 04:22:24 följande:
    Det du skrev var:
    Anonym (S) skrev 2024-03-24 10:36:44 följande:

    Du ska inte göra något av de förslag du har. 



    Detta kan tolkas antingen som 'de förslag du har kommit på', eller 'de förslag du har (fått)', see?
    Om du inte kan tolka orden "du har" utan att lägga till egna ord så är det inte mitt fel. Lägg ner din off topic-diskussion nu. Jag kommer iaf inte svara mer kring detta.
Svar på tråden Tjej besatt av pojkvän- ignorerar mig