Sonen blir inte bjuden på kalas. 8 år.
Hej.
skriver lite med gråten i halsen. Idag var lillesyskonet på 6 år på kalas. Förra veckan ett annat kalas. För några månader sedan ytterligare ett annat kalas. jätteroligt så klart. men idag i bilen påväg från kalaset som vi lämnat lillesyskonet på så börjar storebror gråta och bli arg. Varför blir aldrig jag bjuden. Varför har inte jag snälla kompisar som Xx. Osv. Sonen är 8 år och har varit på 2 kompiskalas. Båda dessa har han bjudit på sitt kompiskalas också inkl 12 till. Blandat pojkar och flickor. Alla som var bjudna kom utom 2 som hade förhinder. men av dem har alltså 2 bjudit in honom. En innan hans egna kompiskalas var och en efter.
sonen har inte lätt med kompisar. Han är snäll och godhjärtat (vilket klasskompisar kommer och säger till en när man hämtar o lämnar) men har mkt energi och svårt med impulskontroll osv. Och framförallt svårt med social koder och regler. svårt att hitta kompisar och förstå sig på vad de pysslar med osv. Vi stångar oss fram för att BUP ska ta emot oss men de har gjort bedömningen att han är alldeles för välfungerande pga har relationer utanför skolan osv som funkar (jo men det är familjevänner/släkt och då är vi alltid nära och inger den trygghet han behöver).
skolan tycker han har vänner. En av pedagogerna ser att han är utanför.
vad gör vi som föräldrar? Vi försöker bjuda in osv men alla är så himla upptagna. Och även vi ju med aktiviter osv men vi försöker att alltid ha dörren öppen men han är ju i ett utanförskap. Blir ej vald. Det krossar mig! :( nån som har tips, känner igen el bara vill stöta och blöta och ventilera.