• Anonym (hmm)

    Ska man gå tillbaka till sitt ex?

    Hej! 
    Läs gärna hela så du får en bra bild och döma detta rättvist.
     
    Jag och mitt ex har varit ihop i ca 4 år. Vi båda var riktigt kära i varandra. Båda under 25..
     
    Innan jag och hon träffades så höll hon på med min tidigare bästavän. Det gick inte bra mellan de och han sårade henne. När vi väl är ihop fick jag veta att de hade en fling och att hon inte visste att vi var vänner (hade nog inte dejtat henne om jag visst detta). De hade inte legat eller så utan bara dejta nån gång. 
     
    Mitt ex hade jobbiga perioder i sitt liv och jag hjälpte henne ur de. Även fastän det var extremt jobbigt för mig att stå ut men jag älskade ju henne och gjorde allt som krävdes.
     
    I slutet av Januari så ville hon göra slut och sa att hon mår dåligt och att vi kanske blir något i framtiden om det är menat. Jag respekterade hennes beslut fastän det var jobbigt. 
     
    Det sjuka var att hon var inloggad på sin instagram på min telefon, och två timmar efter hon gjorde slut skriver hon men min fd bästavän och ger honom sitt nummer. Han trodde att vi hade gjort slut ett tag. När jag konfronterade henne sa hon att de bara är vänner, jag loggade ut från hennes konto och försökte gå vidare.
     
    Denna veckan fick jag ett sms av min fd bästavän där han säger att vi borde ta upp kontakten. Jag var rak och sa att jag inte ville det pga att han valde att gå till mitt ex. Jag var även tydlig om att jag inte hade dejtat henne om jag visste att de hade något. Vilket han förstod och sa att jag inte gjorde fel i och med att det inte var något seriöst mellan de plus att de ville hålla de hemligt. 
     
    Iaf skriver han att han ville bli kompis igen bla bla bla. Jag frågade om han hade legat med mitt ex och han sa ja och att de hände 2 gånger men inte haft nått mer. Han sa att han inte kände något för henne och att han trodde vi hade varit isär länge (han visste ej det pga att vi inte hade kontakt alls).
     
    Nu vill mitt ex komma tillbaka. Jag blir så äcklad när jag tänker på att hon har legat med en annan (hon vet inte om att jag vet att hon har legat med honom). Men samtidigt får jag upp alla fina minnen. Jag hatar henne pga den smärta hon har orsakat mig. Jag vill hämnas, samtidigt som jag vill gå vidare, samtidigt som jag älskar henne. 
     
    Vad borde jag göra? Träffa henne och få svar på mina frågor? och sedan alldrig igen?
    Ignorera henne totalt? Blir jobbigt då vi gymmar på samma gym och typ samma vänomkrets? 
     
    Helst vill jag göra så att hon får känna samma smärta som mig, och verkligen få henne inse att gräset inte var grönare på andra sidan. Hjälp!!!!!
  • Svar på tråden Ska man gå tillbaka till sitt ex?
  • Anonym (Lagom ärlig)

    Tycker du ska vara lagom ärlig mot henne. Dvs säga att du inte är intresserad av ett förhållande med henne, bland annat för att hon direkt efter ni gjort slut kontaktade killen. Berätta att du kommit över henne och inte tror att du kan bli lycklig med henne. 

    Då kan du sen rakryggad gå till gymmet och även hamna på samma fest som henne utan att behöva känna att du gjort nåt fel. 

  • Anonym (Usch)

    Nej skit i henne. Hon är ostabil och er relation toxic. Bryt kontakten önska henne lycka till och gå vidare. 

Svar på tråden Ska man gå tillbaka till sitt ex?