• aliceen

    Raka pungen!

    hej alla, jag kunde inte hitta någon tidigare tråd kring detta ämne. Men jag undrar varför killar inte väljer att raka pungen? När man leker med bollarna så vill man ju inte, eller iaf inte jag att de ska vara håriga? men säg gärna hur ni andra kvinnor vill ha det och ni män kan väll skriva om vad ni tycker

    allt väl

  • Svar på tråden Raka pungen!
  • Anonym (Johan)

    Helrakad där nere. Antingen rakad eller helst vaxad. Riktigt fräsch och skönt. 

  • Anders 386
    Freddie K skrev 2024-03-26 12:58:53 följande:

    Jag försöker alltid att vara rakad, även om ingen ser det, men det är mest för mig själv. Jag tycker det är skönt att vara rakad.


    Samma här. Känns behagligt med rakat.  Använder en "gammaldags" säkerhetshyvel. Det får växa lite ibland, inte så jättenoga...
  • Anonym (Man och make)
    Anonym (Johan) skrev 2024-03-26 13:07:21 följande:

    Helrakad där nere. Antingen rakad eller helst vaxad. Riktigt fräsch och skönt. 


    Aj, gör det inte ont att vaxa!!?
  • NHult
    Anonym (A) skrev 2024-03-25 19:02:16 följande:

    Pungen är väl just inget hårig


    Klart det växer hår på pungen, iaf på vuxna män ;)
    Varför inte
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (A) skrev 2024-03-26 15:20:44 följande:

    Håret finns väl av en anledning


    Det är egentligen mera hygieniskt med hårväxt, men det är lite som med skägg... en del gillar rakat... andra inte.
  • Anonym (Fia)

    Len pung är ju trevligt, men mycket hellre hår än stubb! 
    Det måste vara antingen eller så ska håret bort måste det hållas efter noga och/eller vaxas. Är man jättehårig men inte vill hålla på och raka ofta är det bättre att bara trimma ner det lite. 

    Sen röstar jag trots detta oftast på att behålla håret då alldeles för många män får för sig att raka bort allt och tyvärr är helrakade män något av det mest avtändande jag vet. Ledsen men det ser helt enkelt fruktansvärt ut på i princip alla, endast sett 1 det såg ok nog ut att det inte blev så avtändande att jag inte kunde ha sex med honom. 

    Framförallt måste det finnas hår kvar "ovanför" och det får aldrig bli som att det är en kal fläck mot övrig hårväxt på kroppen. Med undantag på pungen då som är ok att den är kal om man är riktigt noga med att det inte blir stubb och att det är exakta linjer på rätt ställe. 
    Bökigast är för de som har hårväxt upp på själva skaftet då det kan vara i vägen, men där är det ju ännu värre om det blir minsta stubb då det skaver. 

    Men ja, det mesta går bra så länge det inte är helrakat eller stubb. Så absolut värst är oregelbundet helrakat. Total dealbreaker tyvärr. Men som tur var växer ju hår ut så inte så svårt att åtgärda, men så länge det är så går det inte att ha sex för mig. 

  • Anonym (Engelska)
    Anonym (Fia) skrev 2024-03-26 17:37:37 följande:

    Len pung är ju trevligt, men mycket hellre hår än stubb! 
    Det måste vara antingen eller så ska håret bort måste det hållas efter noga och/eller vaxas. Är man jättehårig men inte vill hålla på och raka ofta är det bättre att bara trimma ner det lite. 

    Sen röstar jag trots detta oftast på att behålla håret då alldeles för många män får för sig att raka bort allt och tyvärr är helrakade män något av det mest avtändande jag vet. Ledsen men det ser helt enkelt fruktansvärt ut på i princip alla, endast sett 1 det såg ok nog ut att det inte blev så avtändande att jag inte kunde ha sex med honom. 

    Framförallt måste det finnas hår kvar "ovanför" och det får aldrig bli som att det är en kal fläck mot övrig hårväxt på kroppen. Med undantag på pungen då som är ok att den är kal om man är riktigt noga med att det inte blir stubb och att det är exakta linjer på rätt ställe. 
    Bökigast är för de som har hårväxt upp på själva skaftet då det kan vara i vägen, men där är det ju ännu värre om det blir minsta stubb då det skaver. 

    Men ja, det mesta går bra så länge det inte är helrakat eller stubb. Så absolut värst är oregelbundet helrakat. Total dealbreaker tyvärr. Men som tur var växer ju hår ut så inte så svårt att åtgärda, men så länge det är så går det inte att ha sex för mig. 


    Du helt rätt, Fie.
    Pung och skaft, rakat.
    och jag, som har hårig bröst vill det se väldig konstig ut, om jag också rakat ovenför. Hos mig en vanlig rutin värja dag när jag duschar. Efter dusch liten lotion. Mjuk därefter. 
  • Anonym (man50)

    Jag rakar numera pungen och delvis runt skaftet, mycket lenare och skönare så. Skulle dock aldrig komma för mig att raka busken, skulle se konstigt ut särskilt som jag är relativt hårig för övrigt. Min fru bryr sig inte det minsta utan det är för min egen skull.

  • Anonym (Avon)

    Längtar tillbaka till 70-talet då allt hår fick sitta kvar. Visst, omväxling förnöjer men en tydligt markerad buske är min favorit.

  • Anonym (Johan)
    Anonym (Man och make) skrev 2024-03-26 15:16:46 följande:
    Aj, gör det inte ont att vaxa!!?
    Klart det känns, men det är inte värre än att det går bra. Sen är det en skön ren känsla efteråt. 
Svar på tråden Raka pungen!