• Anonym (Kaffedraken)

    Män är ytliga

    På Tinder så swipar jag bara höger på de jag gillar utseendet på. Jag är man. De kvinnor jag stötte på irl eller skrev till på andra dejtsidor var kvinnor jag gillade utseendet på.
    Män anklagas för att bara gå efter utseendet. De jag fått känslor för, där handlade det inte bara om utseendet. Jag skulle inte vilja vara tillsammans med en kvinna som jag inte gillar, bara för att jag gillar hennes utseende.

    Du som är kvinna, hur gör du när du swipar på Tinder? Om du är på andra dejtsidor, klickar du förbi män som du inte gillar utseendet på?

  • Svar på tråden Män är ytliga
  • molly50
    Anonym (HmJ) skrev 2024-03-29 13:49:09 följande:
    Så fin historia ni två har tillsammans, du och din man Glad
    Tack!  Glad
    Ja,jag trodde aldrig att jag skulle lyckas träffa en bra man igen efter de nitar jag hade gått på.
    Men skam den som ger sig. Glad
  • Anonym (Självklart)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-29 09:05:54 följande:

    Ni kvinnor som klickar vidare när mäns utseenden inte tilltalar er, tänker ni inte på att ni kanske ratar guldkorn? Ni vet ju inte hur det skulle kännas om ni träffades irl, ni kan inte veta om det finns kemi mellan er, ni ser ju inte alla sidor hos männen ni direkt väljer bort. Är det inte ytligt att ni så nonchalant avfärdar män på det här sättet? Är det inte människor vi pratar om, var finns er ödmjukhet, medmänsklighet, borde ni inte vara mer öppensinnade?


    För att utseendet är lika viktigt som personlighet och fula män således inte är några guldkorn såklart. Förbannat dum fråga från dig.

    Skulle du själv vilja dejta en kvinna som inte var snygg? Du som tidigare tjatat på om att du föredrar snygga kvinnor som dessutom ska vara betydligt yngre än du.

    Vad har du själv att erbjuda dessa kvinnor? Din undergivna sexualitet och ditt intresse för att bli sexuellt utnyttjad av andra män? Tror du vanliga, normala kvinnor tänder på sånt eller? Ungefär lika troligt som om de skulle tända på fula gubbar med ölfetma. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Varför är det så KD?) skrev 2024-03-29 14:11:54 följande:
    Jo men du skrev att det blev stelt och att hon blev nervös efteråt, hade du tänkt på hur hon skulle kunna reagera? att hon skulle bli nervös och att det skulle kunna bli stelt? hade du tänkt på hur hon skulle kunna känna efteråt eller blev du förvånad över hennes reaktion?
    Vad tror du att hon tänkte efteråt? att hon blev smickrad även fast hon sa nej eller
    att hon inte alls förstått att du kände så?
    Ibland kan det bli jobbigt när man sen ska jobba ihop, hade du tänkt på hur det skulle vara om hon sa nej till att jobba vidare med henne? för henne och för dig?
    Ibland kan ta vänlighet och kamratskap för kärlek. 

    Du skriver att du inte var helt avslappnad i hennes sällskap just för att hon var yngre, kanske även hon kände att hon just kunde småretas och flirta med dig för att du var äldre och hon inte trodde att du skulle få känslor som just äldre utan er relation var som den var just för att du kanske var i hennes pappas ålder och inte som yngre som flirtade med henne. jag vet inte men ibland kan man ha en sorts relation till äldre för att man inte ser dom som en potentiell  partner utan just trevlig kollega.
    Men det är inget fel med olika åldrar när bägge är med på det, men ibland tänker man inte samma sak bara.
    ANONYM (KAFFEDRAKEN) SKREV 2024-03-29 12:14:52 FÖLJANDE:
    Jag tror hon blev förvånad, och först så var det lite spänt när vi sågs igen. Jag såg att hon var nervös, trodde kanske att jag skulle tjata eller bli jobbig. Men jag accepterade hennes nej och var som vanligt. Jag märkte att hon slappnade av sen, och sista gången vi sågs så visade hon tydligt att hon kände sig trygg med mig, trots att vi var ensamma. Det kändes positivt, jag tyckte att vi fick ett bra avslut.
    Ja, jag tänkte på oss båda, och väntade tills vi inte längre jobbade ihop. Jag visste inte att hon skulle hoppa in några gånger på jobbet sen, jag trodde inte att vi skulle ses igen.
    Jag tyckte inte att det var fel, men många andra tyckte det.
  • Anonym (Ja)

    På dessa appar så är de väl utseende de första 
    ingen gillar nån fuling å hoppas på att den ska ha bra personlighet 

    men där ska incel tänka om snack med de fula och då hittar dom nån 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ja) skrev 2024-03-31 16:53:17 följande:

    På dessa appar så är de väl utseende de första 
    ingen gillar nån fuling å hoppas på att den ska ha bra personlighet 

    men där ska incel tänka om snack med de fula och då hittar dom nån 


    Jag ser utseendet först, det gör jag med kvinnor irl också. När jag var på krogen så kollade jag in snygga tjejer. På fester också.
    Jag är ytlig, och har aldrig påstått att jag inte är det.

    Frågan är ju om kvinnor är lika ytliga?
  • Anonym (Varför är det så KD?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-31 16:44:44 följande:
    Ja, jag tänkte på oss båda, och väntade tills vi inte längre jobbade ihop. Jag visste inte att hon skulle hoppa in några gånger på jobbet sen, jag trodde inte att vi skulle ses igen.
    Jag tyckte inte att det var fel, men många andra tyckte det.
    Ja du verkar absolut ha gjort det på ett bra och korrekt sätt så hon bara kunde säga tack men nej. Jag antar att du frågade om hon ville ses igen eller bjöd ut henne på fika eller något liknande så det var ett var en bra chansning ifrån dig.
    Med tanke på hennes reaktion blev hon nog bara lite förvånad över din fråga.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Varför är det så KD?) skrev 2024-03-31 17:05:02 följande:
    Ja du verkar absolut ha gjort det på ett bra och korrekt sätt så hon bara kunde säga tack men nej. Jag antar att du frågade om hon ville ses igen eller bjöd ut henne på fika eller något liknande så det var ett var en bra chansning ifrån dig.
    Med tanke på hennes reaktion blev hon nog bara lite förvånad över din fråga.
    Ja, jag föreslog en vardaglig aktivitet, ville det skulle kännas avslappnat (även om jag var nervös när jag frågade)
    Jag trodde egentligen inte att hon skulle tacka ja, men hoppades på det. Det kändes ändå jobbigt, för jag hade tänkt på henne så länge. "Självklart" tänkte jag.  Ännu en tjej jag fick nobben av, inte första gången. Men det hade varit flera år sen jag haft såna känslor för nån.
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-31 16:56:33 följande:
    Jag ser utseendet först, det gör jag med kvinnor irl också. När jag var på krogen så kollade jag in snygga tjejer. På fester också.
    Jag är ytlig, och har aldrig påstått att jag inte är det.

    Frågan är ju om kvinnor är lika ytliga?

    Vad är en snygg tjej för dig då draken? Antar att vi inte har samma smak, vi män.
    Vilka attribut tycker du e sexiga? 


    Jag gillar främst mörkhåringa tjejer. Gärna långt hår. Längd ca 160-175 cm. Ögonfärg kvittar men blå är snyggt till mörkt hår. Små bröst och lite större rumpa sk putrumpa.


    I verkligheten funkar så mycket mer. Det e bara preferenser 😏

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (HmJ) skrev 2024-03-29 13:49:09 följande:
    Så fin historia ni två har tillsammans, du och din man Glad
    Du tycker inte att den var off topic? Jag vet ju att det finns de som vill tala om för andra hur bra de har det, men var det lämpligt här?
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-01 15:59:54 följande:
    Du tycker inte att den var off topic? Jag vet ju att det finns de som vill tala om för andra hur bra de har det, men var det lämpligt här?
    Fast det var ju ett direkt svar på min fråga om hon fann sin man attraktiv när hon väl träffade honom trots att hon aldrig ens sett en bild av honom. Hör väl mer än nåt till ämnet om ytlighet eller ej.
  • molly50
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-01 15:59:54 följande:
    Du tycker inte att den var off topic? Jag vet ju att det finns de som vill tala om för andra hur bra de har det, men var det lämpligt här?
    Nu var jag inte ute efter att tala om för andra hur bra jag har det.
    Utan att allt inte handlar om utseendet utan om att man kan falla för någons personlighet.
    Och ytlighet är väl vad tråden handlar om?
Svar på tråden Män är ytliga