• Anonym (??)

    Varför så svårt att hitta någon?

    Jag har länge försökt på olika sätt att hitta en partner men det har inte funkat. Har bland annat provat:
    -appar
    -speeddejting
    -gå på olika events

    men inget funkar. Jag känner att det största problemet är att killarna jag träffat alltid velat leva singellivet samtidigt som de vill ha tjej (enligt dom). Den senaste exempelvis hade till och med presenterat mig till sin mamma men kunde inte ge upp resandet med tjejkompsiar som han kan dela hotellrum med, inte höra av sig på flera dagar, ses endast en gång varannan vecka. jag är alltid väldigt tydlig med vad jag söker och vart mina gränser går, något de säger att de accepterar till en början men visar sig senare att de bara ljög. Förstår inte grejen med att ljuga. förra året dejtade jag ändå 5 olika killar (olika tillfällen) och alla har liknande beteende. Antingen att de beter sig så eller väldigt svartsjuka och kontrollerande. Förstår inte vad problemet kan vara. 
  • Svar på tråden Varför så svårt att hitta någon?
  • Mandel

    Jag är äldre än dig och helt förundrad över hur många män i min egen ålder som saknar barn och som skriver att de gärna vill ha barn.
    Vet inte om det ökat med åren med min killgissning är att många vill roa sig och tänker att de kan skaffa seriös relation och ev familj senare i livet. Att de säger sig vara seriösa är nog bara för att det är lättare att få träffa någon samt att ibland kanske lusten för singellivet slår till fast man lever i en relation och då vill de ha alla vägar öppna?

    Självklart finns det jämnåriga till dig som har landat i livet och gärna skulle träffa en kvinna att dela resten av sitt liv med, men vad söker du på för sorts män/vad dras du till?
    Du kanske ska ändra ditt urval/sökande? Och släpp/ge upp de som inte känns rätt/hemma direkt! 


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (??)

    Ja alltså den senaste killen jag dejtade var 10 år äldre än vad jag var. jag är öppen för det mesta sen har jag en del krav som gör att många sollas bort som exempelvis aldrig varit dömda, inte ha skulder hos kronofogden, inta babymama drama, accepterar inte att han ska ha tjejkompis som han kan resa med o dela hotellrum med, han ska vara lojal och ärlig, visa intresse, ta initiativ, inte ha djur (allergisk). Känns ju som att 90 procent av snubbarna försvinner. 


    sen kan jag acceptera det mesta ändå.. så länge han är en normalfungerande människa liksom

  • Anonym (Kram)

    Kan bara säga att jag upplever dejting på samma sätt och jag är 48. Massa män som ljuger och säger att de vill ha förhållande men som sedan bara vill dejta och ses en gång i månaden eller liknande. De är så jäkla rädda för att släppa in någon och allt ska bara vara på en lättsam vänskapsnivå.

  • Anonym (Tallskog)

    Jag tror på idén att skrota idén om vad man söker till omfatta helt nya sökkriterier , nya egenskaper och söka sig till andra sorts människor än man vanligtvis fastnar för.  Börjar man att vara lite självkritisk så inser man snart att man inte alls är så utanför boxen som man tror utan kan klart och tydligt se en röd tråd genom tidigare dejter och förhållanden. Den röda tråden brukar dessutom vara full av röda flaggor... 

    Alla har vi nånting vi behöver jobba på och det är oftast/alltid dom sakerna som är våra svaga punkter och gör att vi inte uppfattar röda flaggor alternativt tror envist att det kan jag leva med. Men det är ju här man måste vara uppmärksam för att det är det här som är anledningen till att det skiter sig.  

  • Anonym (Kaffedraken)

    Många säger att det inte är svårt att träffa nån. De flesta gör det. Många kvinnor säger att det finns få bra män. På dejtsidor så vill män bara ligga. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tror att en del bara har det. De är aldrig singlar. De hade pojk eller flickvänner tidigt, och så har det fortsatt. Sen finns det de som inte har det. Jag är en av dom. Hade ingen tjej i skolan, inte efter skolan heller. Faktum är att jag aldrig haft en flickvän. Blev av med oskulden först vid 35. Om man är en av dom som inte har det, så får man nog inse det förr eller senare. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tallskog) skrev 2024-03-26 11:52:02 följande:

    Jag tror på idén att skrota idén om vad man söker till omfatta helt nya sökkriterier , nya egenskaper och söka sig till andra sorts människor än man vanligtvis fastnar för.  Börjar man att vara lite självkritisk så inser man snart att man inte alls är så utanför boxen som man tror utan kan klart och tydligt se en röd tråd genom tidigare dejter och förhållanden. Den röda tråden brukar dessutom vara full av röda flaggor... 

    Alla har vi nånting vi behöver jobba på och det är oftast/alltid dom sakerna som är våra svaga punkter och gör att vi inte uppfattar röda flaggor alternativt tror envist att det kan jag leva med. Men det är ju här man måste vara uppmärksam för att det är det här som är anledningen till att det skiter sig.  


    Ja, en kvinna som inte hittar rätt man kanske ska prova med kvinnor. 

    Ja, speciellt män behöver jobba med sig själva.
  • Anonym (HmJ)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-26 12:03:57 följande:

    Många säger att det inte är svårt att träffa nån. De flesta gör det. Många kvinnor säger att det finns få bra män. På dejtsidor så vill män bara ligga. 


    Det finns många bra män och kvinnor, många är gifta, sambos och särbos
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (HmJ) skrev 2024-03-26 12:22:07 följande:
    Det finns många bra män och kvinnor, många är gifta, sambos och särbos
    Ja, många kvinnor i förhållanden med män. Många kvinnor säger att de bra männen är tagna. Många kvinnor säger att de inte är intresserade av de flesta männen. Många män försöker ju med kvinnor, men bör tänka på att det är liten chans att just han attraherar kvinnorna som han försöker med.
  • Pixxel

    Jag är en kille några år äldre än dig och träffar ingen tjej.

    Men jag kan samtidigt relatera till den killen du beskriver. Även om jag hade tjej så skulle jag vilja hitta på saker (även ensam ibland) men jag skulle aldrig ta för givet att jag ska resa och dela rum med andra tjejer, det är dumt.

  • Freddie K

    Det är svårt att hitta någon. Jag har själv försökt lite på dejtingsidor, men gav upp det ganska snabbt då det är mycket snack och liten verkstad. Det går dock att hitta någon, vill jag gärna tro i alla fall så TS hang in there. Glad


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (HmJ) skrev 2024-03-26 12:22:07 följande:
    Det finns många bra män och kvinnor, många är gifta, sambos och särbos
    Så är det! Glad De fina av oss är redan upptagna och det är mest trash-killar som dejtar och ligger runt.
    Ska TS hitta en riktigt fin kille har hon nog bäst chans genom att sno en från en annan kvinna. Flört
  • Anonym (Mannen)

    Några saker att tänka på:


    1. Personer som vill fortsätta leva singellivet är sällan något att ha. Dock kan det vara lätt att fastna för dessa då de tenderar att vara attraktiva och att andra också dras till dem vilket gör att man själv gör det också. Sen är de otillgängliga (då de är upptagna med sig själv och att träffa andra) vilket kan göra att man ytterligare dras till dem. Så här får man vara rationell och bestämd. Ge personen en viss tid och sen får man ställa lite krav. Om personen fortfarande vill leva singel så får man strunta i hen.


    2. Fokusera på enstaka individer åt gången. Ju fler du träffar samtidigt ju mer rör det till för dig i dina känslor (och gör det svårare att bli kär) och ju fler seriösa personer kommer att strunta i dig för de anser att du inte är seriös när du träffar flera samtidigt.


    3. Prata om saker som står dig nära, om dina känslor och liknande. Var sårbar och öppen. Om den du träffar är likadan är det större risk att kärlek uppstår.


    3. Kärlek tar tid. 

  • AlbaC

    Kan bara instämma i din upplevelse.
    Är i din ålder och har varit singel i några år. Träffat diverse olika män, gått utanför min vanliga typ, gått upp i ålder, ner i ålder, knegare och akademiker, pappor och barnlösa. Det är extremt svårt idag. Tror apparna och detta super jämställda/me too har förstört lite för oss. De vågar inte ta initiativ irl längte upplever jag och de som gör det är gränslösa. Har även flera super trevliga vänner som också har svårt att hitta någon och har läst på en del forum där många kvinnor upppever samma sak. Kanske har det alltid varit såhär eller har det stora smörgåsbordet med möjliga ligg skapat promiskuösa monster till både kvinnor och män som inte ser någon anledning att hålla sig till en och binda sig. Känslor är ju läskigt. 
    Tror man behöver ha turen att träffa någon som faller handlöst för en och dessutom kan tänka sig en relation. 


    Fattar själv inte hur folk orkar med att byta person hela tiden. Blir ju inget djup. Jag tyckte det var spännande i några månader som nybliven singel men blev ju snabbt ytligt och kallt. 

Svar på tråden Varför så svårt att hitta någon?