• Anonym (.)

    Tror ni de har en affär?

    Mycket märkliga saker som hände denna natten. Kanske hände det nåt mellan dessa två eller så är det bara mina hjärnspöken.
    Jag bor på ett boende och denna natten hade en 43 årig man jouren. Vi brukar ha sovande jour på detta stället. Jag kan inte så mycket om honom. Jag vet i alla fall att han har fru och barn. 
    Klockan var runt 1 på natten. Jag gick till köket för att dricka saft eftersom jag var jätte törstig. Och genom köksfönstret ser jag bilar som är parkerade. Jag ser honom gå ut från altanen (baksidan) och tyckte det var jätte märkligt eftersom han ska ha sovande jour. Han sätter sig i bilen och åker iväg.
    Jag står och väntar och han kommer tillbaka efter cirka halvtimme. Men han kommer inte ut själv ur bilen. En tjej som också jobbar på boendet går ut ur bilen, är dock osäker på om hon är 19 eller 20 år.
    Han går in genom altanen, alltså baksidan, medan hon går runt byggnaden vilket jag tyckte var jätte märkligt. 
    Så jag springer till vardagsrummet, alltså framsidan vart man egentligen brukar gå in. Jag öppnar fönstret och undrar vad hon gör där. Hon stannar till och säger att hon är där för att hämta sina Ipren.
    Jätte märkligt tycker jag. Vem åker mitt i natten till sitt jobb för att hämta Ipren? 
    Jag ringer ner och han svarar. Jag undrar vad hon gör där. Han svarar samma sak. Att hon är där för att hämta sina Ipren. Det klart att han berättar samma sak. Hon sa säkert till honom att jag såg henne komma från fönstret.
    Jag står i köksfönstret för att se när han ska köra hem henne. Men varken han eller hon kommer. Den andra vägen, alltså den vägen hon kom in kunde hon inte tagit för den trappuppgångsdörren låter så jäkla mycket och det är så lyhört i byggnaden så det hade jag inte missat. 
    Jag bestämmer mig för att gå sakta ut för att se om man kan se in med tanke på att de har sitt ställe på bottenplan. Men det var neddraget, och mörkt, alltså var lampan släckt.
    Jag går tillbaka upp för att se om han hade kört henne hem men bilen var kvar. Jag stod där i flera timmar och när klockan var 5 orkade jag inte mer eftersom jag var jätte trött. Jag tog för givet att hon sov över.
    När jag vaknade vid 10 hade han åkt hem eftersom den som jobbar jouren slutar 9 på morgonen. Jag var ju säker på att hon var kvar så jag ringde ner. Men det svarade en annan kille istället. Jag frågade efter henne men han sa hon inte börjar förrän klockan 13.
    Jätte märkligt. Ingen chans att jag kunde ha missat de.
    När hon sen kommer klockan 13 så går jag ner och pratar med henne lite grann.
    Jag frågade rakt ut om dem har en affär. Men hon lovar på heder och samvete att dem inte har det. Att dem är jätte bra kollegor och har jobbat tillsammans i många år.
    Hon sa att hon hade migrän den natten och att hon verkligen behövde sina Ipren.
    Jag frågade varför han hämtade henne.
    Hon svarade att hon ringde av en slump till honom medan han var nere i stan för att köpa mat på Max eftersom han var jätte hungrig. Och då erbjöd han sig att köra henne till boendet så hon kunde hämta sina Ipren.
    Jag frågade varför hon inte tog samma väg in som honom utan gick runt. Var det för att inte bli upptäckt. Hon svarade att hon inte ville gå den vägen med sina vita skor eftersom det finns lera. 
    Jag frågade henne hur länge hon stannade. 
    Hon svarade att hon stannade i flera timmar. Till 6 på morgonen och att han sen körde hem henne. 
    Jag frågar vad hon gjorde där så länge. Så svarar hon att de satt pratade jobb och tittade på teve.
    Jag erkänner då för henne att jag såg att det var nedsläckt och hon säger då att det var släckt för hon hade sån huvudvärk. 
    Märkligt. Då måste de ha suttit och pratat jobb, kollat på teve i mörkret.
    Hon säger att jag ska få väck dem tankarna jag har i huvudet eftersom han är 23 år äldre än henne och att han har familj. Hon skulle aldrig nånsin göra något med honom. Aldrig säger hon. Och så började hon säga med attityd att hon får komma till sitt jobb när hon vill och stanna hur länge hon vill utan att jag ska lägga mig i.

    Senare under den dagen så när jag slängde en bananskal i papperskorgen så såg jag faktiskt en Max påse. Vilket stämmer överens med det hon sa att han köpte mat från Max. Men Men
    Vad tror ni? Har de en affär?
  • Svar på tråden Tror ni de har en affär?
  • Anonym (gösses)
    Anonym (Herregud) skrev 2024-04-02 18:30:19 följande:
    Nej, det gör den faktiskt inte. TS skriver för att det gör HENNE ledsen. Inget annat.
    Men eller hur,  och bara för att hon blir ledsen över att han knullar på nån annan istället så ska vi såklart skita i hans fru och barn lixom... och det har ju såklart ingenting alls med snubbens lämplighet att ha en relation med att göra... och det har såklart ingenting att göra med att folk som själva gör som snubben gör inte gärna vill att olämpligheten i det tas upp...nejdå det enda som spelar någon roll är om TS är ledsen eller ej.

    Vad var det det hette nu igen... sköt ditt, väldig bekvämt uttryck det där Drömmer
  • Anonym (gösses)
    Anonym (Herregud) skrev 2024-04-02 18:31:52 följande:

    Och sedan visade det sig DESSUTOM att TS själv är en av dessa "skithögar" som du pratar om. Så tråden handlar absolut inte om ifall hon ska hjälpa frun att få ta ett välgrundat beslut.


    Tja, det är aldrig försent att göra rätt och ta upp snubbens beteende med både arbetsgivare och frun. 

    Arbetsgivaren slipper han skithög som knullar på boenden
    Frun slipper ha en skithög som knullar på andra
    TS slipper tråna efter en skithög

    Win-Win för alla
  • Anonym (Herregud)
    Anonym (gösses) skrev 2024-04-02 18:40:16 följande:
    Men eller hur,  och bara för att hon blir ledsen över att han knullar på nån annan istället så ska vi såklart skita i hans fru och barn lixom... och det har ju såklart ingenting alls med snubbens lämplighet att ha en relation med att göra... och det har såklart ingenting att göra med att folk som själva gör som snubben gör inte gärna vill att olämpligheten i det tas upp...nejdå det enda som spelar någon roll är om TS är ledsen eller ej.

    Vad var det det hette nu igen... sköt ditt, väldig bekvämt uttryck det där Drömmer
    Japp, sköt ditt. Du vet nämligen inget om deras förhållande. Det enda TS bör göra är att ta ansvar för sitt eget liv. Sluta vara intim med gubben och spionera.
  • Anonym (F)
    Anonym (Herregud) skrev 2024-04-02 18:43:40 följande:
    Japp, sköt ditt. Du vet nämligen inget om deras förhållande. Det enda TS bör göra är att ta ansvar för sitt eget liv. Sluta vara intim med gubben och spionera.
    Det finns vissa som blir så fruktansvärt upprörda av tanken på otrohet att de letar upp alla trådar som innehåller ett spår av det och kan inte hålla sig till trådens ämne. Dessa är inget att bry sig om; svara de som håller sig till ämnet istället. (Att det allt som oftast är samma person ser man på den komiska felstavningen av anonymnicket Skrattande)
  • Anonym (gösses)
    Anonym (F) skrev 2024-04-03 11:33:44 följande:
    Det finns vissa som blir så fruktansvärt upprörda av tanken på otrohet att de letar upp alla trådar som innehåller ett spår av det och kan inte hålla sig till trådens ämne. Dessa är inget att bry sig om; svara de som håller sig till ämnet istället. (Att det allt som oftast är samma person ser man på den komiska felstavningen av anonymnicket Skrattande)
    Och så finns det de som gillar att spela duma och låtsas som att en ung tjej som blir utnyttjad av en äldre snubbe MED FRU OCH BARN som dessutom begår tjänstefel genom att utnyttja utsatta unga tjejer på ett boende bara är "innehåll av spår av otrohet" Drömmer

    Oftast samma personer som själva gillar att knulla runt bakom ryggen på sin partner och vill inte höra talas om att det skulle vara svinaktigt eller att frun får reda på det så de och propagerar för att "sköt dig själv" i var och varannan tråd under diverse anonyma nicknames och menar att just deras propagerande för "sköt dig själv" är mer berättigat än kritik i SAMMA trådar de gnäller över att andra skrivit i...

    Jag menar för att du ska kunna känna igen dessa personer du snackar om måste du väl själv ha vistats i samma trådar?
  • Anonym (F)
    Anonym (gösses) skrev 2024-04-03 12:04:41 följande:
    Och så finns det de som gillar att spela duma och låtsas som att en ung tjej som blir utnyttjad av en äldre snubbe MED FRU OCH BARN som dessutom begår tjänstefel genom att utnyttja utsatta unga tjejer på ett boende bara är "innehåll av spår av otrohet" Drömmer

    Oftast samma personer som själva gillar att knulla runt bakom ryggen på sin partner och vill inte höra talas om att det skulle vara svinaktigt eller att frun får reda på det så de och propagerar för att "sköt dig själv" i var och varannan tråd under diverse anonyma nicknames och menar att just deras propagerande för "sköt dig själv" är mer berättigat än kritik i SAMMA trådar de gnäller över att andra skrivit i...

    Jag menar för att du ska kunna känna igen dessa personer du snackar om måste du väl själv ha vistats i samma trådar?
    Det blir väldigt OT när du mest tappar humöret (så till den grad att du måste använda versaler för emfas) för att mannen är otrogen och inte hur han betett sig mot brukaren och vad det innebär för henne i form av utsatthet. Men du kan tydligen inte se bortom det ämnet som provocerar dig så oerhört.

    Jag har sett dig i dessa trådar ja, du känns igen dels på ditt användande av den smiley du så flitigt använder dig av, dels på att du inte kan stava till jösses (sidofråga: skriver du Gesus också?), och dels ditt överanvändande av "knulla runt" och andra beskrivande ord som indikerar hur ursinnig ämnet gör dig.
  • Anonym (gösses)
    Anonym (F) skrev 2024-04-03 12:36:47 följande:
    Det blir väldigt OT när du mest tappar humöret (så till den grad att du måste använda versaler för emfas) för att mannen är otrogen och inte hur han betett sig mot brukaren och vad det innebär för henne i form av utsatthet. Men du kan tydligen inte se bortom det ämnet som provocerar dig så oerhört.

    Jag har sett dig i dessa trådar ja, du känns igen dels på ditt användande av den smiley du så flitigt använder dig av, dels på att du inte kan stava till jösses (sidofråga: skriver du Gesus också?), och dels ditt överanvändande av "knulla runt" och andra beskrivande ord som indikerar hur ursinnig ämnet gör dig.
    Enligt dig är det OT ja, jag tycker det absolut har med saken att göra. Att TS springer runt och knullar med en betydligt äldre snubbe som missbrukar sitt arbete för att knulla på unga tjejer är ju illa nog, att han dessutom har fru och barn gör ju olämpligheten i en att ha en relation med en sån snubbe bara ännu tydligare. 

    Ja du verkar kunna bortse ifrån väldigt mycket du när du kallar det mannen i TS story gör för "innehåll av spår av otrohet"... fast det blir väl kanske lätt så när man känner igen sig i hans beteende .

    Om du sett mig i andra trådar så innebär ju det att du själv vistats i samma trådar och då blir det ju lite märkligt när du gnäller över något som du själv bevisligen gör. Så det är nog inte vilka trådar man vistas i som är problemet utan snarare vilken åsikt man har.

    Intressant att du lägger sån vikt på ordval men väldigt lite vikt på handlingar, att göra som snubben i TS story gör är tydligen bara "innehåll av spår av otrohet" men att skriva "knulla runt", är tydligen hemskt.... det gäller ju att vara selektiv med vad man förfäras över.Drömmer
  • Anonym (Observer)

    Kanske lite OT men kan säkert hända mycket på boenden.
    Vet att min fru haft en affär på jobbet men lade ingen stor vikt vid det eftersom att jag jag visste vem det var och gemensam bekant skvallrade om att han aldrig får upp den. Det var med en annan anställd.
    Händer säkert mera än man tror. Är ju en emellanåt nära miljö.
    Misstänker att det varit andra tillfällen men inget jag kan bevisa

  • Anonym (Kim)

    Men lägg ner det där med otrohet osv. Ja han är ett riktigt rövhål som bedrar din fru med flera andra kvinnor. 


    Det riktigt allvarliga är hans tjänstefel. 


    Här har han manipulerat dig TS så du har blivit kär och vill vara intim. Förstår att du är ledsen och förtvivlad. Men han har lurat och utnyttjat dig. Inte bara för att du är i beroendeställning utan också som ung kvinna. Allt är bara fel. Hoppas du finner styrka att prata med din kontaktperson om vad som hänt. Ingen som helst skuld på dig. Du vet inte bättre helt enkelt och blev utsatt för en predator. 

  • molly50
    Anonym (Kim) skrev 2024-04-03 22:32:49 följande:

    Men lägg ner det där med otrohet osv. Ja han är ett riktigt rövhål som bedrar din fru med flera andra kvinnor. 


    Det riktigt allvarliga är hans tjänstefel. 


    Här har han manipulerat dig TS så du har blivit kär och vill vara intim. Förstår att du är ledsen och förtvivlad. Men han har lurat och utnyttjat dig. Inte bara för att du är i beroendeställning utan också som ung kvinna. Allt är bara fel. Hoppas du finner styrka att prata med din kontaktperson om vad som hänt. Ingen som helst skuld på dig. Du vet inte bättre helt enkelt och blev utsatt för en predator. 


    Jag håller med.
    Otrohet är bland det värsta svek man kan utsätta sin partner för.
    Men det här är lite värre då den här mannen har utnyttjat en ung tjej i direkt beroendeställning till honom.
    Det är det allvarligaste här.
    Vi pratar om ett LSS-boende och då får man anta att TS har någon sorts funktionsnedsättning och inte vet bättre.

    Så jag hoppas att TS vågar berätta och att chefen får reda på detta. Han är inte lämpad att jobba på ett sådant ställe.
    Och TS har ingen skuld i det här.
    Och hade jag varit hans fru så hade jag också velat veta,för det är inte en man jag skulle vilja fortsätta leva med.
  • Anonym (F)
    Anonym (gösses) skrev 2024-04-03 16:01:37 följande:
    Enligt dig är det OT ja, jag tycker det absolut har med saken att göra. Att TS springer runt och knullar med en betydligt äldre snubbe som missbrukar sitt arbete för att knulla på unga tjejer är ju illa nog, att han dessutom har fru och barn gör ju olämpligheten i en att ha en relation med en sån snubbe bara ännu tydligare. 

    Ja du verkar kunna bortse ifrån väldigt mycket du när du kallar det mannen i TS story gör för "innehåll av spår av otrohet"... fast det blir väl kanske lätt så när man känner igen sig i hans beteende .

    Om du sett mig i andra trådar så innebär ju det att du själv vistats i samma trådar och då blir det ju lite märkligt när du gnäller över något som du själv bevisligen gör. Så det är nog inte vilka trådar man vistas i som är problemet utan snarare vilken åsikt man har.

    Intressant att du lägger sån vikt på ordval men väldigt lite vikt på handlingar, att göra som snubben i TS story gör är tydligen bara "innehåll av spår av otrohet" men att skriva "knulla runt", är tydligen hemskt.... det gäller ju att vara selektiv med vad man förfäras över.Drömmer
    Det är inte en åsikt att det är OT, det är OT. Återigen använder du uttryck som "knulla på" vilket bara visar hur osaklig du är. TS har inte gjort något fel alls i det här, hon är en brukare på ett boende och enbart utsatt. Sök hjälp för dina problem istället för att ta ut dem på andra.

    Du vet inget om mig alls, inse det. Du letar tendenser till otrohet hos mig, och alla andra. Återigen ditt problem. Jobba på din svartsjuka istället Drömmer (för att använda din favoritemoji)

    Det är inget fel att vistas i de trådarna alls, var har jag skrivit det? Du går bara in som frivillig moralens väktare med ditt omogna perspektiv och gör dig till åtlöje när du inte ens kan stava till ditt eget nick. Jag förfäras inte, jag förundras över din uthållighet. Men det har väl med dina ägandetendenser att göra.
  • Anonym (F)
    Anonym (Kim) skrev 2024-04-03 22:32:49 följande:

    Men lägg ner det där med otrohet osv. Ja han är ett riktigt rövhål som bedrar din fru med flera andra kvinnor. 


    Det riktigt allvarliga är hans tjänstefel. 


    Här har han manipulerat dig TS så du har blivit kär och vill vara intim. Förstår att du är ledsen och förtvivlad. Men han har lurat och utnyttjat dig. Inte bara för att du är i beroendeställning utan också som ung kvinna. Allt är bara fel. Hoppas du finner styrka att prata med din kontaktperson om vad som hänt. Ingen som helst skuld på dig. Du vet inte bättre helt enkelt och blev utsatt för en predator. 


    Håller helt och hållet med. TS är i en extremt utsatt position och jag hoppas verkligen hon får hjälp att bearbeta det som hänt (och helst att mannen åker dit för det han gjort mot henne).
  • Anonym (gösses)
    Anonym (F) skrev 2024-04-03 23:42:44 följande:
    Det är inte en åsikt att det är OT, det är OT. Återigen använder du uttryck som "knulla på" vilket bara visar hur osaklig du är. TS har inte gjort något fel alls i det här, hon är en brukare på ett boende och enbart utsatt. Sök hjälp för dina problem istället för att ta ut dem på andra.

    Du vet inget om mig alls, inse det. Du letar tendenser till otrohet hos mig, och alla andra. Återigen ditt problem. Jobba på din svartsjuka istället Drömmer (för att använda din favoritemoji)

    Det är inget fel att vistas i de trådarna alls, var har jag skrivit det? Du går bara in som frivillig moralens väktare med ditt omogna perspektiv och gör dig till åtlöje när du inte ens kan stava till ditt eget nick. Jag förfäras inte, jag förundras över din uthållighet. Men det har väl med dina ägandetendenser att göra.
    Vad just du tycker ÄR en åsikt, att du sen tycker det är nån slags regel som alla ska rätta sig efter är ren fantasi.

    Du får tycka vad du vill men att tro att alla ska rätta sig efter det är ju bara löjligt och det kommer liksom inte ske hur mycket du än surar Flört
  • Anonym (F)
    Anonym (gösses) skrev 2024-04-04 13:00:58 följande:
    Vad just du tycker ÄR en åsikt, att du sen tycker det är nån slags regel som alla ska rätta sig efter är ren fantasi.

    Du får tycka vad du vill men att tro att alla ska rätta sig efter det är ju bara löjligt och det kommer liksom inte ske hur mycket du än surar Flört
    Men herregud, du har tydligen svårt att förstå så vi tar ett exempel: Om man går in i en tråd som handlar om kaffesorter och pratar om Mallorca som semesterställe är det ett faktum att det är OT, det är inte en åsikt. Surar är det bara du som gör, i alla trådar där du vädrar otrohet Skrattande

    Som sagt, jag slutar inte förundras! 
  • Anonym (gösses)
    Anonym (F) skrev 2024-04-04 14:54:27 följande:
    Men herregud, du har tydligen svårt att förstå så vi tar ett exempel: Om man går in i en tråd som handlar om kaffesorter och pratar om Mallorca som semesterställe är det ett faktum att det är OT, det är inte en åsikt. Surar är det bara du som gör, i alla trådar där du vädrar otrohet Skrattande

    Som sagt, jag slutar inte förundras! 
    Det är nog snarare du som har svårt att fatta så jag får väl förtydliga... jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om vad just du anser att andra får eller inte får skriva en tråd som inte är din oavsett vilka exempel du drar upp, var det tydligare så?

    Så kan du vara så snäll att låta bli att försöka styra diskussionerna till vad just du anser passar dig bäst efter din alldeles egna subjektiva smak?

    Hela denna meningslösa diskussion är ju i sig OT Flört 
  • Anonym (F)
    Anonym (gösses) skrev 2024-04-04 15:03:55 följande:
    Det är nog snarare du som har svårt att fatta så jag får väl förtydliga... jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om vad just du anser att andra får eller inte får skriva en tråd som inte är din oavsett vilka exempel du drar upp, var det tydligare så?

    Så kan du vara så snäll att låta bli att försöka styra diskussionerna till vad just du anser passar dig bäst efter din alldeles egna subjektiva smak?

    Hela denna meningslösa diskussion är ju i sig OT Flört 
    OK. Jag orkar inte läsa mer av ditt tjafs så vi säger att du vinner Kyss
  • Anonym (gösses)
    Anonym (F) skrev 2024-04-04 15:08:02 följande:
    OK. Jag orkar inte läsa mer av ditt tjafs så vi säger att du vinner Kyss
    Om du tycker det viktigaste är att vinna så får det stå för dig. För min del handlar snarare om att det är otroligt barnsligt att försöka tysta ner folk för att de inte säger det du vill höra. Klarar du inte av att andra har andra åsikter än du borde du kanske inte vistas i öppna trådar öht.
Svar på tråden Tror ni de har en affär?