• Anonym (Svårt)

    Svår situation

    Jag ska flytta dit han bor men vi har slutat prata... Det är komplicerat och varför vi riktigt slutade prata vet jag inte riktigt... Jag saknar honom. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Svår situation
  • Anonym (M)

    För det första ska du stanna där du är! Och ni måste ha ett rejält snack om relationen, för den verkar vara på väg att ta slut.

  • Anonym (Svårt)
    Anonym (M) skrev 2024-03-27 10:38:02 följande:

    För det första ska du stanna där du är! Och ni måste ha ett rejält snack om relationen, för den verkar vara på väg att ta slut.


    Ska flytta till eget boende. Inte till honom.
  • Anonym (M)
    Anonym (Svårt) skrev 2024-03-27 10:42:11 följande:
    Ska flytta till eget boende. Inte till honom.
    Vadå, i hans stad eller bara samma område? För du ska så klart inte byta hemstad i nuläget.
  • Arcnice

    Varför ska du flytta? Om du flyttar för hans skull låter det som en dum idé, men ska du flytta av en annan anledning bör du göra flytten och lev det liv som du tänkt på den platsen oaktat relationen till honom.

    Om du nu saknar honom så återuppta kontakten och vill inte han det får du helt enkelt gå vidare utan honom i ditt liv.

  • Anonym (Svårt)
    Arcnice skrev 2024-03-27 11:55:41 följande:

    Varför ska du flytta? Om du flyttar för hans skull låter det som en dum idé, men ska du flytta av en annan anledning bör du göra flytten och lev det liv som du tänkt på den platsen oaktat relationen till honom.

    Om du nu saknar honom så återuppta kontakten och vill inte han det får du helt enkelt gå vidare utan honom i ditt liv.


    Flytten var planerad innan jag ens träffade honom så flyttar för jobb.
    Hur ska jag återuppta kontakten då?
  • Anonym (Missy)
    Anonym (Svårt) skrev 2024-03-27 12:49:35 följande:
    Flytten var planerad innan jag ens träffade honom så flyttar för jobb.
    Hur ska jag återuppta kontakten då?
    Du har väl hans nummer?
  • Arcnice
    Anonym (Svårt) skrev 2024-03-27 12:49:35 följande:
    Flytten var planerad innan jag ens träffade honom så flyttar för jobb.
    Hur ska jag återuppta kontakten då?

    Varför vänta tills efter flytten? Finns det något hinder för att återuppta kontakten redan nu?


    Om du saknar honom är det väl bättre att ta reda på om han vill återuppta kontakten så fort som möjligt?

  • Anonym (X)

    Jag hoppas jag har fel, men du skriver som tjejen i trådarna som stalkar en kille hon inte känner, än mindre haft en relation till.

  • Anonym (Svårt)
    Anonym (X) skrev 2024-03-27 12:57:41 följande:

    Jag hoppas jag har fel, men du skriver som tjejen i trådarna som stalkar en kille hon inte känner, än mindre haft en relation till.


    Nej nej absolut ingen stalking. Detta är mitt ex.
  • Anonym (Svårt)

    Missy: Har hans nummer, tänkte mer på hur jag ska inleda konversation.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Svårt) skrev 2024-03-27 13:16:43 följande:
    Nej nej absolut ingen stalking. Detta är mitt ex.
    Men vadå ditt ex? Du skriver ju att ni slutat prata. Låter inte som ett par som gjort slut direkt?
Svar på tråden Svår situation