• Anonym (LillaLina)

    Pojkvännen reser bort i Påsk med exet och barnen

    Som rubriken lyder, de har alla år firat Påsk på hotell tillsammans med en grupp vänner (som fortfarande alla är par)
    och ska nu i år även göra det - för barnens Skull för de tycker alltid att det är så roligt.
    De är jätteosams ständigt så tror inte att de kommer bli de två igen?men jag har varit tillsammans med denna man 8 månader nu och känner att jag blir behandlad som en jävla dörrmatta.
    jul, nyår, födelsedagar ska firas tillsammans eftersom det är första av allt sedan separationen..

    Jag har själv barn och aldrig gjort som dem, har dock bjudit in mitt ex med ny fru till mig på jul osv
    Funderar på att dra mig ur detta nu, han säger att han älskar mig men överreagerar jag?

  • Svar på tråden Pojkvännen reser bort i Påsk med exet och barnen
  • Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2024-03-31 12:44:25 följande:
    Och det får barnen att hoppas och tro att föräldrarna kommer att fortsätta att vara tillsammans
    Inte nödvändigtvis 
  • Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2024-03-31 12:44:25 följande:
    Och det får barnen att hoppas och tro att föräldrarna kommer att fortsätta att vara tillsammans
    Inte nödvändigtvis 
  • molly50
    Anonym (A) skrev 2024-03-31 12:44:25 följande:
    Och det får barnen att hoppas och tro att föräldrarna kommer att fortsätta att vara tillsammans
    Ja,precis. 
  • Anonym (XXX)

    Jag tänker att det inte är konstigt i sig att fira storhelgerna ihop när man har barn, det gör min exman och jag och våra barn alltid. Men under de åren då han hade ett förhållande med en annan kvinna, så gjorde vi inte det. Utan då var barnen hos mig varannan jul o.s.v. och hos min exman varannan. Det var surt, och barnen var ledsna, men vi fick alla tugga i oss det... Dock var det en lättnad när den nya kvinnan försvann igen, och vi kunde gå tillbaka till våra gamla jul-, påsk-, valborgs-, halloween- och midsommartraditioner! Skrattande

    Men man måste se det från båda hållen. Den nya kvinnan är också en människa med rättigheter. Och om det handlar om ett riktigt förhållande, så måste hennes åsikt också hämtas in. I förväg. Görs inte det, så misstänker jag att mannen ser på henne mera som en KK. Något tillfälligt tills han träffar nästa fru, som han kommer att respektera samt involvera i sina barns liv.

  • Anonym (Ida)
    molly50 skrev 2024-03-31 14:09:22 följande:
    Ja,precis. 
    Nej absolut inte. De har accepterat läget. Men mår bättre så här. Det var jobbigt i början. Men håller ned man kan ju inte fortsätta så hela livet ifall man vill ha nån ny i sitt liv.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (LillaLina) skrev 2024-03-30 21:33:06 följande:
    Jag fattar inte heller?.har två av mina barn varannan vecka, litar fullt på att de har det bra hos Pappa.
    min äldsta är 18, han tycker det är skönt när jag åker iväg på en ?barnfri? helg så han får chilla själv hemma 😂
    Det är sjukt, jag tycker du ska skita i honom.
    Han kan sitta där med sitt ex och leka familj.
  • molly50
    Anonym (Ida) skrev 2024-03-31 18:38:11 följande:
    Nej absolut inte. De har accepterat läget. Men mår bättre så här. Det var jobbigt i början. Men håller ned man kan ju inte fortsätta så hela livet ifall man vill ha nån ny i sitt liv.
    Precis. Drar man in en ny i ekvationen så får man ju räkna med att den personen kommer att känna sig åsidosatt också.
    Så sådant är kanske bättre att vänta med tills man är färdig med den sk övergången och barnen har accepterat situationen.
  • Anonym (Ff)
    Anonym (M) skrev 2024-03-31 10:32:54 följande:
    Hon har inte att göra med vad han gör med sina barn. En normal flickvän låter sin pojkvän vara med sina barn och exer utan att bli upprörd, ställa till med en scen, vara dramaqueen och starta en tråd på familjeliv. Då är man rejält svartsjuk för ingen nytta. 
    Haha, nej. Du är alltså ett sånt svartsjuk ex som inte kan acceptera att det är slut och vill träffa honom "för barnens skulll" Flört
  • Anonym (Ff)
    Anonym (LillaLina) skrev 2024-03-31 04:36:47 följande:

    Han frågade om vi kunde ringa igårkväll så vi pratade trots att jag sagt att vi inte skulle ha kontakt mer i helgen.
    jag sa till honom att jag inte känner mig respekterad när han inte berättar såna här saker för mig
    Då berättade han att de ska på familjeweekend nästa helg med, så då tappade jag det fullständigt.
    det är över för mig känner jag, det här är inget att satsa på


    Good for you! Såna röriga mesar ska man inte ha att göra med (vilken absolut TÖNT som ringer dig från badrummet, vad är det för fel på honom Tomte).

    Var dock beredd på att höra ifrån honom igen då denna typ allt som oftast lider av FOMO och brukar ångra sig efter att man kapat kontakten. För dem är gräset alltid grönare... Blocka och låt honom stå sitt kast.

    Gå nu och lev livet fullt ut med någon som respekterar dig och älskar ditt sällskap.
  • Anonym (S)
    Anonym (LillaLina) skrev 2024-03-31 04:36:47 följande:

    Han frågade om vi kunde ringa igårkväll så vi pratade trots att jag sagt att vi inte skulle ha kontakt mer i helgen.
    jag sa till honom att jag inte känner mig respekterad när han inte berättar såna här saker för mig
    Då berättade han att de ska på familjeweekend nästa helg med, så då tappade jag det fullständigt.
    det är över för mig känner jag, det här är inget att satsa på


    Tyvärr så är nog inte den mannen redo att gå in i något nytt. Bra att du avslutar detta innan du blir ordentligt sårad. Förstår att det känns tufft och jobbigt nu men du gjorde helt rätt. Han har bog vara dig på sidan om tyvärr. 
Svar på tråden Pojkvännen reser bort i Påsk med exet och barnen